kummipojan äiti kysyi pari viikkoa sitten voisinko ottaa kummipojan yöksi heinäkuun puolivälissä..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mitä mä teen?!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Lentokala:
Tosi ikävä tilanne.
Kuinka selkeesti sanoit, että suunnitelma peruuntuu jos sulle tulee muuta menoa?
Kertoisin kummipojan äidille tilanteen ja mikäli muuta ratkaisua ei saatais järjestymään hoitaisin lasta.
käsittääkseni olit sanonut jo silloin kun sovittel, ette sulla ei ole kenties mitään silloin. nyt ottasin härkää sarvista ja kysyisin, saisko mitenkään järjestettyä niin, että joku muu hoitais poikaa, tai voisko sopia jonkun muun päivän. ja sitten sen miksi ja miksi välttämättä haluaisit mennä omiin juhliisi. jos sitten ei onnistuis, niin kyllä mä hoitaisin lasta kerta olin luvannut. juhliahan tulee ja juhlia menee, ei tule maailmanloppu, jos yhjdet jää väliin

Mua kyrsii se kun oletetaan että KUMMILLA on jokin velvollisuus hoitaa kummilasta!! Kyllä se on ainoostaan se uskonnollinen kasvatus mikä on on kummin tehtävä!! Hoitakaa itte mukulanne!

Kun ap ei ole mitään hoitoonottamisesta Luvannut, vaan sanonut että ottaa, jos ei muuta tule, koska juhlia on tänä kesänä paljon, muttei vaan tiedä koska. Ja kun olet nyt kuukautta ennemmin sanonut, ettet pysty poikaa ottaa hoitoon, on äidillä aikaa hommata toinen hoitaja. Selvä juttu. :)

Voin kyllä kuvitella että äiti suuttuu, koska on pienessä mielessään kääntänyt asiat niin, että ap on jo luvannut ottaa hoitoon..
Kuitenkin äiti ollut jo monta kertaa viihteellä, vaikka on pienen lapsen äiti ja sillon kun on lapsen hankkinut, on ollut tietoinen siitä että jos juhlia tulee, voi olla ettei lapselle saa hoitopaikkaa ja on otettava mukaan.

P.S. Ymmärtäisin äidin suuttumuksen, jos ap olisi menossa normaaliin illanviettoon, mutta kun kyseessä sellaiset juhlat, että tapaa ulkomailla asuvia kavereita ym. pitäisi ymmärtää.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja nää:
on just kivaa kun sanotaan, kyllä se käy jos ei nyt muuta ilmaannu ennen sitä. Sanokaa kyllä tai ei.

kun ei voinu sanoa varmaksi kyllä eikä varmaksi ei kun ei sillon tiennyt?!

tiedossa oli 3 häät, 3 polttarit ja 2 synttärit, mutta ei päivämääriä...
onko mun ulosanti oikeesti näin surkee?

Miten voi olla häät muttei päivämääriä? Ymmärrän vielä että polttaripäiviä tai synttäreitä ei lyödä lukkoon, mutta eikö hääkirkkokin pidä varata paljon hääpäivää aikaisemmin?

Ihan ok ap:ltä ettet ottanut hoitoon, mutta reilumpaa olisi ollut sanoa se suoraan, kun et kerran lasta halunnut alunperinkään hoitoon.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja nää:
on just kivaa kun sanotaan, kyllä se käy jos ei nyt muuta ilmaannu ennen sitä. Sanokaa kyllä tai ei.

kun ei voinu sanoa varmaksi kyllä eikä varmaksi ei kun ei sillon tiennyt?!

tiedossa oli 3 häät, 3 polttarit ja 2 synttärit, mutta ei päivämääriä...
onko mun ulosanti oikeesti näin surkee?

Miten voi olla häät muttei päivämääriä? Ymmärrän vielä että polttaripäiviä tai synttäreitä ei lyödä lukkoon, mutta eikö hääkirkkokin pidä varata paljon hääpäivää aikaisemmin?

Ihan ok ap:ltä ettet ottanut hoitoon, mutta reilumpaa olisi ollut sanoa se suoraan, kun et kerran lasta halunnut alunperinkään hoitoon.

no huhhuh.

