Kummaa touhua pk:ssa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pikkupiikkis harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kyllä mä vein ne pois. Eikä mun onneksi tarvi enää sopeutua siihen päiväkotiin yhtään, 3v päivää ja se on historiaa.

Ei vahingoitu, mutta hyppii seinille jos ei saa purettua energiaa, ja sateellahan voi ulkoilla. Kumma kun ne kurikset olivat niin hiton tärkeät olla siellä aina monta vuotta ja nyt sitten ei enää ulkoillakaan säällä kuin säällä.

Veikkaan ettei koko uusi porukka tule 1.8. vaan muutama kerrallaan ja silloinkin ehtii tarroittaa ne korit ym.

Kuulepa, ei todella ehdi. Nim. kokemusta on. Lapset on tärkeämpiä kun korien tarroitus. Sen voi tehdä muiden askareiden lomassa vanhojen lasten kanssa kesälle kun lapset touhuavat omiaan ja ova rutinoituneita päikkykävijöitä.

Olisitko arvostanut eskarin alkaessa sitä että tädit tarroittavat koreja ja puuhastelevat kesältä rästiin jääneitä hommia eivätkä touhua juuri eskarin aloittaneiden, uusien ja tottumattomien lasten kanssa?

Ja kyllä, eskari alkaa tiettynä päivänä jolloin suurin osa eskareista tulee paikalle. Se on katsos sitä kouluun tottumista.

Ja siellä koulussakin pitää tottua siihen että se opet tpuhuaa paljon muutakin kuin vain sinun lapsesi kanssa, ja että aina ei, syystä tai toisesta tehdä niin kuin on aina tehty vaan tehdäänkin toisin. Ja välttämättä lapsi ei tosiaan aina istukaan sillä samalla penkillä... ;)

muoks. Sinä niuhotat nyt, pahemman kerran. Mutta ole toki onnelinen että murheesi ovat tuota luokkaa..

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Voih, mä oon ollut ilmeisen tyhm kun en moisesta aikanaan ole ymmärtänyt nipottaa...
Kait se kouluun menevä tietää ne omat paikkansa ilam nimilappua?

Meillä ainakin tytön päiväkodissa kauden vaihtuessa nimet otettiin tosiaan naulakoista pois ja lapset saivat laittaa vaatteensa ihan mihin lokeroon halusivat...

Ja se on muuten totta, että se päiväkodin henkilökunta aloittaa siivoilua jo, ei päiväkodeissa ole vlttmättä erikseen siivoojaa vaan ihan hoitajat siivoavat ja vaikka olisikin siivooja niin hoitajat tekevät kuitenkin osan siivoustöystä.

Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;26559952:
Kyllä meidänkin tyttöjen päikkykavereiden vanhempien joukosta kaikenmaailman nipottajia löytyy mutta jäävät kyllä kirkkaasti hopealle tämän kanssa.

Juu no mä just ajattelin, että tää vie kultatilan. Hopean veisi sitten syksyllä se aloitus, jossa ihmeteltäisiin, kun tätit tekee vielä 1.8 alkuvalmisteluja ja tarroittaa koreja ja laittaa nimilappuja henkareihin kun ne olis pitänyt ennen heinäkuuta hoitaa kuntoon jo.

Voiko tällaista nipottajaa olla edes olemassa. Huomaa että ap luulee maailman pyörivän vain hänen ympärillään. Uskomatonta. Kasva aikuiseksi, ja koita ymmärtää, että maailmassa on muitakin ihmisiä kuin vain sinä, ja kaikki eivät voi toimia aina juuri niinkuin sinä haluaisit. Huh huh!

SE oli enemmän sellaista kuvainnollista kirjoista poistamista, jos ymmärrät.

No kirjojen poistaminen tarkoittaa kirjojen poistamista :) Taisit vain haluta käyttää tätä "kuvannollista kieltä" oman viestisi tehostamiseksi ja marttyyriaseman vahvistamiseksi. Se ei nyt tässä toimi kun kerran lasta ei ole mistään poistettu eikä tässä mitään suurta vääryyttä ole tapahtunut.

