Kummalta pyydän joustoa, päiväkodilta vai työpaikalta? =/

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Auttakaas ny =(
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Auttakaas ny =(

Vieras
Aamut on niin hankalia kun mies lähtee klo 5 töihin, päiväkoti aukeaa klo 6 ja mun pitäs olla 20km päässä työpaikalla klo 7 ilman autoa mut hyvien kulkuyhteyksien päässä.

Mun pitäs nyt joko pyytää et saisin viedä päiväkotiin klo 5.50 että ehtisin bussiin jolla olisin hyvin perillä töissä seitsemältä.

Tai sit mun pitäs pyytää töistä et saan joka päivä aloittaa työni vasta klo 7.15 ja ehdin hyvin viemään lapsen klo 6 hoitoon ja tulla bussilla työpaikalleni.

Kummasta sinä pyytäisit joustoa?
Mä ajattelin töistä kysyä ensin mut tiedän et mun kyllä pitäs oikeesti olla jo aloittamassa hommat klo 7... =/

Töistä pyytäisin joustoa ja tämä paremmin varmaan onnistuisikin. On aika vaikeaa saada kaikkia pk:n työntekijöitä aikaistamaan oman vuoronsa aamuja 10 minuutilla.

Töistä pyytäisin joustoa ja tämä paremmin varmaan onnistuisikin. On aika vaikeaa saada kaikkia pk:n työntekijöitä aikaistamaan oman vuoronsa aamuja 10 minuutilla.

Töistä pyytäisin, olisi minusta järkevämpi. Ja silloin kun itse olin vielä julkisen liikennen varassa (ja tänne maalle se bussi ei ihan 10min välein kuljekaan), niin sovin esimiehen kanssa, että lähden töistä 10min. etuajassa jotta kerkeen bussiin. Hyvin onnistui :)

Mäkin kysyisin ensin päiväkodista. Ainakin meillä on ollut mahdollista, että työntekijät ovat tulleet 10-15 minuuttia aikaisemmin töihin, jos on ollut tarvis. Loppupäästä harvemmin on joustettu, mutta aamusta kylläkin.

Ja jos ei onnistu, niin sitten kysyisin töistä. Vaikuttaako sinun tulemisesi muiden töihin jotenkin?

Alkuperäinen kirjoittaja se joku:
Pk:sta voi olla vaikeampi saada joustoa, koska muuten työntekijöille pitää maksaa yölisää.

Ja silloin muuttuisi koko työaika ja se vaikutta varsinkin pienten puolella,että lähdetkö 14.15 vai 13.45.. Pieniä asioita,jotka vaikuttavat.
Toki asiaa voi kysyä,jos muiltakin vanhemmilta olisi tullut palautetta,että tarvitsisi ennen kuutta tulla.

Kiitos vastauksista.. ei ole kertakaikkiaan varaa pitää toista autoa ja tätä autoa mikä meillä on, -mies tarvitsee työssään. Mun työpaikalle pelaa hyvin julkinen liikenne mut se 10minuuttia aamulla sotkee pakkaa.. kun busseja kyllä menis mut päiväkoti aukee vasta klo 6 =(

Työpaikallani yövuorolaisen vuoro pitenee 15minuuttia jos minä menen paikalle vasta 7.15 joten vaikuttaa aika suuresti mut en tiedä vaikka suostuisivatkin kun saisin suuni auki ja kehtaisin kysyä..

Päiväkodistakaan en ole saanut kysytyksi kun tosiaan päiväkoti aukeaa päiväkodin tietojen mukaan klo 6-7 lasten hoidontarpeen mukaan. Ja mä olen vienyt just tasan kuudeksi, juossut ihan hiki päässä päiväkodilta bussipysäkille ja juossut aivan hikipäässä toisessa päässä pysäkiltä töihin. Ehdin näin just ja just, aina minuutin myöhässä ja paita hiestä märkänä =(

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kiitos vastauksista.. ei ole kertakaikkiaan varaa pitää toista autoa ja tätä autoa mikä meillä on, -mies tarvitsee työssään. Mun työpaikalle pelaa hyvin julkinen liikenne mut se 10minuuttia aamulla sotkee pakkaa.. kun busseja kyllä menis mut päiväkoti aukee vasta klo 6 =(

Työpaikallani yövuorolaisen vuoro pitenee 15minuuttia jos minä menen paikalle vasta 7.15 joten vaikuttaa aika suuresti mut en tiedä vaikka suostuisivatkin kun saisin suuni auki ja kehtaisin kysyä..

Päiväkodistakaan en ole saanut kysytyksi kun tosiaan päiväkoti aukeaa päiväkodin tietojen mukaan klo 6-7 lasten hoidontarpeen mukaan. Ja mä olen vienyt just tasan kuudeksi, juossut ihan hiki päässä päiväkodilta bussipysäkille ja juossut aivan hikipäässä toisessa päässä pysäkiltä töihin. Ehdin näin just ja just, aina minuutin myöhässä ja paita hiestä märkänä =(

kertoisin työpaikalla tilanteesta ja jos sieltä joku ehdottaa joustoa vakituiseen niin sittenhän asia on sillä selvä.

