Vuoropäiväkodissa saa lapsen viedä hoitoon ma-pe välillä 8-16 vaikka kumpikaan vanhemmista ei olisi töissä..
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Nooh. Mun omatuntoni ei koe suurta pistosta siitä, että vein lapseni siksi puoleksi päiväksi hoitoon, kun hankin heille joululahjoja ja singahtelin pitkin ruuhkaisia kauppoja ostamassa jouluruokia. Enkä koe, että perheemme tarvitsisi tukea yhdessäololle päiväkotiin toimitettavien listojen muodossa
.
No eihän se normaalitilanteessa oliskaan mitenkään ongelmallista että lapsi sillointällöin vanhemman vapaa päivänä olisi hoidossa..mutta kun sellaisiakin saattaa olla jotka toisivat 7 päivänä viikossa lapsen hoitoon...eli pakostahan tuollaiset säännöt tulee.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:. Jos mulla on hoidolle joku tarve vapaapäivänäni, niin käytän silloin hoitoa. Siihenhän lapsillani on täysi oikeus.
Siis sulla on OIKEUS, lapsilla on oikeus olla vaikka kotona kun sulla on vapaapäivä
Ihan turhaan keuhkoat. Olen ihan varma, että lapsillani on mukavampaa päiväkodissa kuin jouluruuhkassa ruokakaupassa. Olen ihan satavarma, että gynekäyntini aikaan lapsillani olisi mukavampaa olla päiväkodissa (tosin olen tähän mennessä hoitanut nuo käynnit lounastunnilla). En usko heidän kärsivän tuosta puolesta päivästä suuria hylkäämiskokemuksia. Mutta sehän jää sitten nähtäväksi, kuitenkin aikuisenakin muistavat tuon neljän tunnin jakson mainita terapeutilleen... Sitten myönnän, että tuo pilkunnussimisesi oli aiheellista.
Olin itse 4 vuotta lasten kanssa kotona ja mieheni sen jälkeen vuoden. Eli kotihoidossa sai kuopuskin olla 3-vuotiaaksi. Ja kyllä jäisin kotiin heidän kanssaan, jos olisi varaa.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:. Jos mulla on hoidolle joku tarve vapaapäivänäni, niin käytän silloin hoitoa. Siihenhän lapsillani on täysi oikeus.
Siis sulla on OIKEUS, lapsilla on oikeus olla vaikka kotona kun sulla on vapaapäivä
Ihan turhaan keuhkoat. Olen ihan varma, että lapsillani on mukavampaa päiväkodissa kuin jouluruuhkassa ruokakaupassa. Olen ihan satavarma, että gynekäyntini aikaan lapsillani olisi mukavampaa olla päiväkodissa (tosin olen tähän mennessä hoitanut nuo käynnit lounastunnilla). En usko heidän kärsivän tuosta puolesta päivästä suuria hylkäämiskokemuksia. Mutta sehän jää sitten nähtäväksi, kuitenkin aikuisenakin muistavat tuon neljän tunnin jakson mainita terapeutilleen... Sitten myönnän, että tuo pilkunnussimisesi oli aiheellista.
Olin itse 4 vuotta lasten kanssa kotona ja mieheni sen jälkeen vuoden. Eli kotihoidossa sai kuopuskin olla 3-vuotiaaksi. Ja kyllä jäisin kotiin heidän kanssaan, jos olisi varaa.
Peesailen...just nää polikäynnit kanssa. Olisko mitään järkee mennä kahe, kolmen mukulan kanssa. Tosiaan lapsilla parempi olla päikässä silloin. ja sitäpaitsi "potilaan" oikeus on saada rauhassa käydä tutkimuksissa.
Alkuperäinen kirjoittaja kuulkaas:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:. Jos mulla on hoidolle joku tarve vapaapäivänäni, niin käytän silloin hoitoa. Siihenhän lapsillani on täysi oikeus.
Peesailen...just nää polikäynnit kanssa. Olisko mitään järkee mennä kahe, kolmen mukulan kanssa. Tosiaan lapsilla parempi olla päikässä silloin. ja sitäpaitsi "potilaan" oikeus on saada rauhassa käydä tutkimuksissa.
Mä keuhkosin lähinnä sitä että se on sun oikeus viedä ne muksut hoitoon ei lasten oikeus
Alkuperäinen kirjoittaja vieraskin:Mä keuhkosin lähinnä sitä että se on sun oikeus viedä ne muksut hoitoon ei lasten oikeus
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja vieraskin:Mä keuhkosin lähinnä sitä että se on sun oikeus viedä ne muksut hoitoon ei lasten oikeus
Ja mun mielestä laki päivähoidosta taas lähtee nimenomaan lapsen oikeudesta hoitoon.
Alkuperäinen kirjoittaja vieraskin:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja vieraskin:Mä keuhkosin lähinnä sitä että se on sun oikeus viedä ne muksut hoitoon ei lasten oikeus
Ja mun mielestä laki päivähoidosta taas lähtee nimenomaan lapsen oikeudesta hoitoon.