Niin uusien lasten kanssa oleminen, koska nythän ne tarroitettiin näiden vanhojen läsnäollessa, joten he eivät tämän logiikan kannalta ole tärkeitä sitten :).

Kun tultiin koko päiväkotiin, se oli upouusi, ja todellakin tädit sisustivat ym. niitä huoneitaan ja tarroittivat koreja ym. lasten läsnäollessa. Se onnistui silloin muttei nyt.

Eskarihan alkaa vasta 14.8. eli 1.8. kun pk aukeaa, on hyvää aikaa ennen eskaria.

Varmaan tässä purkaantuu muutakin, kaikkea rasittavaa ja ärsyttävää näiden vuosien varrelta, ja olen ihan todella iloinen ettei mun ikinä enää tarvi viedä pk:n yhtään lasta!!! Ehkä mummona sitten lastenlasta :).

Kuulepa, ei todella ehdi. Nim. kokemusta on. Lapset on tärkeämpiä kun korien tarroitus. Sen voi tehdä muiden askareiden lomassa vanhojen lasten kanssa kesälle kun lapset touhuavat omiaan ja ova rutinoituneita päikkykävijöitä.

Olisitko arvostanut eskarin alkaessa sitä että tädit tarroittavat koreja ja puuhastelevat kesältä rästiin jääneitä hommia eivätkä touhua juuri eskarin aloittaneiden, uusien ja tottumattomien lasten kanssa?

Ja kyllä, eskari alkaa tiettynä päivänä jolloin suurin osa eskareista tulee paikalle. Se on katsos sitä kouluun tottumista.

Ja siellä koulussakin pitää tottua siihen että se opet tpuhuaa paljon muutakin kuin vain sinun lapsesi kanssa, ja että aina ei, syystä tai toisesta tehdä niin kuin on aina tehty vaan tehdäänkin toisin. Ja välttämättä lapsi ei tosiaan aina istukaan sillä samalla penkillä... ;)

muoks. Sinä niuhotat nyt, pahemman kerran. Mutta ole toki onnelinen että murheesi ovat tuota luokkaa..

Meillä on erikseen siivooja.

Samasta päiväkodista: rikkoivat lapsen silmälasit ja vaikenivat siitä. Huomasin kotona että linssi on kummasti ja osittain halkikin. Olivat vaan tunkeneet sen takaisn ja toivoneet parasta. Kun valitin niin myönsivät ja kaupunki sitten maksoi uudet.

Useamman kuin yhden kerran on syötetty allergiselle sellaista mitä ei saa syödä (yksi ruoka-ane mitä pitää välttää!).

Tänä keväänä johtaja väitti, että eskarilaisten päivähoito-oikeus loppuu 30.6. Tarkistin ylempää, ja ei, se ei lopu kuin vasta kun koulu loppu. Saatiin kumminkin hoidettua ne elokuun 2 viikkoa muuten.

Voih, mä oon ollut ilmeisen tyhm kun en moisesta aikanaan ole ymmärtänyt nipottaa...
Kait se kouluun menevä tietää ne omat paikkansa ilam nimilappua?

Meillä ainakin tytön päiväkodissa kauden vaihtuessa nimet otettiin tosiaan naulakoista pois ja lapset saivat laittaa vaatteensa ihan mihin lokeroon halusivat...

Ja se on muuten totta, että se päiväkodin henkilökunta aloittaa siivoilua jo, ei päiväkodeissa ole vlttmättä erikseen siivoojaa vaan ihan hoitajat siivoavat ja vaikka olisikin siivooja niin hoitajat tekevät kuitenkin osan siivoustöystä.

Tässä siis todellakin purkaantuu muutakin kuin ne hemmetin korit.

Meillä on erikseen siivooja.

Samasta päiväkodista: rikkoivat lapsen silmälasit ja vaikenivat siitä. Huomasin kotona että linssi on kummasti ja osittain halkikin. Olivat vaan tunkeneet sen takaisn ja toivoneet parasta. Kun valitin niin myönsivät ja kaupunki sitten maksoi uudet.

Useamman kuin yhden kerran on syötetty allergiselle sellaista mitä ei saa syödä (yksi ruoka-ane mitä pitää välttää!).