En aio jankata tästä tämän enempää, mut kannattaa laskea tarkkaan mitä se auton ylläpitäminen maksaisi todellisuudessa.

Seutulippukin maksaa lähemmäs tonnin vuodessa.

Mitäs tilanteessa.... Lastenhoitopaikka sulkeutuu 17.00 Työt loppuu 16.00 ja työmatka kestää 45min vähintään. Tämähän menee ok. Mut sitten on vielä eskarilainen, jonka iltapäivähoito sulkeutuu kans 17.00, matka hakemaan sitä eskarilaista kestää n.50min.. Mutta matka hoitopaikan ja eskarin välillä kestää vähintään 20min... Mites tässä sitten repeät? Töitään pitäisi ihmisen pystyä hoitamaan ilman jokapäiväistä stressiä siitä ehdiikö vaiko eikö..

hankey, toi oli aika fiksu ohje.. voisin tehdä noin..

ja täsmennys vielä, mulla on joka viikko 1 arkivapaa ja la töitä jolloin mies on lapsen kanssa.. eli meillä on aina yks arkivapaa keskellä viikkoa lapsen kanssa, päiväkoti on etukäteen tietoinen vapaista mut joku pian unohtais koska olikaan se vapaapäivä, tulis turhaan päiväkodille ovia avaamaan 5.50 meidän takia kun muut lapset tulis vasta klo 6 jälkeen..

Alkuperäinen kirjoittaja joo:
En aio jankata tästä tämän enempää, mut kannattaa laskea tarkkaan mitä se auton ylläpitäminen maksaisi todellisuudessa.

Seutulippukin maksaa lähemmäs tonnin vuodessa.

Ei sun kannatakaan jankata koska olen jo sanonut ettei meillä missään tapauksessa ole varaa toiseen autoon.
Mulla on käytössä työsuhdelippu joten työmatkani eivät paljoa maksa näin.

Mä otin asian aikoinaan puheeksi päiväkodin kanssa. Mulla tosin ei ollut joka päivä klo 7:n aamuja ja mulle olisi riittänyt, jos tarha olisi auennut klo 6:30 ( bussini lähti 6:32 ), mutta usein hoitaja tuli vasta minuutin tai pari puolen jälkeen ja se siitä bussista sitten. Päiväkodin lähellä asuva vanhempi lastenhoitaja, jonka omat lapset olivat jo aikuisia, alkoi tulla noina mun seiska-aamuina töihin klo 6:20. Se oli melkoisen suuri helpotus mulle.

Alkuperäinen kirjoittaja ongelma tämäkin..:
Mitäs tilanteessa.... Lastenhoitopaikka sulkeutuu 17.00 Työt loppuu 16.00 ja työmatka kestää 45min vähintään. Tämähän menee ok. Mut sitten on vielä eskarilainen, jonka iltapäivähoito sulkeutuu kans 17.00, matka hakemaan sitä eskarilaista kestää n.50min.. Mutta matka hoitopaikan ja eskarin välillä kestää vähintään 20min... Mites tässä sitten repeät? Töitään pitäisi ihmisen pystyä hoitamaan ilman jokapäiväistä stressiä siitä ehdiikö vaiko eikö..

onko tää ihan tavallista et päiväkoti on jyrkästi auki esim. klo 6-17?

Meidän päiväkoti kun on auki lasten hoidon tarpeen mukaan klo 6-7 -> 17-18

Meillä vain aamut on onneksi ongelmana, kotiin voin hakea jo 15.30..

Itse kysyisin ensin päiväkodista joustoa.. Usein aamuvuoroon menijä saattaa olla paikalla jo kymmentä vaille ja ei siinä koko päiväkotitätien vuoroja tarvitse muuttaa jos yksi tulee aikaisemmin. :)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
hankey, toi oli aika fiksu ohje.. voisin tehdä noin..

ja täsmennys vielä, mulla on joka viikko 1 arkivapaa ja la töitä jolloin mies on lapsen kanssa.. eli meillä on aina yks arkivapaa keskellä viikkoa lapsen kanssa, päiväkoti on etukäteen tietoinen vapaista mut joku pian unohtais koska olikaan se vapaapäivä, tulis turhaan päiväkodille ovia avaamaan 5.50 meidän takia kun muut lapset tulis vasta klo 6 jälkeen..

Tekisin varmaan lyhennettyö työaikaa tälläisessä tapauksessa. Meilläkin on pitkä työmatka (40-60min), mutta onneksi itselläni on liukuva työaika ja mies määrää omat työajat itse, niin toinen vie ja toinen hakee, lapset pk:ssa klo 8-16 :)