Kummilasten muistamisesta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taustalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

taustalla

Aktiivinen jäsen
19.05.2004
63 720
9
36
Jos teillä on useampia kummilapsia niin muistatteko heitä tasapuolisesti kaikkia vai jotakin/joitakin enemmän kun toisia? Itselläni on 5 kummilasta ja lahjojen suhteen pyrin tasavertaisuuteen kaikkien kesken mutta muu yhteydenpito riippu myös vähän siitä kuinka usein tulee oltua kummilasten vanhempien kanssa yhteyksissä (eli kuin läheisiä ovat). Minua vain harmittaa kun meidän lapsen yhdet kummit ovat kummeja myös toiselle hyvän kaverini lapselle ja meidän lapsi saa heiltä aina aika arvokkaan ja hyvän lahjan mutta tämä toinen heidän kummilapsensa saa jonkun tosi pienen, halvan lahjan eli vaikka oma lapsemme saa heiltä enemmän niin silti mua harmittaa miksi he eivät muista tätä toista kummilasta samalla tavalla vaikka muuten ovat heidän kanssaan samalla lailla tekemisissä kun meidänkin kanssa. Tämä toinen perhe ei ole asiasta mitään maininnu mutta huomaan kyllä heistä että vähän ihmettelevät tätä.
Voisin sanoa sellaisen esimerkin että nyt lapsemme sai heiltä synttärilahjaksi n.40euron arvoisen lahjan ja samoilla synttäreillä puhuivat että löysivät 2euron synttärilahjan tälle toiselle, mun olis mieli tehnyt sanoa, että olisitte tästä meidän lapsen lahjasta käyttäneet osan siihen toiseen kummilapseen, he ovat sentään vielä opiskelijoita ja me taas työssä käyviä joten meillä on paremmin rahaa ostaa omillemme enemmän. No ehkä pikku juttu, mutta itse en kohtele noin eriarvoisesti kummilapsiamme :heart:

Minulle kummilapset saman arvoisia.
ajattele positiivisesti "paljastipa kummit oikeat karvansa"

Lasteni yksi kummipariskunta lopettivat eriarvoisen käytöksen, kun lapseni alkoi pyytää toivomuksia kännykkää, tietokonetta, 50e, mopoa, reimatecin haalaria jne ( minä äitinä yllytin hyvässä mielessä, ei lapseni koskaan uskonut saavansa näitä, mutta kummeilla muuttu arvostus parempaan, hoksasivat epäreilun kohtelunsa. :laugh: :laugh:

Minulla on 6 kummilasta. Muistan vain synttärinä ( ei joulu ! ) . Budjetti noin 30 / lapsi / vuosi.
Enempää en yhuoltajana halua heille laittaa. Tasapuolisesti kylläkin.
Muistamisen lopetan ripille pääsyyn.

Minulla myös 6 kummilasta. tein tylyltä kuulostavan päätöksen; annan heille lahjan vasta kun pääsevät ripille.
Kummius ei saa olla tavaraa, vaan välittämistä ja olosuhteiden mukaan ajan antamista.

minulla on 13 kummilasta ja pyrin antamaan samanarvoisia lahjoja kaikille. Minä myös lopetan lahjomisen ripille pääsyyn. Talous on tiukassa aina jouluisin, kun on muitakin lapsia keitä pitää muistaa. Joskus teen löytöjä ja saan lahjan edullisemmin, mutta katson kuitenkin et lähtöhinta on se ratkaiseva. Monille lapsille keräilen astiasarjoja ja näin on helppoa pysyä kohtuuhintaisissa lahjoissa. Ainoa kompastukivi on tosiaan tuo joulu, silloin jo 20e lahjat kerrottuna kummilasten määrällä + muilla lahjan saajilla saakin jo tilin kitumaan miinuksen puolelle :( Nytkin täytyy yrittää hyödyntää HullutPäivät Stockalta, siellä on taas sellaisia astioita edukkaasti mitä lapsille keräilen.

Tasapuolinen yritän olla. Itsellä kaksi kummilasta, joten taloudelliseti ei ole kovin suuri satsaus. Jouluksi aina joku "järkevä" lahja, synttärinä saavat itse valita. Synttärilahjat n. 20 e ja joululahjaan max 50 e.

Meillä on 4 kummilasta. Tai mulla yks ja miehel 2 ja yks "virallisesti" yhteinen. Pyritään muistamaan heitä tasapuolisesti... Mutta nää miehen kummilapset on jääneet vähän etäisimmiksi, ihan sen takia että toinen oli jo aika iso kun me ruvettiin olee yksis ja mies ei ollut siihen pahemmin pitänyt yhteyttä ja toiseen on välit jääneet sen taakia kaukaisiksi että hänen vanhempansa erosivat ja nyt sit nähään harvemmin, kun lapsen äiti ei halua olla meijä kans tekemisis ja isällään on aika harvoin.
Mun mielestä kummilapsille lahjoja tärkeempää on AIKA, oma kummilapseni on saannut nauttia ajastani ihan vauvasta asti ja siksi meillä onkin aika läheiset välit. Ja nyt tää meijän yhteinen saa kyllä kanssa nauttia ajastani, kun asuu niin lähellä ja hän sitä tarviikin, kun on sijotettu ja me ollaan varakummeja, kun omasa ei piän yhteyttä...

Yhteistyössä