KUKKAKAALIN KEITTÄMINEN JA SOSEUTTAMINEN VAUVALLE!!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kukkakaali
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kukkakaali

Vieras
Olen tekemässä vauvalle bataattisoseen kaveriksi kukkakaalisosetta. Osaako joku kertoa/neuvoa kuinka tuo kukkakaali keitetään, eli kuinka kauan ja paloitellaanko kuinka pieniksi paloiksi ja voiko kukkakaalista syödä myös sen varsiosan? Oon ihan tietämätön asiasta :)

Keitetään sen verran, että on pehmeää, kannattaa pieniä, niin kypsyy nopeammin. Kannan pää kannattaa leikata pois, mutta muuten se varsiosa on syötävää.

Sihtikurkku vaatii, että sen kukkakaalin hiertää siivilän läpi.

Meillä kukkakaali oli vauvan herkkua. Keittoaika muistaakseni noin 10min tai vähän reilu, tunnistat kyllä kun haarukalla kokeilet ovatko pehmeitä, sitten vaan soseutat.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ei helkutti :laugh:
ootko varma että osaat sen bataatin edes keittää?
Bataatin oeln jo keittänyt ja tehnyt soseeksi, eli KYLLÄ OSAAN! Nyt en ihan ymmärtänyt että mikä sua tässä mun kysymyksessä nauratti? Ja jos sä osaat sen keittää just oikein niin miksikäs et mua sitten osaa neuvoa :D

Alkuperäinen kirjoittaja inka:
Keitä kukkakaalia, kunnes se on ihan pehmeää, haarukalla kokeilemalla selviää. :) Sellainen kymmenisen minuuttia on varmaan ok.
Kiitos. Googlella kokeilin etsiä keittoaikaa ja siellä puhuttiin 3min. mutta itsekin kyllä keittäisin ainaki sen 5-10. Kiitti sulle

Tässä nyt joku on niin riemuissaan siitä, ettet tiedä jotain hänen mielestään perusasiaa. Tuntee hän itsensä sitten paremmaksi. Jatkakaamme keittoaikojen kyselemistä. Ennen sitä kysyttiin äidiltä, nykyään voi kysyä täältä. :)

Ohjeet oletkin jo saanut. Mutta pakko ihmetellä mitä idiootteja tää palsta on täynnä, enkä tarkoita ap.tä! Fiksu pyytää neuvoja, mutta nuo ilkeilijät ovatkin sitten sieltä toisesta äärilaidasta.

Alkuperäinen kirjoittaja Hennna:
kyllä sä huomaat milloin se on kypsä=kun on pehmeä..Mutta oikeesti..tälle ei voi muuta kun nauraa...sori nyt vaan!!! :laugh:
onnea keitoksissasi! :D
No huomaahan sen nyt saatana idioottikin millon se on pehmeä, mutta mä kysyin nyt keittoaikaa ihan sentakia että jos täällä jollain on kokemusta kukkakaalin valmistamisesta....mikä mulle on ihan uutta. Oon käyttäny aina pakastekukkakaalta ja nehän nyt osaa keittää kuka vaan (myös te uusavuttomat jotka nyt siellä kuvittelette olevanne maailman napa kun osaatte pakastekukkaalen keittää kun pussin takana on selvä ohje) Mulla on tässä nyt kaupasta ostettu tuorepakattu kukkakaali jonka käsittely on vähän erilaista kuin valmiikai paloteltujen pussikukkakaalien.
Ja tokihan sitä kokeilemalla oppii, mutta ajattelin nyt tosiaan kysellä muilta äideiltä jotka kaikista tod.näköisemmin valmistavat päivittäin lapsilleen ruokaa.....ai niin joo mutta te kaupunkilais pissikset teettekin niitä valmisruokia ja ostatte niitä lisäainemössöjä ja sitte kun täällä joku mainiostaa tekevänsä itse niin kateuksissaan tullaan esittämään viisasasta :D Että hyvät elämänjatkot teille vaan niiden einesten kanssa. :D

Mitä sitten kyselet...Et ole kyllä ihan pakin terävin puukko :laugh:
Mitä ihmettä sillä keittoajalla on merkitystä jos kerran itekin myönsit että on pehmeä niin kypsä..Olen kuule sadat kukkakaalit, kyllä- ihan TUORE KUKKAKAALI, keitellyt enkä ole koskaan mitään keittoaikoja laittanut ylös..ja kukapa täällä on "kaupunkilaispissis" (voi vitsi sun ksanavalinnat) kun tekee näitä valmisruokia PAKASTEKUKKAKAALISTA!!! voi luoja!! Tämän tyhmempää en oo vielä nähnyt!! Ja vielä vetää niin herneet nenäänsä! varmaan joku kaupunkilaispissis :laugh:

Ota kattila kaapista,laita kattilaan kukkakaalinpalaset,avaa kraana,kaada vettä sen verran että ne peittyy,laita levylle kattila,laita levy päälle,odota että vesi alkaa kiehua,laita siinä vaiheessa levy kolmoselle,laita kattilaan kansi,keitä kypsäksi ja muussaa hyvin

:D :D :D

Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin69:
Ota kattila kaapista,laita kattilaan kukkakaalinpalaset,avaa kraana,kaada vettä sen verran että ne peittyy,laita levylle kattila,laita levy päälle,odota että vesi alkaa kiehua,laita siinä vaiheessa levy kolmoselle,laita kattilaan kansi,keitä kypsäksi ja muussaa hyvin

:D :D :D

Niin niin, mutta kauanko pitää keittää? :laugh: :laugh:

Älä välitä näistä ihme hiihtäjistä näillä palstoilla, jotka eivät osaa muuta kuin aukoa päätään joka kysymykselle, vastaamatta kuitenkaan itse kysymykseen...
Nooh, teen elämäni ensimmäistä kertaa itse kukkakaaligratiinia ja gouglettelin tässä kukkakaalin keittoaikaa kun en sitä nyt koskaan aikasemmin ole valmistanut... XD

Toivottavasti kukkakaali maistui pikkuiselle =)

Katsokaa ääliöt peiliin ja naurakaa!!! Jos joku kysyy vinkkejä/neuvoja niihin vastataan tai naureskellaan itsekseen koneen äärellä, eikä vittuilla. Kaikennäköisiä nyhveröitä nykyään liikenteessä. Hyvä se on asioista kysyä, jos yhtään siltä tuntuu. Kertokaa myös jälkikasvullenne!