Kummiudesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kummi ja täti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja kummi ja täti:
[
Ei meitä ole mikään pakko nähdä. Mutta jos ei kehtaa koskaan nähdä sitä vaivaa, että tulis meille asti kylään, niin on turha odottaa mitään kummin tehtävien täyttöä. Enkä ota hoitoon lasta, joka ei tunne minua edes jollain tasolla.

Onko teillä likaista? Onko joku lemmikki, joka voi aiheuttaa allergiaa? Onko ne käyneet teillä päin ennen vauvan syntymää?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja niinpä:
Mun kummityttö on nyt 6-v. olen saanut vanhemmilta yhden 10-kokoisen valokuvan ja päiväkotikuvista 2-3 postimerkin kokoista tarraa. Olemme aika läheisiä äitinsä kanssa, mutta en tiedä mikseivät tajua antaa kunnon valokuvaa :(

Et sitten voi käydä kylässä ja ottaa vaikka itse kuvan, miksi niiden vanhempien on niitä kuvia laitettava.

Kummit tuo lahjoja ja vanhemmat ei voi lähettää edes kunnollista valokuvaa? Vanhemmilla on varmaan parempaa aikaa saada hyvä valokuva? Tosin et tätä minulta kysynyt..

Alkuperäinen kirjoittaja Finttu:
[
Ei meitä ole mikään pakko nähdä. Mutta jos ei kehtaa koskaan nähdä sitä vaivaa, että tulis meille asti kylään, niin on turha odottaa mitään kummin tehtävien täyttöä. Enkä ota hoitoon lasta, joka ei tunne minua edes jollain tasolla.

Onko teillä likaista? Onko joku lemmikki, joka voi aiheuttaa allergiaa? Onko ne käyneet teillä päin ennen vauvan syntymää?

Meillä on siistiä ja puhdasta. Matot tomutetaan ja lattiat luututaan kerran viikossa. Päivittäin imuroin. On lapsiturvallista, paljon leluja ja oma rauha imettää toisessa huoneessa. On vaunut myös vieraiden käytössä, jos tahtoo laittaa lapsen nukkumaan. Samoin pinnasänky. Ei lemmikkejä, ei tupakoida, ei hajusteita. Kävi ne ennen lapsen saamista.

Kun tässä nyt tarkemmin ajattelen, ni ei munkaan kummityttö (äitinsä kanssa) juuri koskaan tuu meille päin kylään. Viime kerrasta taitaa olla yli 5kk ja välimatkaa on noin 10 kilsaa. Me on siellä kyllä käyty muutaman kerran.
Synttärikutsunkin perui edellisenä iltana ja sanoi, että katsotaan sitten joku toinen kerta. Ei ole vielä tullut kutsua, aikaa synttäreistä on jo yli 3 kuukautta. Lahjan mä tosin toimitin.

[

Meillä on siistiä ja puhdasta. Matot tomutetaan ja lattiat luututaan kerran viikossa. Päivittäin imuroin. On lapsiturvallista, paljon leluja ja oma rauha imettää toisessa huoneessa. On vaunut myös vieraiden käytössä, jos tahtoo laittaa lapsen nukkumaan. Samoin pinnasänky. Ei lemmikkejä, ei tupakoida, ei hajusteita. Kävi ne ennen lapsen saamista.[/quote]

No sit on kyllä aika outoa. Mikset kysy suoraan, mikä mättää?

tsiisus,et oo tosissas.ehkä lapsen äiti on väsynyt, toisille äitiys on stressaavampaa kuin toiselle, toisten pienten lasten kanssa on helpompi reissata kui toisten(meillä esikoinen oli pienenä tosi kärttyinen,(jälkeenpäin selvinneiden allergioidentakia) ja silloin ei tullut mieleenkään lähteä kyläilemään,silloin kun vauva rauhoittui kaipasin itsekkin rauhaa)..ehkä äiti pitää sinua arvostelevana ja on epävarma äitiydestään,kun sinulla on jo kokemusta, moni esikoisen saanut on..mä vältin viimoseen asti paikkoja missä ihmiset tyrkyttivät neuvojaan..ja kyselivät milloin tulee hoitoon..