Alkuperäinen kirjoittaja Höh:
Alkuperäinen kirjoittaja Silmukka-:
Ottaisin kummipojan hoitoon. Päivän puuhaisin hänen kanssaan ja illalla lähtisin bileisiin jos olisivat minulle kovin tärkeät, mies jäisi pojalle yövahdiksi.

ymmärrän että sä kerroit -kuten kysyin- että miten teillä tehtäis, mutta meillä tää ei toimis. ensinnäkin ½vuotiaan kanssa ei paljon PUUHAILLA :D (tarkoitan et eri asia kun vaikka 5v) ja toisekseen mun mies ei jäis niin pienen kanssa yksinään.. enkä jättäiskään.. :)

Järkyttävä viesti!! Miksei mies voisi olla pienen lapsen kans ja mikset sen antaisi olla? Jpos meille tulis lapsi hoitoon niin mitä pienempi sitä paremmin mies osais sitä hoitasa, minä taas olisin hyvin avuton pikkulapsen kanssa, vanhempi menis...

Noh..mä nyt täältä taustalta huikkasen sen verran,että en jättäis pientä vauvaa yöksi sellaisen ihmisen kanssa joka ei koskaan ole vauvaa hoitanut tai ehkä edes sellaiseen koskenut. Oli se sitten oma mies tai joku muu. Kiva että sun mies on ollut seppä syntyessään",mutta voin kertoa että oma mies oli vauvan hoidossa ihan käsi ennenkuin harjoittelemalla oppi. Ymmärsin että ap:lla ja hänen miehellään ei ole omia lapsia. Oletatko että kaikki lapsettomat ihmiset osaavat tai edes haluavat pieniä vauvoja hoitaa?

Alkuperäinen kirjoittaja Höh:
Alkuperäinen kirjoittaja Silmukka-:
Ottaisin kummipojan hoitoon. Päivän puuhaisin hänen kanssaan ja illalla lähtisin bileisiin jos olisivat minulle kovin tärkeät, mies jäisi pojalle yövahdiksi.

ymmärrän että sä kerroit -kuten kysyin- että miten teillä tehtäis, mutta meillä tää ei toimis. ensinnäkin ½vuotiaan kanssa ei paljon PUUHAILLA :D (tarkoitan et eri asia kun vaikka 5v) ja toisekseen mun mies ei jäis niin pienen kanssa yksinään.. enkä jättäiskään.. :)

Järkyttävä viesti!! Miksei mies voisi olla pienen lapsen kans ja mikset sen antaisi olla? Jpos meille tulis lapsi hoitoon niin mitä pienempi sitä paremmin mies osais sitä hoitasa, minä taas olisin hyvin avuton pikkulapsen kanssa, vanhempi menis...

Millä logiikalla lapseton nainen (esim. sinä ) saa olla avuton vauvanhoidossa mutta lapsettoman miehen PITÄÄ osata hoitaa vauvaa yhtä hyvin kuin sun miehesi.. :D :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja huh:
Ottaisin kummilapsen hoitoon.

Mun yks kaveri aina sanoo, että "joo sopii nähdä silloin jos ei mitään muuta ohjelmaa tule" jopa silloin kun itse ehdottaa tapaamista. Siis kun kyse on esim. ihan vaan tavallisesta vierailusta kahvittelun merkeissä. Olen aina pitänyt tota tapaa tosi epäkohteliaana ja loukkaavana. EI NIIN SANOTA. Ja totta tosiaan, joskus on peruutus tullutkin kun on ollut jotain kiinnostavampaa tekemistä kuin tapaaminen minun kanssani.

Minun ystäväpiirissäni on taas ihan yleisenä tapana sopia tapaamisaika sillä varauksella, ettei "tule mitään ihmeitä". Tämä määritelmä kattaa kaiken mahdollisen odottamattoman, joka voi estaa sovitun tapaamisen: vaikka lapsen ylimääräiset harjoitukset, sairaustapaukset, yllättävät työvuorovaihdot, omien vanhempien avuntarpeen.

Mitä ap:n tilanteeseen tulee, tekisin itse varmaan samoin. Voin toki ottaa kummilapsen tai muun tutun lapsen yökyläilemään, jos itselläni ei ole menoja. Mutta jos joku meno ilmenee, silloin kyläily siirtyy sopivampaan ajankohtaan. Kyse ei ole siitä, että asettaisin ihmisiä arvojärjestykseen, vaan siitä, että joitankin menoja vaan ei voi siirtää (juhlat ), kun taas toisia voi (yökyläily ). Sitten sovitaan taas uusi ajankohta.

Minulle voi soittaa lapsenvahti vaikka edellisenä iltana, ja kertoa, että ei voikaan ottaa lastani hoitoon. Syytä ei tarvitse kertoa. Harmittaisi se varmasti, mutta ei siinä oikein suuttuakaan voi. Minun lapseni hoitaminen on kummeille ja muille läheisilleni vapaaehtoista.