Syyllisyyskö ?? Lapsilla on siis oikeus päivähoitoon ja sulla on oikeus ne sinne viedä, teet sitten sinä aikana mitä lystää.
Mutta tuosta selittelystä paistaa läpi että vähän on syyllinen olo kun itse lähtee shoppaamaan ja vie lapset hoitoon.
Mut se on sitä äidin elämää
Alkuperäinen kirjoittaja tiutski:Tulipa tässä mieleen, että mitenköhän päiväkoti suhtautuu sitten minunlaiseeni äitiin, jolle voi milloin tahansa käydä niin että vaikka olen ilmoittanut, että työvuoro loppuu klo 16, saatankin päästä vasta esim. klo 18.
Koskaan en töihin lähtiessä tiedä, pystynkö lopettamaan vuoroni juuri siihen aikaan kun se listan mukaan päättyy..
Alkuperäinen kirjoittaja vieraskin:Osui ja upposi RIP![]()
Alkuperäinen kirjoittaja tiutski:Tulipa tässä mieleen, että mitenköhän päiväkoti suhtautuu sitten minunlaiseeni äitiin, jolle voi milloin tahansa käydä niin että vaikka olen ilmoittanut, että työvuoro loppuu klo 16, saatankin päästä vasta esim. klo 18.
Koskaan en töihin lähtiessä tiedä, pystynkö lopettamaan vuoroni juuri siihen aikaan kun se listan mukaan päättyy..
Alkuperäinen kirjoittaja weballergy:Alkuperäinen kirjoittaja tiutski:Tulipa tässä mieleen, että mitenköhän päiväkoti suhtautuu sitten minunlaiseeni äitiin, jolle voi milloin tahansa käydä niin että vaikka olen ilmoittanut, että työvuoro loppuu klo 16, saatankin päästä vasta esim. klo 18.
Ei ole pakko tehdä ylitöitä.
Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:Alkuperäinen kirjoittaja weballergy:Alkuperäinen kirjoittaja tiutski:Tulipa tässä mieleen, että mitenköhän päiväkoti suhtautuu sitten minunlaiseeni äitiin, jolle voi milloin tahansa käydä niin että vaikka olen ilmoittanut, että työvuoro loppuu klo 16, saatankin päästä vasta esim. klo 18.
ei mutta on myös työpaikkoja, joilta ei voi poistua, jos työaika päätyy, mutta töitä on.
Ei päiväkodistakaan, jos lasta ei haeta- eikä vanhempia tai varahakijoita tavoiteta on työntekijän odotettava 2 h päiväkodilla.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja tiutski:Tulipa tässä mieleen, että mitenköhän päiväkoti suhtautuu sitten minunlaiseeni äitiin, jolle voi milloin tahansa käydä niin että vaikka olen ilmoittanut, että työvuoro loppuu klo 16, saatankin päästä vasta esim. klo 18.
Kaikki tekevät sopimuksen jossa lukee lapsen hoitoajat, jos niitä ei pysty määrittelemään niin silloin ilmoitellaan vaikka viikko - kuukausi eteenpäin työvuoroja. Eli sun on paras kertoa tilanne ja muistaa että normaalit päiväkodit sulkevat ovensa klo 17, joten jos joutuu olemaan klo 18 asti niin sun pitää hakea vuorohoitopaikkaa
Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:ei mutta on myös työpaikkoja, joilta ei voi poistua, jos työaika päätyy, mutta töitä on.
Ei päiväkodistakaan, jos lasta ei haeta- eikä vanhempia tai varahakijoita tavoiteta on työntekijän odotettava 2 h päiväkodilla.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:Alkuperäinen kirjoittaja weballergy:Alkuperäinen kirjoittaja tiutski:Tulipa tässä mieleen, että mitenköhän päiväkoti suhtautuu sitten minunlaiseeni äitiin, jolle voi milloin tahansa käydä niin että vaikka olen ilmoittanut, että työvuoro loppuu klo 16, saatankin päästä vasta esim. klo 18.
ei mutta on myös työpaikkoja, joilta ei voi poistua, jos työaika päätyy, mutta töitä on.
Joo tää on sellaisessa tilanteessa jossa kukaan ei ole tullut hakemaan, syytä epäillä jotain tapahtuneen. mutta jos on odotettavissa oleva tilanne niin se pitää ennakoida, ilmeisesti on koska voit sen jo kertoa että näin voi käydä
Alkuperäinen kirjoittaja haloo:Ei päiväkodin työntekijöillä ole mitään velvollisuutta odotella päiväkodissa 2 tuntia hakijaa. Kun päiväkoti menee kiinni, alle puolen tunnin sisään soitetaan varahakijoille. Jos näitä ei tavoiteta lapsi viedään sosiaaliviranomaisten huostaan.
Alkuperäinen kirjoittaja haloo:Ei päiväkodin työntekijöillä ole mitään velvollisuutta odotella päiväkodissa 2 tuntia hakijaa. Kun päiväkoti menee kiinni, alle puolen tunnin sisään soitetaan varahakijoille. Jos näitä ei tavoiteta lapsi viedään sosiaaliviranomaisten huostaan.