Kummalla matkustaisit vauvan kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja juna vai bussi?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

juna vai bussi?

Vieras
Mun on matkustettava tällä viikolla 6kk vauvan kanssa jyväskylästä ouluun.
Junalla mentäessä hinta 62e, vauvalle saa varattua samaan hintaan sen viereisen paikan. Matka 7h ja 1-2vaihtoa riippuen millä junalla menee.

Bussilla matka 4h40min, hinta 54e ja ei vaihtoja. Vauvalle ei omaa paikkaa mutta uskoisin että bussissa on tilaa niin ettei tule ketään viereen.

Nyt mietin että kummalla mennä, bussimatka houkuttelee muuten koska on lyhyempi ja ilman vaihtoja, eli ei tarvi kantaa kaukaloa ja matkatavaroita.
Mutta, bussissa ei vauvan kanssa pysty kävelemään ja liikkumaan jos tuo hermostuu. Junassa oli siinä mielessä helpompi matkustaa että pääsee kävelemään ja liikkumaan vauvan kanssa. Kummalla menisitte?

Busseissa on yleensä ilmastointi ja aika monessa junassa nykysin ei joten sen perusteella valitsisin bussin. Kysyisin kylläensin että onko siinä bussissa vessa ja miten usein pysähtyy. ( vauvan kakat pitää pystyä putsaamaan tarvittaessa) Ja kaukalon ottaisin bussiinkin mukaan. Pidempien matkojen busseissa on turvavyöt nykyisin ja niitä PITÄÄ käyttää.
Mut mukavuudessa juna ois parempi jos siellä on ilmastointi. ( harvoin vaan on)
(juu, ja olen bussikuski)

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Ei tarvi kantaa kaukaloa? Siis tokihan sä kait bussiin sen kaukalon otat ennemmin kuin junaan?

Tarkoitti varmaan että bussin kanssa matkustaessa ei ole vaihtoja-> ei tarvi raahata kamoja.

Junalla menisin silti.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Ei tarvi kantaa kaukaloa? Siis tokihan sä kait bussiin sen kaukalon otat ennemmin kuin junaan?

Siis kaukalo lähtee mukaan joka tapauksessa. Tarkotin vaan että jos ei vaihtoja ni ei tarvi asemalla kantaa kaukaloa ja matkatavaroita junasta toiseen.

Mä ehkä kallistuisin ton ikäsen kanssa bussiin. varsinkin jos yhdet unet saisi osumaan matkan ajalle niin ei tarvitsisi viihdyttää niin paljoa. Tuon ikänen ei kuitenkaan perusta junan leikkipaikasta vielä ollenkaan. isomman kanssa sitten juna on aina ykkös vaihtoehto meillä.

ja eihän sitä kaukaloa tartte kantaa kun kerran bussiin ja kerran pois. Junamatkalla taas jos on 2 vaihtoa saa kaukalon kantaa junaan ja pois 3 kertaa.

Junalla ehdottomasti, juuri tilan ja liikkumisen vuoksi. Ja se mitä on tässä bussilla tullut matkustettua niin niissä ei tunnu ilmastointeja olevan ollenkaan eli senkin takia junalla, ei läkähdy.

Ei maksa enempää. Niissä on neljä paikkaa, pöytä ja leikkinurkkaus. Lapselle saa samaan hintaan oman paikan (joku ikäraja muistaakseen oli?). Olen muutaman kerran mennyt perhehytissä, ja toisen matkan sain olla siellä vauvan kanssa ihan kahdestaan koko matkan.

Minä menisin bussilla. kaksi tuntia lyhyempi matka ja todennäköisesti juna on jälleen myöhäss ja ilmastoinnista ei tietoakaan, niin kuin koko tämän kesän. Bussi varmasti pystähtyy pari kertaa matkan aikana, nii että pääsee kävelemäänkin ja vaipanvaihto ei kyllä junassa ole yhtään helpompaa kuin bussissakaan.

Näistä vaihtoehdoista ehdottomasti bussi. Ton ikänen ei vielä itse liiku, joten helppo bussissa istua ja katsella maisemia. Ja jos sen junan valitset, niin aivan varmasti matkalla mielessäsi kiroat vaihtoja ja tavaroiden kantamista ja miettisit, että bussilla olisit jo perillä :D

Yhteistyössä