Kumpi oikeassa minä vai mieheni?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "oikea ammattivalittaja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

"oikea ammattivalittaja"

Vieras
Löysin kioskin jonka haluaisin ostaa. Mieheni mielestä se ei kannata koska se kuitenkin menee konkurssiin ja rahat hukkaan jos minä sitä yritän. Hänen mielestään minun on vaan parempi olla kotona. Itse haluaisin yrittää.

Miksi ostat kioskin? Miksi et laita alusta asti koko juttua itse? Mitä ostoksesi sisältää? Ainakaan ei kannata maksaa muusta mitään paitsi kiiteästä omaisuudesta, jota tarvitset jokatapauksessa, jos jatkat samaa yritystä niin edeltäjän verovelat ym. jää sun hoidettavaksi, koska ostat myös velat samaan syssyyn.

Ootko tehnyt tarkat laskelmat siitä minkälaiset todennäköisyydet yrityksellä on pärjätä?

Tavallaan sä olet oikeassa, koska on parempi olla yrittäjä kuin työtön (jos näin on?), mutta jos yritysidea on ihan epätoivoinen niin sitten mies on oikeassa.

[QUOTE="vieras";28970190]Ootko tehnyt tarkat laskelmat siitä minkälaiset todennäköisyydet yrityksellä on pärjätä?

Tavallaan sä olet oikeassa, koska on parempi olla yrittäjä kuin työtön (jos näin on?), mutta jos yritysidea on ihan epätoivoinen niin sitten mies on oikeassa.[/QUOTE]

En ole vielä tehnyt laskelmia mutta asiakkaita ainakin riittäisi. Mä olen ollut yli 20v työtön heikkolahjaisuuden takia en ole edes ammattia pystynyt hommaamaan. En vaan enää jaksa olla kotona.

[QUOTE="oikea ammattivalittaja";28970205]En ole vielä tehnyt laskelmia mutta asiakkaita ainakin riittäisi. Mä olen ollut yli 20v työtön heikkolahjaisuuden takia en ole edes ammattia pystynyt hommaamaan. En vaan enää jaksa olla kotona.[/QUOTE]

En tiedä miten suurella paikkakunnalla asut.
Mutta oletko ajatellut r-kioskia, ne toimii franchising-periaatteella.
R-kioskit etsii uusia yrittäjiä, olisi ainakin tuki ja koulutus takana kun tällaiseen menet.
Ja on niitä muitakin yrityksiä tällä periaatteella.

Mutta turvallisinta olisi ensin mennä myyjäksi kioskiin ja kun näkee mitä se touhu on niin sitten kauppiaaksi, ettei ihan kylmiltään yritystä pystyyn

Saako kysyä mitä tarkoitat heikkolahjaisuudella ?

[QUOTE="Jaana";28970240]En tiedä miten suurella paikkakunnalla asut.
Mutta oletko ajatellut r-kioskia, ne toimii franchising-periaatteella.
R-kioskit etsii uusia yrittäjiä, olisi ainakin tuki ja koulutus takana kun tällaiseen menet.
Ja on niitä muitakin yrityksiä tällä periaatteella.

Mutta turvallisinta olisi ensin mennä myyjäksi kioskiin ja kun näkee mitä se touhu on niin sitten kauppiaaksi, ettei ihan kylmiltään yritystä pystyyn

Saako kysyä mitä tarkoitat heikkolahjaisuudella ?[/QUOTE]

Ei ole r-kioski vaan ihan itsenäinen yksityinen kioski. Sitä tarkoitan heikkolahjaisuudella ettei mulla suju opiskelut matemaattiset jutut eivät mene läpi vaikka kuinka saisin tukiopetusta yms mutta en enää jaksa kotonakaan olla vaan tuoda rahaa perheeseen.

[QUOTE="vieras";28970244]hmm, kai tiedät että yrittäjyys on oikeasti todella raskasta hommaa ja vaatii moninkertaisesti verrattuna tavalliseen palkkatyöhön.[/QUOTE]

Tiedän koska mieheni on yrittäjä ollut jo muutaman vuoden.

[QUOTE="oikea ammattivalittaja";28970253]Ei ole r-kioski vaan ihan itsenäinen yksityinen kioski. Sitä tarkoitan heikkolahjaisuudella ettei mulla suju opiskelut matemaattiset jutut eivät mene läpi vaikka kuinka saisin tukiopetusta yms mutta en enää jaksa kotonakaan olla vaan tuoda rahaa perheeseen.[/QUOTE]

Miten sinä ajattelin niistä yrittäjyyden puolista selvitä, joissa sitä matematiikkaa ja vähän älyäkin tarvittaisiin?

Jos vastauksesi on, että joku muu tekee ne puolestasi, käyttää päätään ja sinä vaan "yrität" niin yritykseksi se jääkin.