Alkuperäinen kirjoittaja Finttu:
[

Meillä on siistiä ja puhdasta. Matot tomutetaan ja lattiat luututaan kerran viikossa. Päivittäin imuroin. On lapsiturvallista, paljon leluja ja oma rauha imettää toisessa huoneessa. On vaunut myös vieraiden käytössä, jos tahtoo laittaa lapsen nukkumaan. Samoin pinnasänky. Ei lemmikkejä, ei tupakoida, ei hajusteita. Kävi ne ennen lapsen saamista.

No sit on kyllä aika outoa. Mikset kysy suoraan, mikä mättää?[/quote]

En kehtaa. Tuntuu sit niin ruinaamiselta. Kuitenkin meillä käy monesti viikossa vieraita ja on tosi laaja ystäväpiiri, joten ei olla mitenkään yksinäisiä. Ja heillä on oikeesti tosi paljon kiireitäkin. Harmittaa vaan koko tilanne. Toki sekin voi vaikuttaa, ettei nämä serkukset ole aivan samalla tavalla isovanhempien puolesta tulleet kohdelluksi. Meidän muksu on suosikki.

Alkuperäinen kirjoittaja epsukka:
tsiisus,et oo tosissas.ehkä lapsen äiti on väsynyt, toisille äitiys on stressaavampaa kuin toiselle, toisten pienten lasten kanssa on helpompi reissata kui toisten(meillä esikoinen oli pienenä tosi kärttyinen,(jälkeenpäin selvinneiden allergioidentakia) ja silloin ei tullut mieleenkään lähteä kyläilemään,silloin kun vauva rauhoittui kaipasin itsekkin rauhaa)..ehkä äiti pitää sinua arvostelevana ja on epävarma äitiydestään,kun sinulla on jo kokemusta, moni esikoisen saanut on..mä vältin viimoseen asti paikkoja missä ihmiset tyrkyttivät neuvojaan..ja kyselivät milloin tulee hoitoon..

Koskaan en oo kysynyt hoitoon tai tuputtanut mitään. Ollaan hyvin samoilla linjoilla lasten suhteen. Molemmat täysimetettiin jne. Kummivauva on tosi helppo lapsi ja kyläileevät muuten todella paljon. Että nuo argumenttisi ei menneet ihan kohdilleen. Luepa ensin koko keskustelu.

Alkuperäinen kirjoittaja epsukka:

No jos on väsynyt, ni luulis kahta paremmalla syyllä pitävän yhteyttä lapsensa kummeihin. Ja miks ihmeessä pääsee muualle kylään monta kertaa viikossa, mut ei kummien luo? Miksi on sitten pyytänyt kummiksi, jos ei halua olla tekemisissä.
Kyllä mä ainakin olen lapseni kummitädin kanssa niin läheinen, että voin ihan suoraan sanoa jos on jotain sanottavaa, kuten myös hän minulle.

Jospa sä aiheutat heille (äidille) jotain paineita? Sulla on monta lasta ja koti siistinä ym. Ja hänellä yksi ja väsyttää jo sekin eikä saa mitään oikein tehtyä. Ei vaikka kehtaa käydä parkuvan lapsen kanssa sun luona missä lapset on kiltisti?

Itse olen aivan jumissa oman vauvani kanssa kotona kun en "kehtaa" lähteä tuon rääkyjän kanssa kylään tuttaville, joilla on jo lapsia. Hävettää ja tuntuu että arvostelevat kun en saa lasta hiljaiseksi. Tosi mielellään taas otan meille kylään tai käyn sellaisten kavereideni luona joilla ei ole lapsia ja eivät siten tiedä olenko tässä hommassa hyvä vai huono.

