kummipojan äiti kysyi pari viikkoa sitten voisinko ottaa kummipojan yöksi heinäkuun puolivälissä..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mitä mä teen?!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Sinuna miettisin myös millaiset mahdollisuudet tällä äidillä on löytää joku toinen hoitaja tilalle? Jos sukua tai kavereita on lähellä runsaasti, niin sitten kieltäytyisin ottamasta lasta hoitoon. Jos taas äidillä ei ole muuta hoitoapua saatavilla kohtuullisilla järjestelyillä, niin sitten jättäisin omat bileet väliin.

kyllähän kummipojan äiti voi lapsensa ottaa appensa juhliin mukaan, joten en usko, että on mitenkään vaikea asia tämä. Kerrot kohteliaasti, että olet estynyt. saattaisithan sinä vaikka sairastua tmv. ihan päivääkin aikaisemmin. Nyt kuitenkin itedät hyvissä ajoin ja voi hankkia vielä toisen hoitajan tai ottaa lapsen mukaan.

JOs olis joku toinen yhtä hyvä lapsenpiika ku sinä? :saint: Sellanen että tää pojan äitikään ei pahastuis tästä. Pääsisitte siis molemmat viettämään mukavaa iltaa! =) Ymmärrän hyvin jos sulla haluttaa mennä sinne juhliin...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eli nyt koitat selitellä, että eihän se sun syy vaan voi olla, että oot lupauksia tai sopimuksia rikkova k-pää? Oot sitte hieno ihminen!

Et ois alkanu kummiks.

Kyllä se on vanhemman velvollisuus hoitaa lapsensa eikä kummin. Eli ei voi odottaa että kummi ottaa lapsen yökylään aina kun tarvitaan. En minä ainakaan oleta että kummit hoitaisi lasta sen kummemmin vaan että tapaavat ja pitävät yhteyttä. Lastenhoitajia saa palkattua.

Ota asia puheeksi kummipojan äidin kans. Sano, että saitte kutsun ja kerro hyvät perustelut miksi haluat sinne juhliin mennä. Ehkä keksitte yhdessä jonkun muun ratkaisun ja pääsette molemmat juhliin. Mielestäni äiti ei voi pahastua, vaikka peruisitkin, mielensä toki saa pahoittaa, mutta ei suuttua...

Ymmärrän että haluat menn omiin juhliisi mutta mun mielestä tollanen on jotenkin tosi ärsyttävää. Ystäväsi hyvissä ajoin haluaa löytää hoitajan lapselleen ja sit sanotaan että jos ei muuta tule niin sitten sopii. En ymmärrä tollasta ollenkaan. Jos hoitajaa kysytään niin olis reilu sanoa kyllä tai ei. Mutta jokainen tyylillään.

Kerta et ole varmaksi luvannut niin tämän äidin pitäisi se tajuta, että peruutus voi tulla. Hän voi varmaan ottaa lapsen mukaan niihin juhliin ja juhlia ihan selvinpäin, että tuskin pippalot hältä kokonaan väliin jää. Ja tiedän, että tympeetä on tämän äidinkin kannalta, mutta elämä ei aina mene niin kuin suunnittelee. Itselle monesti myös käynyt niin, että hoitaja peruuttaa, mutta minkäs sille voi. kerkeää varmasti vielä juhlia elämässään monta kertaa. Et ole minusta velvollinen hoitamaan lasta, kun et ole varmaksi luvannut.

ei olis kannattanut luvata edes alustavaa kyllää...

ennemmin olisit sanonut että et lupaa vielä mitään vaan katsotaan lähempänä sit ajankohtaa, jos tiesit et jotain kutsuja saattaa olla tulossa

mää sanoisin kohteliaasti et joudun perumaan koska sille päivälle tulu juhla kutsu. ja kerta sanoit et juhlia tulee mutta VIELÄ ei sille päivälle ole tullut kutsua, joten luulisi kyllä kaverisi ymmärtävän. haluaisin kyllä itekkin mennä ennemmin juhliin. kuuskymppiset tulee vain KERRAN kummilapsen voi ottaa hoitoon koska vain

otat ku olet luvannu,olisit miettiny aiemmin kun tiesit et voi tulla juhlia.Se on SUN kummipoika.