Alkuperäinen kirjoittaja x:
Alkuperäinen kirjoittaja x:
Eikö lapsen pitäisi olla pappansa 50-v juhlilla??? Musta on aika järkyttävää, että lapsi on jäämässä pois pappansa isoilta merkkipäiviltä. Ei kyllä tapahtuis meidän perheessä.

Lisään vielä, että en tod olettaisi, että kummi on mitenkään velvoitettu lasta hoitamaan ja eikös tuo lapsi ollut vielä kovin pienikin??? Luinko jostain että 6kk. jos niin pieni, niin mun mielestä sen ikäisen paikka on vielä äidin ja isän hoidossa. Jos on sydäntä antaa hoitoon muualle ton ikäistä ja siksi, että pääsee juhlimaan, niin ei se hirveesti henkilöstä hyvää kerro.

Anopin 50v bileet oli sen lajin ryyppäjäiset,että ei sinne osi voinut lapsia edes viedä. Miulle suututtiin,kun en juonut siellä.... Ne oli 3viikkoa ennen laskettua aikaa. Ei muutamasta viskistä ja parista siideristä ois voinut lapselle kuulema mitään haittaa olla :xmas:

Sano sitten rehellisesti että nyt kävi valitettavasti juuri niin kuin varoittelit, että tulossa on jossain vaiheessa juhlia joihin sinä olet menossa, ja että juuri äidin toivomalle päivälle osui juhlat. Että et voi ottaa kummipoikaa siksi yöksi, mutta erittäin mielelläsi otat joksikin sellaiseksi yöksi joka sopii teille molemmille.

Alkuperäinen kirjoittaja anika harmaana:
Alkuperäinen kirjoittaja huh:
Ottaisin kummilapsen hoitoon.

Mun yks kaveri aina sanoo, että "joo sopii nähdä silloin jos ei mitään muuta ohjelmaa tule" jopa silloin kun itse ehdottaa tapaamista. Siis kun kyse on esim. ihan vaan tavallisesta vierailusta kahvittelun merkeissä. Olen aina pitänyt tota tapaa tosi epäkohteliaana ja loukkaavana. EI NIIN SANOTA. Ja totta tosiaan, joskus on peruutus tullutkin kun on ollut jotain kiinnostavampaa tekemistä kuin tapaaminen minun kanssani.

Minun ystäväpiirissäni on taas ihan yleisenä tapana sopia tapaamisaika sillä varauksella, ettei "tule mitään ihmeitä". Tämä määritelmä kattaa kaiken mahdollisen odottamattoman, joka voi estaa sovitun tapaamisen: vaikka lapsen ylimääräiset harjoitukset, sairaustapaukset, yllättävät työvuorovaihdot, omien vanhempien avuntarpeen.

Mitä ap:n tilanteeseen tulee, tekisin itse varmaan samoin. Voin toki ottaa kummilapsen tai muun tutun lapsen yökyläilemään, jos itselläni ei ole menoja. Mutta jos joku meno ilmenee, silloin kyläily siirtyy sopivampaan ajankohtaan. Kyse ei ole siitä, että asettaisin ihmisiä arvojärjestykseen, vaan siitä, että joitankin menoja vaan ei voi siirtää (juhlat ), kun taas toisia voi (yökyläily ). Sitten sovitaan taas uusi ajankohta.

Minulle voi soittaa lapsenvahti vaikka edellisenä iltana, ja kertoa, että ei voikaan ottaa lastani hoitoon. Syytä ei tarvitse kertoa. Harmittaisi se varmasti, mutta ei siinä oikein suuttuakaan voi. Minun lapseni hoitaminen on kummeille ja muille läheisilleni vapaaehtoista.

iso peesi tälle.

lapsen äiti ei edelleenkään ole vastannut viestiin eikä vataa puheluihin....
olkoon sitten hitto vieköön!!!!!!!!!!

anna suuttua jos suuttuu. olet ilmoittanut peruuntumisesta hyvissä ajoin. ja kyse on edelleen vauvasta..

en nyt lukenut koko ketjua mutta kipinkapin sanomaan kummilapsen äidille asiasta ettei menen viime hetkeen,tympeetä jos sitte ei saa ollenkaan lapsenlikkaa.nyt kerkee ettiä toisen jos sä haluatki ennemmin mennä omiin juhliis ku päästää kummilapsen äidin juhlimaan.tosi harmi vaan ku taitaa olla iso juttu kummilapsesi äidille tuo meno kun lapsenlikanki näin aikasin etsii ja hehkuttaa asiasta.

en nyt lukenut koko ketjua mutta kipinkapin sanomaan kummilapsen äidille asiasta ettei menen viime hetkeen,tympeetä jos sitte ei saa ollenkaan lapsenlikkaa.nyt kerkee ettiä toisen jos sä haluatki ennemmin mennä omiin juhliis ku päästää kummilapsen äidin juhlimaan.tosi harmi vaan ku taitaa olla iso juttu kummilapsesi äidille tuo meno kun lapsenlikanki näin aikasin etsii ja hehkuttaa asiasta.

mä tosiaan jo eilen illalla yritin soittaa ja kun ei vastannu niin laitoin viestin missä selitin tilanteen. ei oo vastannu siihen mitään eikä vastaa puhelimeen.

