kumpi oikeassa, mies lähti yksin baariin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ks
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

ks

Vieras
Meillä on ollut tosi rankka viikko, muutenkin molemmat stressaa kovin (mm. töissä ongelmia, vesivahinko kämpässä, uusi pentu valvottaa...). Mies halusi mennä baariin, minä sanoin ettei jaksa nyt kun viikko on muutenkin ollut niin kovin väsyttävä ja ei olla miehen kanssa oltu paljon kahden, haluaisin kahdenkeskistä aikaa. Mies vain jankkasi ja jankkasi että mennään nyt, sanoin että en jaksa. Sitten vain ilmoitti, että menee sitten yksin ja minä sanoin siihen, että se on hänen valintansa, tiedät että siitä tulee minulle paha mieli. Nyt lähti kuitenkin, eli valitsi menevänsä vaikka siitä tulee toiselle paha mieli. Jos tilanne olisi toisinpäin, niin en itse olisi ikinä lähtenyt, vaan oltaisiin tehty jotain kivaa kotona kahdestaan ja menty kun molemmat jaksaa lähteä. No niin, nyt pelkään että se taas sielä toilailee jotain (yleensä flirtti on tosi kovaa kännissä). Eli kysymys kuuluu, mikä toimintatapa olisi ollut hyvän parisuhteen mukaista?

Kompromissi. Olisitte sopineet vaikka seuraavanlaista: Mies menee baariin, mutta ottaa vain muutaman ja tulee ajoissa kotiin. Miehellä ei seuraavana päivänä krapulaa eikä väsymystä vaan jaksaa tehdä jotain kivaa sun kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Niin no, meillä menee ihan samalla tavalla. Tuo on ihan yleinen miesten toimintamalli, naiset on erilaisia...

Meillä kyllä vaimo lähtee kapakkaan kun minä voisin olla kotona kahden. Joten ei yleistetä.

Alkuperäinen kirjoittaja mies:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Niin no, meillä menee ihan samalla tavalla. Tuo on ihan yleinen miesten toimintamalli, naiset on erilaisia...

Meillä kyllä vaimo lähtee kapakkaan kun minä voisin olla kotona kahden. Joten ei yleistetä.

meillä näin ja mä oon se nainen.. mies ei käy juuri koskaan.

Alkuperäinen kirjoittaja lentää:
Kompromissi. Olisitte sopineet vaikka seuraavanlaista: Mies menee baariin, mutta ottaa vain muutaman ja tulee ajoissa kotiin. Miehellä ei seuraavana päivänä krapulaa eikä väsymystä vaan jaksaa tehdä jotain kivaa sun kanssa.

just näin!
jos semmonen onnistuu. joskus toi aika vaan unohtuu kun juo. |O

Ei saisi lähteä jos toinen kieltää. Mutta ei saisi kieltää turhan vuoksi jos toinen todella tahtoo. Teidän tapauksessa sä olit oikeassa. Mies ei olisi saanut lähteä.

Alkuperäinen kirjoittaja Onaha:
Ei saisi lähteä jos toinen kieltää. Mutta ei saisi kieltää turhan vuoksi jos toinen todella tahtoo. Teidän tapauksessa sä olit oikeassa. Mies ei olisi saanut lähteä.

Siis hä, mies ei sais mennä jos nainen kieltää? Pitäisikö molempien jäädä kotiin sen takia kun toinen ei halua lähteä?

No joo, mutta miksi lähtee, vaikka tietää että toinen siitä pahastuu ja stressi vain kasvaa enemmän?pienempi pahahan se on että jäisi kotiin ja tekisi puolison kanssa jotain vaikka se olisi vähän vähemmän itseä innostavaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ks:
No joo, mutta miksi lähtee, vaikka tietää että toinen siitä pahastuu ja stressi vain kasvaa enemmän?pienempi pahahan se on että jäisi kotiin ja tekisi puolison kanssa jotain vaikka se olisi vähän vähemmän itseä innostavaa.

Tuo ei oikein toimi. Miksi toinen voisi kahlita toista ja estää tämän sosiaalisia suhteita. Ap:n tapauksessa olisi ehkä eri asia, kun on kuitenkin poikkeustapaus.

Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:

Siis hä, mies ei sais mennä jos nainen kieltää? Pitäisikö molempien jäädä kotiin sen takia kun toinen ei halua lähteä?

Mutta jos miehellä on tapana flirttailla kännissä sen verran, että aapeetä ahistaa se asia..

Sen vuoksi miä oon ihan alottajan puolella

Ja siis juu näin minäkin sen asian ajattelen, en tekisi mitään mikä pahoittaa toisen mielen. mutta jos tarkasti ajatellaan niin teen nyt juuri miehen mieltä pahoittavaa kun en lähtenyt suosiolla mukaan. Ääääh olen ihan umpisolmussa!!

Totta tuo on ettei miehenkään pidä jatkaa kiukuttelua huonon viikon jälkeen. Onhan molemmilla puolisoilla oikeus käydä viihteellä,mutta jos kotiin jäävä puolisko pahoittaa mielensä niin se on jo huonompi juttu. Mies olisi saanut viettää la-illan kotona sinun kanssa, olisitte voineet jutella pahan mielen pois. Kamalaa kohdata aamulla krapulainen mies,yksi ongelma lisää..

Alkuperäinen kirjoittaja ks:

Voisihan tuon ajatella myös toisinpäin... Miksi kieltää vaikka tietää toisen pahastuvan kiellosta, ei pääse rentoutumaan ja stressi kasvaa.

No joo.. mutta en minä tuota millään pahalla tarkoita. Kyllähän mies olisi voinut ottaa tilanteen toisin. Niin sinäkin.

Alkuperäinen kirjoittaja samperi:

Mutta jos miehellä on tapana flirttailla kännissä sen verran, että aapeetä ahistaa se asia..

No sitten pitäis miehen lopettaa kännääminen ihan kokonaan, tai ap:n lähteä eriteille.

Alkuperäinen kirjoittaja lentää:
Voisihan tuon ajatella myös toisinpäin... Miksi kieltää vaikka tietää toisen pahastuvan kiellosta, ei pääse rentoutumaan ja stressi kasvaa.

No joo.. mutta en minä tuota millään pahalla tarkoita. Kyllähän mies olisi voinut ottaa tilanteen toisin. Niin sinäkin.

Mutta jos kummallakin on ressiä..
Ja ap pyysi miestä jäämään kotia, jotta voisivat olla kahden
Ja mies sitten läksi,.vaikka tiesi, että satuttaa teollaan emäntäänsä

Alkuperäinen kirjoittaja samperi:

No sitten pitäis miehen lopettaa kännääminen ihan kokonaan, tai ap:n lähteä eriteille.

No tuon voin minäkin allekirjoittaa
:attn:
Ei kenenkään pitäis sietää tuollasta kohtelua

Mun mielestä ap ei kieltänyt, vaan sanamuotohan meni tarkkaan ottaen näin: "Sitten vain ilmoitti, että menee sitten yksin ja minä sanoin siihen, että se on hänen valintansa, tiedät että siitä tulee minulle paha mieli." Meillä kyseinen tilanne olisi mennyt aivan samalla kaavalla, paitsi että isäntä olisi ehkä jäänyt kotiin. Tosin mä olisin voinut sanoa asian niin, että toivoisin hänen jäävän kotiin, enkä olisi todennut, että se on hänen valintansa. Mikäs mä olen aikuista ihmistä kieltämään menemästä minnekään, koska aikuiset osaavat harkita itse omat tekemisensä ja menemisensä. Mielipiteensä voi toki esittää, kuten ap tekikin, mutta kieltäminen ei minusta kuulu aikuiseen parisuhteeseen.

No täällä vieläkin yksin istuskelen. Niin lisään vielä, kun sanoin miehelle, että me ei olla paljon ehditty viettämään aikaa kaksin, koska mies menee töihin kun minä tulen töistä ja kotona kun on, juttelee puhelimessa työasioita kokoajan tai tekee niitä koneella niin mies siihen vain tokaisi että hänen täytyy sitten ottaa työvuoro joka viikonlopuks niin ei tarvii kuunnella mun valittamista niin on hyvä sit.

Yhteistyössä