Kumpi meistä on idiootti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja yji
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No ettekös te voisi mennä lasten kanssa mukaan sinne anoppilaan...?
Mä ymmärrän kyllä helvetin hyvin, että sua harmittaa...kai sen miehen sitten on vaikea laittaa viikon reissutyön päätteeksi perhevaihdetta päälle....jospa hän sitten on niin tottunut olemaan vapaa duunia tehdessään, että mieluusti sanelis menonsa viikonloppunakin..

Mutta eihän perhekuviot voi noin toimia kovinkaan kauaa...että ei oteta vaimoa eikä lapsia yhtään huomioon. Tiedän omasta kokemuksesta..ja minä olin se joka kyllästyi.

No meillä on sama tilanne päällä, että multa ei löydy miehelle sympatiaa. Mä haluisin viettää viikonloput perheen kanssa mutta mies lähtee joka viikonloppu anoppilaan tekee kaikenmaailman hommia. Ja anoppilaan mä en lähde sen takia, että on yksinkertaisesti helpompi hoitaa lapset kotona yksin kuin siellä anoppilassa. Ei siellä mitää yhteistä aikaa ole ku mies menee tekee sinne hommia. Että kyllä mä ap olen sun puolella.

Olen kyllä täysin ap:n puolella, koska:
1. Hän ei edes vaadi miestä siivoamaan, vaan olemaan esim. lasten kanssa hänen siivouksen ajan
2. Lapset ovat todella pieniä, eli ap:lla on kyllä viikot yksinään ihan tarpeeksi rankkaa
3. Lapsilla on oikeus opiia tuntemaan myös isänsä.

Alkuperäinen kirjoittaja minna:
No meillä on sama tilanne päällä, että multa ei löydy miehelle sympatiaa. Mä haluisin viettää viikonloput perheen kanssa mutta mies lähtee joka viikonloppu anoppilaan tekee kaikenmaailman hommia. Ja anoppilaan mä en lähde sen takia, että on yksinkertaisesti helpompi hoitaa lapset kotona yksin kuin siellä anoppilassa. Ei siellä mitää yhteistä aikaa ole ku mies menee tekee sinne hommia. Että kyllä mä ap olen sun puolella.

Kuulostaa niin tutulta... Miten ihmeessä siellä anoppilassa jaksaa paiskia töitä vaikka kuin ois rankka viikko ollut mutta kotona ei jaksa tehdä mitään...?

Alkuperäinen kirjoittaja -:
Kas kun olet ne mukulat sen kanssa kuitenkin tehnyt.

Enpä ole miestäni haukkunut maasta taivaaseen. Että hyvää hänessä on PALJON!! Eikä hän aina kulje reissutöissä, nyt väliaikaisesti vain kulkenut muutaman kuukauden.

Anoppilassa tarvitaan puita, ja jonkun on ne tehtävä. Mies ei kuitenkaan ollut menossa mihinkään pahantekoon. Reissutyö on raskasta, ja puiden pilkkominen raittiissa ulkoilmassa piristää kummasti. Mies ajatteli tekevänsä oikein ja toimi kaiketi vanhojen tapojen mukaisesti. Miehen vain pitäisi oivaltaa, että hänen ei pidä auttaa ensisijaisesti äitiään vaan vaimoaan. Voisihan anoppikin sitten vastapalvelukseksi tehdä jotain.

Silloin kun olin kotiäitinä niin tein kotitöistä suurimman osan, koska minä olin kotona ja minulla oli siihen aikaa. Ehdin myös nukkua päikkärit, kun lapsemme nukkuivat.
Nyt kun olen töissä on minun mielestäni kohtuullista, että kotityöt jaetaan tasan. Se on fifty-sixty.

törkeä mies mutta täällä naiset silittelevät päätä. minusta perheelllisen on vietettävä vapaa-aika kotona jos on pieniä lapsia. oli sitten kyseessä mies tai nainen. ja kannettava vastuuta siitä, että rajoittaa työajan ja hankkii työn, jossa voi hoitaa myös lapsiaan paljon.

potkut perseelle tullaiselle kakaralle, joka ei ole huomannjut että hän on saanut kakaroita aikaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Nainen41v:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Minunko kuuluu hoitaa koti yksin?

Käytännössä kyllä, koska olet viikot siellä ainoana aikuisena paikalla. Vai ajattelitko kenties, että mies työviikkonsa jälkeen on velvoitettu tekemään puolet kaikista kotihommista.

Hyvä sisko rakas, ei se kodista huolehtiminen ole mikään vaikea eikä edes iso tehtävä, varsinkin jos kotona on päivät pitkät.

ap hoitaa 2 pientä lasta yksin viikot. mies voi muuttaa anoppilaan täysihoitoon. en todellakaan alkaisi aikuista meistä pitää täysihoidossa jos olisi 2 pientä lasta hoidettavana.
kodista huolehtimine on raskas ja iso tehtävät kun on pieniä lapsia.

Alkuperäinen kirjoittaja m :
1. Hän ei edes vaadi miestä siivoamaan, vaan olemaan esim. lasten kanssa hänen siivouksen ajan
2. Lapset ovat todella pieniä, eli ap:lla on kyllä viikot yksinään ihan tarpeeksi rankkaa
3. Lapsilla on oikeus oppia tuntemaan myös isänsä.