Tänä keväänä johtaja väitti, että eskarilaisten päivähoito-oikeus loppuu 30.6. Tarkistin ylempää, ja ei, se ei lopu kuin vasta kun koulu loppu. Saatiin kumminkin hoidettua ne elokuun 2 viikkoa muuten.

Niin uusien lasten kanssa oleminen, koska nythän ne tarroitettiin näiden vanhojen läsnäollessa, joten he eivät tämän logiikan kannalta ole tärkeitä sitten :).

Kun tultiin koko päiväkotiin, se oli upouusi, ja todellakin tädit sisustivat ym. niitä huoneitaan ja tarroittivat koreja ym. lasten läsnäollessa. Se onnistui silloin muttei nyt.

Eskarihan alkaa vasta 14.8. eli 1.8. kun pk aukeaa, on hyvää aikaa ennen eskaria.

Varmaan tässä purkaantuu muutakin, kaikkea rasittavaa ja ärsyttävää näiden vuosien varrelta, ja olen ihan todella iloinen ettei mun ikinä enää tarvi viedä pk:n yhtään lasta!!! Ehkä mummona sitten lastenlasta :).

Edelleen, jossain välissä ne työtkin on tehtävä, vaikka ne lapset onkin tärkeimmät. Et sitten tajunnut vaikka kirjoitinkin mielestäni selvästi.

Sinun lapsesi oli tärkein viime syksynä kun aloitti eskarin, nyt "joutui" tyytymään kakkossijaan, kuten viime vuonna ne vanhat eskarit.

No jos purkautuu (ymmärrettävää) niin valita sitten asiasta. äläkä tee näin naurettavasta tikusta asiaa...

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Jauhat vain jostain kirjoista poistamisesta ja laskun maksamatta jättämisestä ottamatta huomioon että lapsesi on ne kolme päivää kuitenkin ammattilaisten hyvässä hoidossa, saamassa hyvää ruokaa ja leikkikavereita sun muita aktiviteetteja, jotta sinä pääsisit töihin.

Paitsi että viime vuonna kaikki saivat pitää tavaransa ihan sinne 30.6. asti. Luepa mitä kirjoitin tuossa edellä ^^ päiväkotikokemuksieni huippuhetkiä, niin ymmärrät että tässä purkaantuu nyt muutakin.

Edelleen, jossain välissä ne työtkin on tehtävä, vaikka ne lapset onkin tärkeimmät. Et sitten tajunnut vaikka kirjoitinkin mielestäni selvästi.

Sinun lapsesi oli tärkein viime syksynä kun aloitti eskarin, nyt "joutui" tyytymään kakkossijaan, kuten viime vuonna ne vanhat eskarit.

Hyvää hoito ei aina ole ollut (lue ylempää) eikä varsinkaan ruoka ole hyvää (edes henkilökunta ei väitä sitä hyväksi), leikkikavereita on.

Jauhat vain jostain kirjoista poistamisesta ja laskun maksamatta jättämisestä ottamatta huomioon että lapsesi on ne kolme päivää kuitenkin ammattilaisten hyvässä hoidossa, saamassa hyvää ruokaa ja leikkikavereita sun muita aktiviteetteja, jotta sinä pääsisit töihin.

No johan on ongelmat :O Empä ole vastaavaan narinaan törmännyt. Yksistä nimitarroista jaksat alkaa murehtia. Pitäskö sun pyytää, jos ne tädit vois laittaa sun lapsen nimen siihen koriin uudelleen ja saisit raahata ne kuravaatteet siihen koriin vielä vähäks aikaa, kun se on sulle noin tärkeetä.

Muutenkin meillä kävi paska tuuri hoitopaikan suhteen. Tässä purkaantuu nyt muutakin:

päiväkodissa rikkoivat lapsen silmälasit ja vaikenivat siitä. Huomasin kotona että linssi on kummasti ja osittain halkikin. Olivat vaan tunkeneet sen takaisn ja toivoneet parasta. Kun valitin niin myönsivät ja kaupunki sitten maksoi uudet.

