N
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:Kaikista villieläimistä poikia on hankalin pitää kurissa. (Platon)
Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:Alkuperäinen kirjoittaja huoh:Joo, ihan selväähän on että Sepen äidin olisi pitänyt mennä opastamaan poikaansa ettei kädestä oteta ja ohjata hänet hakemaan vapaita leluja jos niitä kerran hiekkiksellä oli.
Itseäni ärsyttää kun olen ollut hyvin kärkäs vaatimaan lastani (2,5v) jakamaan lelunsa toisten kanssa. Muut lapset ovat oikein oppineet kärkkymään sitä kun lapseni päästää jostain lelusta irti niin ovat heti haukkana nappaamassa sen kun "eihän se ollut kädessä" vaikka lapseni selkeästi kuitenkin leikkii kyseisellä lelulla vielä. Esim laittaa lapion viereensä kun kumoaa kakkua muotista niin heti on joku sen nappaamsaa kun irti päästää. Mikä tässäkin olisi kultainen keskitie???
Minusta se että jos se lapio jätetään lojumaan niin saa ottaa. Jos taas on kakkupuuha kesken niin katsellan toinen lapio tälle odottavalle. Kun se kakku kumotaan jne välillä.
Alkuperäinen kirjoittaja no:olisit ämmä ite puuttunu asiaan etkä vaan laiskotellu ja istunu
Alkuperäinen kirjoittaja Juu:Öh, no omien lasten juttuihin kai voi puuttua, jos ne kerran osaavat jo ottaa muutkin lapset leikkeihin? Tämä toinen äitihän nimenomaan puuttui oman lapsensa leikkeihin ja vei muualle.Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja Juu:Alkuperäinen kirjoittaja aamukaste:Istuin vähän kauempana ja katselin lapsieni leikkiä yhdessä.
----
Tätä kesti jonkin aikaa ja mietin jo mielessäni, että eikä tämän pienen pojan äiti aio yhtään puuttua asiaan, kun katseli vaan sivumpaa.
Juu olipas huono äiti kun katseli vaan sivumpaa!
....mutta kumpi nyt oli huono kun katseli sivumpaa?
Öh, en kai nyt mene puuttumaan toisen äidin lapsen juttuihin...etenkään kun oma äiti on melko vieressä. Omilla lapsillani oli hyvä leikki kesken ja vieressä oli hiekkalaatikossa lisää leluja tälle pienemmälle.
Alkuperäinen kirjoittaja äreälehmä:Alkuperäinen kirjoittaja Juu:Öh, no omien lasten juttuihin kai voi puuttua, jos ne kerran osaavat jo ottaa muutkin lapset leikkeihin? Tämä toinen äitihän nimenomaan puuttui oman lapsensa leikkeihin ja vei muualle.Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja Juu:Alkuperäinen kirjoittaja aamukaste:Istuin vähän kauempana ja katselin lapsieni leikkiä yhdessä.
----
Tätä kesti jonkin aikaa ja mietin jo mielessäni, että eikä tämän pienen pojan äiti aio yhtään puuttua asiaan, kun katseli vaan sivumpaa.
Öh, en kai nyt mene puuttumaan toisen äidin lapsen juttuihin...etenkään kun oma äiti on melko vieressä. Omilla lapsillani oli hyvä leikki kesken ja vieressä oli hiekkalaatikossa lisää leluja tälle pienemmälle.
Ei 3- ja 5-vuotiaat jaksa leikittää uppo-outoa 1,5-vuotiasta leikkipuistiossa jos heillä on oma hyvä leikki kesken. Korrektia on viedä niin pieni pois sotkemasta isompien leikkejä. Pieniä ne "isommatkin" vielä ovat. Tuollaisen pikkutaaperon voi vielä helposti harhauttaa muuhun puuhaan.