Tätä peesailen.

Alkuperäinen kirjoittaja jokuvaan:
no mä ehdottaisin sulle erilaista lähestymistä aiheeseen viikonlopun vietto..
kiinnostaisko sua töiden jälkeen tulla kotiin rentoutumaan kun hti ehdotetaan? siivoamista?
keksi jotain sellasta kivaa tekemistä kuin puuduttavaa siivousta.
joillekkin naisillekkin! siivous on sama kuin puuduttavan tylsä ja tavanomainen työ.
koita keksiä sellasta "työtä" joka ois vähän erikoisempi.
meillä tollaset hommat meni kotiäiti vuosina siten et mies sai yhden oman rentoutumispäivän töiden jälkeen ja minä seuraavat päivät.
kun vähän venyttää sitä omaa kuminauhaa niin se voi olla palkitsevaa loppupeleissä.
jos mua ei kiinnostanu viikkosiivous niin tein sitten vähän siivoiluja päivisin ettei kertyny sellasta viikkosiivouksen tuntua.
jos ei jaksanu siivota niin en sit siivonnu kunnolla.
ensviikolla sit taas paremmin...
ja samoilla linjoilla oon tossakin et kun mies reissutyöhöb ryhtyy kannattais siinä vaiheessa jo miettiä tälläset järjestelykysymykset kun lapsia on ollut tai tulossa...

ei elämä ole rentoutumista kun on 2 pientä lasta. se on kovaa työtä.

Alkuperäinen kirjoittaja just:
Alkuperäinen kirjoittaja Nainen41v:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Minunko kuuluu hoitaa koti yksin?

Käytännössä kyllä, koska olet viikot siellä ainoana aikuisena paikalla. Vai ajattelitko kenties, että mies työviikkonsa jälkeen on velvoitettu tekemään puolet kaikista kotihommista.

Hyvä sisko rakas, ei se kodista huolehtiminen ole mikään vaikea eikä edes iso tehtävä, varsinkin jos kotona on päivät pitkät.

ap hoitaa 2 pientä lasta yksin viikot. mies voi muuttaa anoppilaan täysihoitoon. en todellakaan alkaisi aikuista meistä pitää täysihoidossa jos olisi 2 pientä lasta hoidettavana.
kodista huolehtimine on raskas ja iso tehtävät kun on pieniä lapsia.

Ja se ei todellakaan ole vain naisen velvollisuus, vaikka olis kuinka helppoa. Miehellä ei ole mitää oikeutta ravata omien vanhempiensa luona jatkuvasti, vaikka on jo viikotkin pois. Jos mies on työnsä puolesta jo viikot pois, eikö ole ihan kohtuullista vaatia, että on edes viikonloput kotona? Ja oikeasti, kun olet yksin vastuussa koko huusollista ja pienistä lapsista 24h niin se ei todellakaan ole helppoa...

kyllä ehdottomasti pitää isän olla kotonakin välillä. ja vaan olla, eikä tehdä mitään hommia jatkuvalla syötöllä. meillä on ukko kans työhullu, koko ajan tekis jotain ja just anoppilassa jne. me kyllä useimmiten lähetään mukaan sinne. mut vaadin että joskus on niitä päiviä että ollaan vaan kotona.

Alkuperäinen kirjoittaja m :
3. Lapsilla on oikeus opiia tuntemaan myös isänsä.

Jep, täysi peesi.

Enkä tajua sitä, että jos ei kotona jaksa tehdä hommia, kun töissä on niin rankkaa, niin miten hemmetissä niitä siellä anoppilassa sitten jaksaa tehdä?

Kyllä kahden noin pienen hoitaminen ihan työstä käy (kokemusta on), että ei se äitikään lonkkaa paljon ehdi vedellä. Ja silti tekee ne kotihommatkin.

Kyllä mun mielestä isänkin täytyy kotona olla.
Se on vaan tingittävä niistä omista menoista, jos työ kerta pitää niin paljon poissa kotoa.
Kypsän ihmisen, isän, täytyy kyllä ymmärtää että lapset ovat etusijalla johonkin puiden pilkkomiseen tai mihin tahansa autonrassaukseen verrattuna.

Alkuperäinen kirjoittaja pikkuneiti dina:
kyllä ehdottomasti pitää isän olla kotonakin välillä. ja vaan olla, eikä tehdä mitään hommia jatkuvalla syötöllä. meillä on ukko kans työhullu, koko ajan tekis jotain ja just anoppilassa jne. me kyllä useimmiten lähetään mukaan sinne. mut vaadin että joskus on niitä päiviä että ollaan vaan kotona.

työhullu. työtä se on hoitaa lapsiaan. kyllä se vaan on helvetin rankkaa aikuiselle esim. leikkiä lasetn kanssa. helpompaa se on ulkona ajaa traktoria.tai muuta "työtä"

1. jos sinulla on asumus, sinä teet kotitöitä.
muuten asut hotellissa.
2. jos syöt ruokaa, sinä teet ruokaa.
3. jos teet lapsia eli harrasta seksiä sinä hoidat niitä vähintään 4 tuntia päivässä. sukupuolesta riippumatta.
on anoppi unohtanut kasvattaa pojasta miehen

näin toimii kunnollinen ihmienn. ap:n ottaisin eron, jos ei ole isäksi kusipäästä.

Yhteistyössä