Kummallinen äiti perhekerhossa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihmettelijä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ihmettelijä

Vieras
Olin tänään lapseni kanssa perhekerhossa ja jäinpä ihmettelemään erään äidin kä'ytöstä. Hänen tyttönsä leikki pikkueläimillä, järjesteli niitä siinä riveihin. Poikani meni tytön viereen ja alkoi hänkin laittamaan eläimiä siihen rivin jatkoksi. Ihan nätisti oli, ei rikkonut leikkiä tms. Tyttökään ei ollut nähdäkseni mitenkään vastaan sitä, että tuli kaveri sihen viereen leikkimään. Tämä äiti sitten alkoi selittämään pojalleni, että siihen ei nyt voi tulla leikkimään kun tytöllä on leikki kesken ja että poika voi tehdä muualle oman rivinsä.

Olin vähän ihmeissäni enkä edes osannut sanoa siihen mitään, vaan aloin pojan kanssa leikkimään vähän sivummalla. Poikani osaa kyllä olla äänekäs ja touhukas, mutta ei riko leikkejä tai vie muilta leluja. Muutenkin pidän hänet kyllä ruodussa jos alkaa mennä meno överiksi.

Yritin jotain keskusteluntynkääkin aloittaa äidin kanssa, mutta tämä vaan mumisi jotain vastaukseksi ja katseli lattiaa.

Mikä järki on mennä perhekerhoon jos asenne on tuollainen?! Ymmärrän ettei kaikki aikuiset kaipaa juttuseuraa, mutta että ei anna edes lapsensa leikkiä muiden kanssa... Omaa lastani vien kerhoon juurikin siksi, että saisi opetella yhdessä touhuamista muiden lasten kanssa ja juuri tuollaiset rinnakkain/yhdessäleikkitilanteet ovat mitä parhainta harjoitusta.

just ollu vaan joku ainoo lellipenikka jolle vaan pitäny tulla muualle näyttää muitaki leluja ku omansa. äiti pelkää että penska menee rikki tai ei muute vaan tykkää muiden lapsista

Oliko kovinkin rikas? Kusi nimittäin nouseee päähän ja kaveeraus tapahtuu vain samaan yläluokkaan kuuluvien kanssa, alempiarvoisia=köyhiä tuskin tervehditään-varsinkaan jos on vanha auto.

Entäs jos tämä äiti tuntee tyttärensä todella hyvin ja tietää että toisten änkeäminen viereen ärsyttää, vaikkei se heti päällepäin näykkään.
Sitä et varmaan tullut ajatelleeksi.

Aina ollaan syyttämässä toisten kummallisuutta, eikä ajatella että ehkä itse onkin se kummallinen..

Alkuperäinen kirjoittaja KiiajaVille:
Entäs jos tämä äiti tuntee tyttärensä todella hyvin ja tietää että toisten änkeäminen viereen ärsyttää, vaikkei se heti päällepäin näykkään.

Aina ollaan syyttämässä toisten kummallisuutta, eikä ajatella että ehkä itse onkin se kummallinen..

No pysyisivät sitten kotona, mitä sitä perhekerhoon änkeemään jossei seuraakaan pidä kellekkää. kotona saisivat olla ihan rauhassa leikkiensä kanssa!!

Turha ängetä sitten ihmisten ilmoille jos ei kestä muita ihmisiä.

Näin minäkin ajattelen. Keskimmäiseni sai raivareita ihan pienistä asioista, enkä välttämättä perhekerhossa välittänyt huudattaa häntä (montaa kertaa, yleensä kuitenkin raivostui ainakin kerran). Enkä silti ajatellut jäädä kotiin (ja pitää sisaruksia neljän seinän sisällä ) koko sitä pahintaa "raivopää"-aikaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen:

Näin minäkin ajattelen. Keskimmäiseni sai raivareita ihan pienistä asioista, enkä välttämättä perhekerhossa välittänyt huudattaa häntä (montaa kertaa, yleensä kuitenkin raivostui ainakin kerran). Enkä silti ajatellut jäädä kotiin (ja pitää sisaruksia neljän seinän sisällä ) koko sitä pahintaa "raivopää"-aikaa.

Meidän pojalla oli samanlaista tuossa 2 v iässä. Eli ei todellakaan tykännyt siitä, jos joku lapsi tuli liki. Ja kyllä minä silloin sanoin kauniisti, että olisi kivaa jos hänelle jätettäisiin ns. oma tila.