Pitäisikö sinusta 3- ja 5-vuotiaiden ottaa mukaan leikkiin 1-vuotias, joka ei osaa leikkiä? Ap:n mukaan vaan roikkui leluissa. Minusta olisi kotuutonta enkä ainakaan mä edellytä sellaista omilta kakaroiltani jos heillä on oma hyväleikki kesken.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Pienet pojat on kyl ihania (ja villejä)
Meillä tulee joskus ongelmia (lähinnä muiden mammojen osalta) ku meidän villi poika ehtii niin paljon ja joskus joku hiljaisempi alkaa itkemään kun vähän hipaisee jne. AIna pitäis olla meidän poikaa torumassa ja huutamassa sille.
Mun mielestä nää nynnyt hissukat sais vähän opetella elämää, mut aina niiden mammat alkaa ruikuttaa että ei saa meidän pientä ressua itkettää. MINKÄS TEET JOS NE ITKEE JOKA ASIASTA?? hankalaa. Onneks ei oo tollasta lasta itsellä vaan on reipas ja iloinen.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Pienet pojat on kyl ihania (ja villejä)
Meillä tulee joskus ongelmia (lähinnä muiden mammojen osalta) ku meidän villi poika ehtii niin paljon ja joskus joku hiljaisempi alkaa itkemään kun vähän hipaisee jne.
MINKÄS TEET JOS NE ITKEE JOKA ASIASTA?? hankalaa. Onneks ei oo tollasta lasta itsellä vaan on reipas ja iloinen.
Alkuperäinen kirjoittaja äreälehmä:Alkuperäinen kirjoittaja Juu:Öh, no omien lasten juttuihin kai voi puuttua, jos ne kerran osaavat jo ottaa muutkin lapset leikkeihin? Tämä toinen äitihän nimenomaan puuttui oman lapsensa leikkeihin ja vei muualle.Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja Juu:Alkuperäinen kirjoittaja aamukaste:Istuin vähän kauempana ja katselin lapsieni leikkiä yhdessä.
----
Pitäisikö sinusta 3- ja 5-vuotiaiden ottaa mukaan leikkiin 1-vuotias, joka ei osaa leikkiä? Ap:n mukaan vaan roikkui leluissa. Minusta olisi kotuutonta enkä ainakaan mä edellytä sellaista omilta kakaroiltani jos heillä on oma hyväleikki kesken.
Alkuperäinen kirjoittaja just:^mun mielestä reipas ja menevä lapsi ei ole kiusaaja!!
Ihan kohtuutonta, että häntä pitäis kokoajan torua ja alistaa kun jonkun toisen yliherkkä pikku prinsessa ei kestä??
Alkuperäinen kirjoittaja just:^mun mielestä reipas ja menevä lapsi ei ole kiusaaja!!
Ihan kohtuutonta, että häntä pitäis kokoajan torua ja alistaa kun jonkun toisen yliherkkä pikku prinsessa ei kestä??
Alkuperäinen kirjoittaja ??:Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:Alkuperäinen kirjoittaja huoh:Joo, ihan selväähän on että Sepen äidin olisi pitänyt mennä opastamaan poikaansa ettei kädestä oteta ja ohjata hänet hakemaan vapaita leluja jos niitä kerran hiekkiksellä oli.
Itseäni ärsyttää kun olen ollut hyvin kärkäs vaatimaan lastani (2,5v) jakamaan lelunsa toisten kanssa. Muut lapset ovat oikein oppineet kärkkymään sitä kun lapseni päästää jostain lelusta irti niin ovat heti haukkana nappaamassa sen kun "eihän se ollut kädessä" vaikka lapseni selkeästi kuitenkin leikkii kyseisellä lelulla vielä. Esim laittaa lapion viereensä kun kumoaa kakkua muotista niin heti on joku sen nappaamsaa kun irti päästää. Mikä tässäkin olisi kultainen keskitie???
Minusta se että jos se lapio jätetään lojumaan niin saa ottaa. Jos taas on kakkupuuha kesken niin katsellan toinen lapio tälle odottavalle. Kun se kakku kumotaan jne välillä.
Minusta ei ole lojumaan jättämistä jos lapiom kädestään laskee kakun kumoamisen ajaksi. Ja jos lelut vielä ovat niillä leikkivän lapsen omia. Hampaissako lapiota pitää se hetki pitää kun molempia käsiä kakun kumoamiseen tarvii?
