"Kummituskeinu"

Alkuperäinen kirjoittaja pippanippanen:
hih! kiva et joillakin muillakin keinut kiikkuu...teillä sentään ulkona... meillä kiikkui keinutuoli itsestään keskellä päivää, aivan ääri asennoista toiseen ja sitten yhtäkkiä pysähtyi täysin, normaalistihan se keinuu vielä hetken kunnes vauhti hiljenee mutta tämä pysähtyi kuin seinään.
samoihin aikoihin poika 2,5v. heräsi joka yö kk aikana tasan samaan kellon aikaan, höpötteli kuin "jonkun" kanssa kun leikki, tavaroita lenteli itsestään pöydiltä toiseen päähän huonetta, portaissa (sisällä pari askelmaa) käveltiin... ymm... appiukko kuoli yllättäen vähän aikaisemmin. :/

hui hitto...mä en ois uskaltanu olla kotona ollenkaan... :o

Alkuperäinen kirjoittaja SaNi-81:
hih! kiva et joillakin muillakin keinut kiikkuu...teillä sentään ulkona... meillä kiikkui keinutuoli itsestään keskellä päivää, aivan ääri asennoista toiseen ja sitten yhtäkkiä pysähtyi täysin, normaalistihan se keinuu vielä hetken kunnes vauhti hiljenee mutta tämä pysähtyi kuin seinään.
samoihin aikoihin poika 2,5v. heräsi joka yö kk aikana tasan samaan kellon aikaan, höpötteli kuin "jonkun" kanssa kun leikki, tavaroita lenteli itsestään pöydiltä toiseen päähän huonetta, portaissa (sisällä pari askelmaa) käveltiin... ymm... appiukko kuoli yllättäen vähän aikaisemmin. :/

Tätä mä aina ihmettelen näissä kummitustaloissa, kun niissä asuvat ovat vaan ei milläskään. Minä olisin ihan paskat ja pissat housussa halvauksessa kokoajan.

Meidän anoppilan uuden talon vintiltä (tässä talossa siis ei ole tapahtunut mitään kuolemia yms) alkoi kuulua askeleita muutama vuosi sitten. Nämä on mieheni ja anoppinikin kuullut, ihan selkeästi. Akelia ei kuulunut ennen, mutta kun vanha talo pihapiiristä purettiin ja sieltä tuotiin vanhat valokuvat (mm lapsena kuolleita ja sodassa kaatuneita henkilöitä)vintin seinille niin askeleet alkoivat kuulua.
Hytävää olla yksin siellä välillä, mutta toisaalta mieheni on kertonut näistä kuvissa esiinyvistä henkilöistä ja ovat kaikki ihan kunnollisia ja ystävällisiä sukulaisia olleet ja kirkonmaahan haudattu, joten eivät varmasti tahdo mitään pahaa. Mietin vain, että joutuivatko muuttamaan myös uuteen taloon kun vanha koti purettiin?

Alkuperäinen kirjoittaja kettuli:
Alkuperäinen kirjoittaja SaNi-81:

Tätä mä aina ihmettelen näissä kummitustaloissa, kun niissä asuvat ovat vaan ei milläskään. Minä olisin ihan paskat ja pissat housussa halvauksessa kokoajan.

Meidän anoppilan uuden talon vintiltä (tässä talossa siis ei ole tapahtunut mitään kuolemia yms) alkoi kuulua askeleita muutama vuosi sitten. Nämä on mieheni ja anoppinikin kuullut, ihan selkeästi. Akelia ei kuulunut ennen, mutta kun vanha talo pihapiiristä purettiin ja sieltä tuotiin vanhat valokuvat (mm lapsena kuolleita ja sodassa kaatuneita henkilöitä)vintin seinille niin askeleet alkoivat kuulua.
Hytävää olla yksin siellä välillä, mutta toisaalta mieheni on kertonut näistä kuvissa esiinyvistä henkilöistä ja ovat kaikki ihan kunnollisia ja ystävällisiä sukulaisia olleet ja kirkonmaahan haudattu, joten eivät varmasti tahdo mitään pahaa. Mietin vain, että joutuivatko muuttamaan myös uuteen taloon kun vanha koti purettiin?

Hui kamala, mä en kyl asuis päivääkään talossa jossa kummittelee.

Alkuperäinen kirjoittaja kettuli:

Mä olen kokenut kaikenlaista "yliluonnollista" ja lähes jokaisessa asunnossa jossa olen asunut. Etenkin yhdessä vanhassa talossa, siellä oli vilkasta elämää varsinkin siinä vaiheessa kun jouduin pakon edessä siitä muuttamaan. "Kummitukset" hermostuivat ja kävivät kovin levottomiksi. Mä en ole koskaan pelännyt näitä asioita, vaikka tosiaan kaikenlaista on tullut eteen. Minulla on myös ns. kuudesaisti, tiedän ennalta asioita ja näen enneunia. Ehkä näiden syiden takia nämä henkiolennot ovat erityisen viehättyneitä minuun, kun tietävät että en juokse heitä kiljuen karkuun :D

Kyllä ne tyypit vaan aina ovat tietynlaisia jotka näitä muille kertovat. Jos minä näkisin vastaavan jutun yöllä, niin ajattelisin että joku teini siellä taas on leikkimässä keinuilla. En miettisi asiaa sen enempää eikä siitä tulisi kummitustarinaa. Ihminen tarvitsee jonkunlaisen uskon yliluonnolliseen, että nuo asiat edes jäävät mieleen.

minä kerroin jokin aika sitten meidän kummituksestamme joka oli lastenhuoneessa...no tilanne on rauhoittunut tosi paljon mutta silti aika ajoin kotona tapahtuu jotakin ja molemmat lapset reagoivat yhtäaikaa. mutta nyt on alkanut uutena asiana tulla sitä että kun nukutan lapsia niin yleensä laitan itkuhälyttimen vielä varmuuden vuoksi (sekä sisälle että ulos) niin parina päivänä itkuhälyttimestä on kuulunut ihan pienen vauvan itkua. olen siis käynyt useampaankin kertaan katsomassa ja varmistamassa mutta omat lapset nukkuvat tyynesti. jos jompikumpi on hereillä kun itkun ääni kuuluu myös lapset kuulevat sen. ymmärtäisin jos ulkona ollessa tuo itku kuuluisi mutta sisällä myös, naapureissa ei vauvoja. katsellaan miten käy?

varmaan joku oli ensin käynyt siinä keinussa ja poistunut silloin kun kertoja oli menossa vessaan, Sitten tullut takaisin ja lähtenyt kun vessasta tulija palasi. (toi selitys oli aika kaukaa haettua, mutta ei varmaan haittaa...)

Yhteistyössä