Itselläni tuli myös mieleen, että olisko ollut varallisuusrajoista kyse. Varakkaat eivät yleensä pidä siitä, että heidän jälkikasvunsa kanssa kaveeraa vähävaraisten mukulat.

Alkuperäinen kirjoittaja fdsa:
Itselläni tuli myös mieleen, että olisko ollut varallisuusrajoista kyse. Varakkaat eivät yleensä pidä siitä, että heidän jälkikasvunsa kanssa kaveeraa vähävaraisten mukulat.

kamoon, oikeasti? Oletteko havainneet jo pikkulasten kanssa tällaista? Voi ei...

Jos näin on niin lasta kannattaisi opettaa ja siedättää leikkimään muiden kanssa, eikä edesauttaa yksin leikkimistä.

Ja mistähän tämän varallisuuseron havaitsee?

mulla samanlaisia kokemuksia erään prinsessan äidistä. ei varallisuus tms. eroja. on ystäväni ja otin asian vakavasti puheeksi veti herneitä nenään ja muuta mutta nykyään lapset leikkii nätisti yhdessä ja välit on selvät. Mut mä en kyllä tähän päivään mennessä niitä "perusteita" ymmärrä mitä esitti asiasta mut ei kai kaikkea tarvii ymmärtää.

Munki mielestä leikki on parasta yhdessä ja alkuunhan leikkiminenkin täytyy oppia, erityisesti yhdessäleikkiminen. Mut kaikki mammat ei todellakaan ole samaa mieltä. Kasvaa vaan itsekkäitä lapsia, kun yksin saa haalia lelut ja leikkiä niillä yksin jossain nurkassa äidin valvoessa. Ja kun kaverit tulee kylään niin lapsen lempilelut on nostettu hyllylle syystä, että ne on niin tärkeitä sille ja tulee paha mieli, jos joku toinen koskee niihin. En ymmärrä, että aikuiset voi tehdä lapsilleen tollasta mut palvelus se on karhunpalveluskin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos näin on niin lasta kannattaisi opettaa ja siedättää leikkimään muiden kanssa, eikä edesauttaa yksin leikkimistä.

Juu, tuttujen ihmisten & lasten kanssa, jotka ymmärtävät tilanteen.

Muttei tuntemattomien kanssa perhekerhossa, ettei päädy avaukseksi palstalle (paitsi että päätyy silti :) ).

Pukeutuminen kai lähinnä, yleinen olemus ja niin se auto.

Sitten kun vanhemmat puhuvat jonkun lapsen perheestä omien lasten kuullen, tämä siirtyy syrjimiseksi, puheena olevaan olevaan lapseen, eskarissa, koulussa..
Yleensä kiusaaminen saa alkunsa lasten vanhemmista.
Kokemusta, sillä olen ollut työssä lasten kanssa.

Ei vaikuttanut olevan varakkaampi tms., ihan muuten tavallisenoloinen äiti. Eikä siinä käytöksessä muuten mitään, mutta en tosiaan ymmärrä, että pitää sinne perhekerhoon vääntäytyä jos ei kuitenkaan lapsikaan saa leikkiä muiden kanssa. Olisivat jääneet kotiin kaksin touhuamaan lapsen kanssa jos eivätmuiden seuraa kestä. No, ehkä me pojan kanssa vaan oltiin hänen mielestään ei-toivottua leikkiseuraa lapselle. En kyllä ole moiseen aiemmin törmännyt, vaan hyvin ollaan tultu juttuun ihmisten kanssa kerhossa.

iik, mä kävin tänään perhekerhossa meidän rupsulla autolla, toivottavasti kukaan ei huomannut. Penskan oli puettu kierrätysvaatteisiin. Olenkohan nyt leimattu köyhälistö äidiksi, jonka lapsen kanssa ei leikitä.

Pitääkö lapsi pukea kalliisti näyttämään vanhempien varallisuustaso? Meillä olisi helposti varaa 150 ? haalareihin, silti lapsi kulkee Lassien G tech haalareissa =)

Pitääkö lapsi pukea kalliisti näyttämään vanhempien varallisuustaso? Meillä olisi helposti varaa 150 ? haalareihin, silti lapsi kulkee Lassien G tech haalareissa =)

Ei tienenkään. Miten on? Saako lapsesi vapaasti leikkiä kenen tahansa lapsen kanssa?

Yhteistyössä