niin mähän EN ole luvannut, enkä ole myöskään ainoa kummi.......!

sanoin,että on tulossa 3 häät, 3polttarit ja 2 synttärit tälle kesälle, NÄILLÄ NÄKYMIN ei sille päivälle ole mitään, mutta VOI TULLA.
mä sitä itsekin kakistelin et on kyl tosi pieni hoitoikänen ja kysyin että miksi ei ota mukaan apen juhliin, siksi että saa itsekin ottaa pari.
tää äiti oli viimeksi viime vkl mun kanssa viihteellä, sitä ennen kaksi viikkoa sitten, ei pitäs olla mistään henkireiästä kyse.
mä en nyt vaan tiedä miten asian esitän kun se ei ole ottanut kuuleviin korviinsa kun olen toistellut, että voi tosiaan olla että tulee hää- tai polttarikutsu sille päivälle, tai synttärikutsu!
äh, kai se on soitettava...

Saatan olla itsekäs paska, mutta mä kyllä menisin juhliin. Lapsenvahteja saanee palkattua, ja kun et kerran ole mitään varmaksi luvannut, niin ei se mikään sun velvollisuus ole. Tosin mä en ylipäätään välitä viettää aikaa muiden lasten kanssa (kuin omien), kun taas ystävät ja sitä kautta heidän juhlansa on minulle tärkeitä. Tee niin kuin sinusta oikealta tuntuu. Velvollisuutta sulla ei mielestäni tässä tilanteessa mihinkään suuntaan ole.

tietysti menet juhliin. Puolivuotiaan paikka on äitinsä luona ja ÄIDIN pitää ymmärtää joustaa juhlistaan kerta on vauvan hankkinu.

Tai sano että sulla on norovirus.

Minä menisin juhlimaan. Varsinkin, jos olet todella sanonut kyllä "näillä näkymin"
Kummius ei ole sama kuin lapsenvahti. Enkä mäkään haluaisi noin pientä lasta hoitooni yöksi, enkä mielelläni muitakaan vähän vanhempia kummilapsiani.

Lapsi on kuitenkin kummipoikasi ja piene lapsen vanhemmat ei kovin usein aki juhli? Sinulla sentään on juhlia pitkin heinäkuuta.

Minusta olet itsekäs ja lapsellinen, jos nyt perut 30.takia :(

Mene juhliin, olet kerran alusta asti sanonut, että sille päivälle saattaa vielä tulla jotain, ja nyt tuli. Ei ole sun velvollisuus jättää juhliasi väliin, eri asia olisi jos olisit luvannut jo ottaa lapsen, mutta kun et ole. Mutta ilmoita kummilapsen äidille heti ettet pysty, niin hänellä on aikaa järjestää jotain muuta.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
otat ku olet luvannu,olisit miettiny aiemmin kun tiesit et voi tulla juhlia.Se on SUN kummipoika.

niin mähän EN ole luvannut, enkä ole myöskään ainoa kummi.......!

sanoin,että on tulossa 3 häät, 3polttarit ja 2 synttärit tälle kesälle, NÄILLÄ NÄKYMIN ei sille päivälle ole mitään, mutta VOI TULLA.
mä sitä itsekin kakistelin et on kyl tosi pieni hoitoikänen ja kysyin että miksi ei ota mukaan apen juhliin, siksi että saa itsekin ottaa pari.
tää äiti oli viimeksi viime vkl mun kanssa viihteellä, sitä ennen kaksi viikkoa sitten, ei pitäs olla mistään henkireiästä kyse.
mä en nyt vaan tiedä miten asian esitän kun se ei ole ottanut kuuleviin korviinsa kun olen toistellut, että voi tosiaan olla että tulee hää- tai polttarikutsu sille päivälle, tai synttärikutsu!
äh, kai se on soitettava...

Minusta tuo oli lupaus kuitenkin.

Yhteistyössä