Kummiksi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kummiksi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

kummiksi

Uusi jäsen
24.03.2015
2
0
1
*Kysely*
Haluaisit kummiksi mutta sinulla ei vain ole lähipiirissä ihmisiä jotka soisi sinulle kunnian olla lapsensa kummina.
Joten voisitko olla "vieraan" ihmisen lapsen kummi?
Miksi voisit olla ja miksi et?

ja kyse siis ihan suomen sisäisesti, ettei ulkomaille.

Viimeksi muokattu:
no onhan noita esim plan kummeja ja muitakin kummi juttui eihän se nyt ihan sylikummitutta ole mutta paljon mahollisuuksia monihan on käynnyt ulkomailla tapaamassa kummejaan järjestöiden kautta.

Jos ajassa saisi mennä taaksepäin, olisin kieltäytynyt sukulaislasten kummiudesta ja toteuttanut kummiuden mieluiten juurikin "vieraan" lapsen kummina.

Miksikö?
Ei painosteta vanhempien puolelta, ei odotuksia, ei kilpailua, lapsi toissijainen, ei ehtoja,ei suvun erimielisyyksien kuuntelemista lapsen syntymästä lähtien, kummilapsen vanhempien eron aiheuttavat erimielisyydet jne. lista loputon.

Vieraan ihmisen lapsen kummina voisin toteuttaa kummiuden alkuperäistä ajatusta.
Viettää lapsen kanssa aikaa ilman vaatimuksia. Voisin tukea vanhempia autuaan tietämättömänä sukuriidoista ja muiden sukulaisten lahjahankinnoista yms. Seurata lapsen kehitystä ilmanvertailua ja kilpailua omien lasten kanssa. Kaikin puolin olisi hyvä tapa toteuttaa kummin roolia.

Minä haluaisin olla kummi. En kuulu kirkkoon, joten olen poissa laskuista suurimmalle osalle, loput eivät ole pyytäneet.

Haluaisin olla kummi vaikka ventovieraalle, muistaisin synttärit ja joulut ja muuten vaan myös.

[QUOTE="amalia";30738772]Minä haluaisin olla kummi. En kuulu kirkkoon, joten olen poissa laskuista suurimmalle osalle, loput eivät ole pyytäneet.

Haluaisin olla kummi vaikka ventovieraalle, muistaisin synttärit ja joulut ja muuten vaan myös.[/QUOTE]

Minäkin aikanaan odotin kovasti että joku pyytäisi minua kummiksi ja jo ajattelin että ei kukaan minua koskaan pyydä. Mutta nyt minulla onkin jo kuusi kummilasta.

Yhteistyössä