[QUOTE="vihreä";26560177]No johan on ongelmat :O Empä ole vastaavaan narinaan törmännyt. Yksistä nimitarroista jaksat alkaa murehtia. Pitäskö sun pyytää, jos ne tädit vois laittaa sun lapsen nimen siihen koriin uudelleen ja saisit raahata ne kuravaatteet siihen koriin vielä vähäks aikaa, kun se on sulle noin tärkeetä.[/QUOTE]

Ai niin nyt on sitten jo kaikkea muutakin. Alotuksessa nariset nimistä koreissa. Mä olisin helpottunut et päääsee pois jos meno ois ollu tuommosta, enkä suinkaan jaksanut murehtia jotain nimitarroja

voisiko tässä olla ihan pikkusen kyse myös siitä, että tuo nimilappujen poisto jne tuntuu aloittajasta vähän välinpitämättömältä hänen lastaan kohtaan. tyyliin et nyt se vaan "siivotaan" päikystä pois kun kerta lähtee kouluun. että pitäisi jotenkin huomioida paremmin eikä noin vaan "potkia pois".. tai ainakin antaa loppuun asti olla siellä, eikä ennen aikojaan alkaa siivoileen. nätimpi siirtyminen päikystä pois tai jotain :)

en tiiä työtilanteesta päikyssä, että miten sellanen pehmeämpi toiminta asiassa olisi käytännössä sitten mahdollista toteuttaa..

Olen todella helpottunut, mutta se purkaantuu myös ärtymyksenä.

[QUOTE="vihreä";26560225]Ai niin nyt on sitten jo kaikkea muutakin. Alotuksessa nariset nimistä koreissa. Mä olisin helpottunut et päääsee pois jos meno ois ollu tuommosta, enkä suinkaan jaksanut murehtia jotain nimitarroja[/QUOTE]

Sinä ymmärsit miltä se tuntuu. Ja onhan tässä muutakin harmia ollut, joka purkaantuu pois.

Itse en kehtaisi ketään asiakasta potkia noin pois uusien tieltä.

[QUOTE="jep";26560242]voisiko tässä olla ihan pikkusen kyse myös siitä, että tuo nimilappujen poisto jne tuntuu aloittajasta vähän välinpitämättömältä hänen lastaan kohtaan. tyyliin et nyt se vaan "siivotaan" päikystä pois kun kerta lähtee kouluun. että pitäisi jotenkin huomioida paremmin eikä noin vaan "potkia pois".. tai ainakin antaa loppuun asti olla siellä, eikä ennen aikojaan alkaa siivoileen. nätimpi siirtyminen päikystä pois tai jotain :)

en tiiä työtilanteesta päikyssä, että miten sellanen pehmeämpi toiminta asiassa olisi käytännössä sitten mahdollista toteuttaa..[/QUOTE]

[QUOTE="jep";26560242]voisiko tässä olla ihan pikkusen kyse myös siitä, että tuo nimilappujen poisto jne tuntuu aloittajasta vähän välinpitämättömältä hänen lastaan kohtaan. tyyliin et nyt se vaan "siivotaan" päikystä pois kun kerta lähtee kouluun. että pitäisi jotenkin huomioida paremmin eikä noin vaan "potkia pois".. tai ainakin antaa loppuun asti olla siellä, eikä ennen aikojaan alkaa siivoileen. nätimpi siirtyminen päikystä pois tai jotain :)

en tiiä työtilanteesta päikyssä, että miten sellanen pehmeämpi toiminta asiassa olisi käytännössä sitten mahdollista toteuttaa..[/QUOTE]

No nimenomaan johtuu, ja mielestäni se on melko herkkähipiäistä. En kehtaisi kyllä itse valittaa tuollaisesta, kyllä niillä on siellä töitä ihan riittämiin ilman että täytyy jokaista VANHEMPAA kohdella silkkihansikkoin ettei vaan tule mammalle paha mieli. Ette te siitä hoidosta niin paljon sentäs maksa, että palvelun tarttis olla kuin yksityisessä yläluokan paviljongissa sentään.

Satavarmaa on että lapsi itse ei osaa loukkaantua jos nimilappu puuttuu, kyllä se lokeronsa löytää ihan ilman sitäkin.