Monenlaisia selityksiä ihmisen käytökselle siis on. Mut oon kyllä samoilla linjoilla kanssasi. Menee maku jos ei ikinä saa kummilasta vastavierailulle.

Alkuperäinen kirjoittaja ehkä:
Jospa sä aiheutat heille (äidille) jotain paineita? Sulla on monta lasta ja koti siistinä ym. Ja hänellä yksi ja väsyttää jo sekin eikä saa mitään oikein tehtyä. Ei vaikka kehtaa käydä parkuvan lapsen kanssa sun luona missä lapset on kiltisti?

Itse olen aivan jumissa oman vauvani kanssa kotona kun en "kehtaa" lähteä tuon rääkyjän kanssa kylään tuttaville, joilla on jo lapsia. Hävettää ja tuntuu että arvostelevat kun en saa lasta hiljaiseksi. Tosi mielellään taas otan meille kylään tai käyn sellaisten kavereideni luona joilla ei ole lapsia ja eivät siten tiedä olenko tässä hommassa hyvä vai huono.

Monenlaisia selityksiä ihmisen käytökselle siis on. Mut oon kyllä samoilla linjoilla kanssasi. Menee maku jos ei ikinä saa kummilasta vastavierailulle.

Voipi olla.. Minulla on vasta yksi lapsi, joten ei kai sen pitäisi tuottaa paineita, mutta mene ja tiedä..

mut sillon jos oma kämppä on hyrskyn myrskyn niin kannattaa mennä juuri muille kylää. ja jos kummilla on jo lapsia niin ymmärtää varmasti ettei kaikki vauvat ole enkeleitä.

mä luulen et tässä on jostain aikasemmasta riidasta kyse. kannattais kysyä suoraan vaik mieheltä et mikä vika kun ette tuu jos kerta usein soittelette.

Alkuperäinen kirjoittaja viima80:

mut sillon jos oma kämppä on hyrskyn myrskyn niin kannattaa mennä juuri muille kylää. ja jos kummilla on jo lapsia niin ymmärtää varmasti ettei kaikki vauvat ole enkeleitä.

mä luulen et tässä on jostain aikasemmasta riidasta kyse. kannattais kysyä suoraan vaik mieheltä et mikä vika kun ette tuu jos kerta usein soittelette.

Aiemmasta riidasta on aikaa jo yli 4 vuotta. Ei kai kukaan sitä tahdo muistaa? Ainakaan veli ja minä ei.

Alkuperäinen kirjoittaja viima80:

Aiemmasta riidasta on aikaa jo yli 4 vuotta. Ei kai kukaan sitä tahdo muistaa? Ainakaan veli ja minä ei.

syvät on naisen sielun haavat. mut kysy veljeltäsi missä vika. jos nainen ei tahdo tulla pyydä isä ja lapsi kylään

meillä oli samnlainen juttu, mutta koski isovanhempia. He asuivat 17km ja ovat kotona 24/7 ja novat terveitä iltään vain 53v ja 59v. Mutta eivät koskaan muuten käynyt meillä kun lasten synttäreillä ja kahdet jättivät välistäkin kun eivät viitsinnet ja toisilla vetivät herneet nenäänsä muuten vaan.
Aina meidän olisi pitänyt heillä käydä ja kun kaksi ihmistä liikkuu helpommin kun kaksi aikuista ja kaksi lasta ja vielä myöhemmin kun silloinen kuopus todettiin liikuntarajotteiseksi.
Nyt asutaan onneksi yli 400km pääässä ja kolme lasta ein tarvitse mennä heille niihin "pakollisiin " sunnutai vierailulle.
Ja ennen kun saan paskaa niskaan joo lapsille on hyvä olla valit isovanhempiin, mutta ei sellaisiin jotka eivät kohtele lapsia tasapuolisesti.