kumman työn valitsisit? Oma auto käytössä..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja työyö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

työyö

Vieras
Työ 1. työpaikka josta tykkäät kovasti ja työ juuri sitä mitä haluat tehdä. Pitkä työmatka. (50 km)

Työ 2. työpaikka, joka on ihan ok, muttei aivan sitä mitä haluaisit. Menettelee kyllä. Lyhyt työmatka. (10 km)

Ei tuo 50km vielä ole työmatka eikä mikään! Jos nuo ovat vaihtoehdot niin itse ottaisin aivan ehdottomasti nro 1:en! Tuo 10km voi vuoden päästä tuntua pitemmältä kuin tuo 50km koskaan jos työ olisi "ihan ok" ja tietäisi että sen takia on jättänyt väliin unelmiensa duunin....

Mulla oli vähän samanlainen valinta edessä kun palasin töihin hoitovapaalta. "vähän kivempaan"paikkaan olis mennyt työmatkoihin 1,5 h päivässä, "vähän vähemmän kivaan" yht.20 min päivä. Valitsin tuon työpaikan joka on ihan tässä lähellä. Laskin että haluan käyttää senkin säästyvän ajan lasteni kanssa kun muutenkin jää illat aika lyhyiksi, ja lapsia ei tarvitse herätellä ihan niin aikaisin hoitoon kun mun työmatka ei vie aikaa aamusta. Mutta kaikki tekee omat ratkaisut, meille sopi paremmin näin..

Mä ajelen päivittäin 50km työmatkaa, eikä matka tunnu miltään. Oikeastaan se on kiva rauhallinen hetki työ- ja kotihulinan välillä.

Eli valitsisin ehdottomasti ykkösvaihtoehdon.

[QUOTE="tytsyjen äiti";25668805]Mulla oli vähän samanlainen valinta edessä kun palasin töihin hoitovapaalta. "vähän kivempaan"paikkaan olis mennyt työmatkoihin 1,5 h päivässä, "vähän vähemmän kivaan" yht.20 min päivä. Valitsin tuon työpaikan joka on ihan tässä lähellä. Laskin että haluan käyttää senkin säästyvän ajan lasteni kanssa kun muutenkin jää illat aika lyhyiksi, ja lapsia ei tarvitse herätellä ihan niin aikaisin hoitoon kun mun työmatka ei vie aikaa aamusta. Mutta kaikki tekee omat ratkaisut, meille sopi paremmin näin..[/QUOTE]

Hyvä pointti tuokin, lapsille enemmän aikaa. Mut sitte taas mietin, että vaikuttaako omaan jaksamiseen ja myös kotona jaksamiseen se, että työ ei ole aivan mieluista. Ja jääkö ikuiseksi ajoiksi sitten kalvamaan mahdollinen väärä päätös. Voisi..on tää vaikeaa!

Alkuperäinen kirjoittaja Työyö;25668866:
Hyvä pointti tuokin, lapsille enemmän aikaa. Mut sitte taas mietin, että vaikuttaako omaan jaksamiseen ja myös kotona jaksamiseen se, että työ ei ole aivan mieluista. Ja jääkö ikuiseksi ajoiksi sitten kalvamaan mahdollinen väärä päätös. Voisi..on tää vaikeaa!

Tätänykyä työpaikat ei ole ikuisia.

mä valitsisin enemmän aikaa lasten kanssa.

Teen itse nyt 6 tuntista päivää, työmatka 33km yhteen suuntaan. Kestää 35-45 min (puolet kaupunkiajoa). Kun vielä asuimme samassa kaupungissa kuin missä työni on, niin työmatkani kesti 50 min bussilla tai fillarilla.

Mutta KÄYTÄ lain suoma oikeutesi tehdä 6-tuntista jos tykkäät että lapset jää vähälle. Moni katuu kuolinvuoteellaan, että miksi en viettänyt lasten kanssa enemmän aikaa kun ne oli pieniä. Tiedän että olen onnekas kun sain olla 5 vuotta kotona ja nyt tehdä lyhennettyä.

Jos saisit unelmiesi työn, ota se. Käytä työmatkat uuden kielen opiskeluun tai kuuntele äänikirjoja. Noita äänikirjoja on nykyään kiitettävästi tarjolla, esim Jari Tervon ja Laila Hirvisaaren uusimmat.

Yhteistyössä