Alkuperäinen kirjoittaja Sara:Alkuperäinen kirjoittaja just:^mun mielestä reipas ja menevä lapsi ei ole kiusaaja!!
No mitä sä tarkoitat menevällä? Jos se tönii muita tai ottaa leluja kädestä, niin kiusaamistahan se on. Vai mitä se tekee, että ne pikku prinsessat itkee?
Alkuperäinen kirjoittaja no:olisit ämmä ite puuttunu asiaan etkä vaan laiskotellu ja istunu
Alkuperäinen kirjoittaja karpaloinen:Mua on aina ärsyttänyt kun jotkut äidit luulee ettei vuoden vanhaa saa kieltää tai ohjata tekemään asioita toisin. Esim. jos isommat rakentaa hiekkalinnaa ei sitä yksivuotiasta tarvii päästää sotkee muiden leikkejä vaan siitä ilosta että on oppinut rikkomaan hikkalinnoja. Kerran komensin meillä kaverin 1,5 vuotiasta kun sotki meidän vessassa (laski alasuihkulla vettä pyykkikoneeen sisään) ja kaveri tuli väliin ettei meidän pientä saa komentaa kun ei se ole tottunut ja pelkää. Yli vilkas poika.
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Sara:Alkuperäinen kirjoittaja just:^mun mielestä reipas ja menevä lapsi ei ole kiusaaja!!
No mitä sä tarkoitat menevällä? Jos se tönii muita tai ottaa leluja kädestä, niin kiusaamistahan se on. Vai mitä se tekee, että ne pikku prinsessat itkee?
Ei töni eikä yleensä ota keltään kädestä. Leikkii vaan reippaasti eikä kaikki(varsinkaan kotioloissa kasvaneet tytöt) kestä sitä että heidän leluillaan tai heidän kanssaan leikitään lainkaan esim. hiekkalaatikolla. Heti äidille itkemään ja kauhee huuto. Meidän poika on tarhassa ja pärjää siellä ihan hyvin sosiaalisesti. Leikkii kyllä siellä lähinn'ä poikien kanssa. Puistoissa tulee yleensä näitä ongelmia kotoan kasvaneiden kanssa. Ilmeisesti eivät löydä yhteisiä pelisääntöjä. Juu ja ikää 4v.
Ei bvoi olla kaikki vika meidän lapsessa?? Eikö nää prinsessat sais yhtään joutua kestämää mitään? Raivostuttavaa
Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:Alkuperäinen kirjoittaja ??:Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:Alkuperäinen kirjoittaja huoh:Joo, ihan selväähän on että Sepen äidin olisi pitänyt mennä opastamaan poikaansa ettei kädestä oteta ja ohjata hänet hakemaan vapaita leluja jos niitä kerran hiekkiksellä oli.
Minusta ei ole lojumaan jättämistä jos lapiom kädestään laskee kakun kumoamisen ajaksi. Ja jos lelut vielä ovat niillä leikkivän lapsen omia. Hampaissako lapiota pitää se hetki pitää kun molempia käsiä kakun kumoamiseen tarvii?
Tätä mä tarkotinkin että kesken puuhan ei oteta jos vaikka sitä kakkua kumotaan. Mut jos se lojuu eikä lapsi sitä käytä niin voi ottaa. Yleensä mä pojan kanssa vähän katselen tilannetta ja sitten otetaan se lelu mikä makaa vaan.
Alkuperäinen kirjoittaja äitylix2:Olipa taas kauhea juttu. Molemmat äidit olisivat voineet toimia toisin. Itse olisin sanonut lapsilleni, että hakekaapa pikkuselle muotti/lapio kun se kovasti haluisi teidän leikkiin. Tuskin se pieni siinä kauaa olisi viihtynyt ja sit olisi jatkanut matkaa. Ja pikkusen äiti olisi myös voinut hakea omalleen toiset muotit ja selittää ettei voi ottaa kädestä.