Jos mä olisin ap, niin todellakin menisin bilettämään. Et ole LUVANNUT mitään ja kummilapsi tai ei, bileet on silloin kun ne on, laatuaikaa lapsen kanssa voi viettää muulloinkin. Hyväksikäytön makua jos sitä laatuaikaa olisi vietettävä juuri silloin kun lapsen äidillä on menoa :whistle:

mä en ihmettelis jos pienen vauvan äiti lukee kaksplussaa, olenhan itsekin täällä ;)

tulipa mieleeni, että on tämä ko.henkilö saattanut nähdä tämän ketjun eikä siksi vastaa.

Alkuperäinen kirjoittaja yks:
mä en ihmettelis jos pienen vauvan äiti lukee kaksplussaa, olenhan itsekin täällä ;)

tulipa mieleeni, että on tämä ko.henkilö saattanut nähdä tämän ketjun eikä siksi vastaa.

se on tietokoneeton ihminen joka ei osaa edes käynnistää konetta, epäilenpä.

Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä:
Alkuperäinen kirjoittaja Lentokala:
Tosi ikävä tilanne.
Kuinka selkeesti sanoit, että suunnitelma peruuntuu jos sulle tulee muuta menoa?
Kertoisin kummipojan äidille tilanteen ja mikäli muuta ratkaisua ei saatais järjestymään hoitaisin lasta.
käsittääkseni olit sanonut jo silloin kun sovittel, ette sulla ei ole kenties mitään silloin. nyt ottasin härkää sarvista ja kysyisin, saisko mitenkään järjestettyä niin, että joku muu hoitais poikaa, tai voisko sopia jonkun muun päivän. ja sitten sen miksi ja miksi välttämättä haluaisit mennä omiin juhliisi. jos sitten ei onnistuis, niin kyllä mä hoitaisin lasta kerta olin luvannut. juhliahan tulee ja juhlia menee, ei tule maailmanloppu, jos yhjdet jää väliin

Niin kummille ei ole maailmanloppu jos kummin juhlat jää väliin, mutta jos sen äidin juhlat jää väliin niin se on niin kauheeta että mieluummin kummin pitäisi jättää omansa väliin?

Ja tämä kummihan ei edelleenkään ole mitään luvannut, vaan alusta asti hyvin rehellisesti sanonut että ei välttämättä ole vapaana silloin.

Millaiset on papan 50-v. juhlat, joihin ei voi lapsenlasta ottaa mukaan... luulisi että siellä on talo täynnä sukua ja hoitajia...

Meidän isän 5-kymppiset ainakin aikoinaan oli kunnon bileet :D Talo oli täynnä sukua, ystäviä, työkavereita, muita tuttavia, mutta ei ne lasten juhlat kyllä olleet.

Mutta äiti etsiköön toisen lapsenvahdin. Olisi kohtuutonta pyytää kummia jäämään pois omista juhlistaan, ja kaiken lisäksi kummi ei ole edes luvannut vielä mitään. Mun sympatiat olisi äidin puolella jos tämä olisi viime hetken peruutus, mutta tässä on hyvänen aika vielä kuukausi aikaa etsiä lastenvahti jolla ei ole omia menoja! Sellaisen voi vaikka palkata jollei muuten löydy.

Selasin ketjua ja KYLLÄ RUPES ÄRSYTTÄMÄÄN! Eli jos alkaa kummiksi niin se on melkein kuin oma lapsi olisi ja vieläkin enemmän, kummilapsi pitäisi laittaa kaiken muun edelle.. ? Anteeksi nyt vaan mut kyl ne vanhemmat itse lapsensa tekee ja itse ovat velvolliset myös niistä huolehtimaan eikä tyrkkäämään kummeille ja syyllistämään jos kummit eivät riemusta kiljuen ole ottamassa lapsia hoitoon vaikka keskellä yötä.
Ja kyllä, mulla on yli kymmenen kummilasta jotka kaikki ovat minulle todella tärkeitä mut kyl omat lapset ja oma elämä menee edelle.. näin se vaan on.

Yhteistyössä