Mies on oikeassa.

Yksityisyrittäjät eivät nyky-Suomessa enää saa kioskeja toimimaan, muuta kuin mahdollisesti kesäkauden ajan. Ja nyt tarkoitan ihan hyviä ja fiksuja yrittäjiä. Ja jos itse olet vielä heikkolahjainen niin... Kuitenkin kioskin pyörittäminen on paljon muutakin kuin vain kassakoneen käyttöä ja hyllyttämistä.

Kannattaa ainakin ensin selvittää miksi se kioski alkuunkaan on myynnissä. Jos se olisi menestyvä, niin varmasti se ei olisi vapailla markkinoilla.

[QUOTE="vieras";28970261]Miten sinä ajattelin niistä yrittäjyyden puolista selvitä, joissa sitä matematiikkaa ja vähän älyäkin tarvittaisiin?

Jos vastauksesi on, että joku muu tekee ne puolestasi, käyttää päätään ja sinä vaan "yrität" niin yritykseksi se jääkin.[/QUOTE]

ihan itse ajattelin niistä selvitä en jaksa enää kotonakaan olla.

[QUOTE="oikea ammattivalittaja";28970283]ihan itse ajattelin niistä selvitä en jaksa enää kotonakaan olla.[/QUOTE]

Kirjanpidot ja budjetoinnit sun muut onnistuisi ihan tosta noin vain? Sehän ei ole matikkaa?

[QUOTE="oikea ammattivalittaja";28970283]ihan itse ajattelin niistä selvitä en jaksa enää kotonakaan olla.[/QUOTE]

No siitä sitten vaan, vauvanhoidon lomassahan se hyvin hoituu.

No lähde alalle, johon ei tarvi sijoittaa niin paljon. Myynti katteet on pienet, tulee vuokrakuluja, mahdollisia lainanhoitokuluja ja laina jää, jos et pärjääkkään. Tarjoa ennemmin jotain palvelua jota toteuttat, joko kotonasi tai asiakkaan tiloissa, eli ei ole rahat kiini missään, eikä ole kuluja, jos ei tulojakaan. Saat vaihtelua, mutta et joudu velkoihin.
Mieti missä olet hyvä ja mitä voi toteuttaa suht pienillä hankinnoilla (esim. tatuionti, hieronta, manikyyri, siivous, lastenhoito, kotiapulainen, varavaimo, tilausompelija, stailaaja, kampaaja, muotokuva maalari, katusoittaja, jne.)

tuo matemaattisten asioiden ongelma. Tutun lapsella( n 20v) siis diagnostisoitu sellainen ongelma ettei pysty matikkajuttuihin , aivot ei vaan tajua sitä, näitä esiintyy ihan harvakseltaan mutta olemassoleva ja ihan oikea juttu/ diagnoosi , älyssä ei muutoin mitään vikaa. Entä jos sinulla on sama juttu , etkä olisikaan siis mikään heikkolahjainen vain rajoittunut yhdellä osa alueella :)
Ajattelit tuoda rahaa perheeseen, no ihan hyvä juttu muta mitä siis oikeasti haluasit tehdä työksesi ?

No lähde alalle, johon ei tarvi sijoittaa niin paljon. Myynti katteet on pienet, tulee vuokrakuluja, mahdollisia lainanhoitokuluja ja laina jää, jos et pärjääkkään. Tarjoa ennemmin jotain palvelua jota toteuttat, joko kotonasi tai asiakkaan tiloissa, eli ei ole rahat kiini missään, eikä ole kuluja, jos ei tulojakaan. Saat vaihtelua, mutta et joudu velkoihin.
Mieti missä olet hyvä ja mitä voi toteuttaa suht pienillä hankinnoilla (esim. tatuionti, hieronta, manikyyri, siivous, lastenhoito, kotiapulainen, varavaimo, tilausompelija, stailaaja, kampaaja, muotokuva maalari, katusoittaja, jne.)

Niin pitää taas ehdotella miehelle jos jotain keksisi sillä vaan on tapana tyrmätä kaikki jutut.

tuo matemaattisten asioiden ongelma. Tutun lapsella( n 20v) siis diagnostisoitu sellainen ongelma ettei pysty matikkajuttuihin , aivot ei vaan tajua sitä, näitä esiintyy ihan harvakseltaan mutta olemassoleva ja ihan oikea juttu/ diagnoosi , älyssä ei muutoin mitään vikaa. Entä jos sinulla on sama juttu , etkä olisikaan siis mikään heikkolahjainen vain rajoittunut yhdellä osa alueella :)
Ajattelit tuoda rahaa perheeseen, no ihan hyvä juttu muta mitä siis oikeasti haluasit tehdä työksesi ?

Niin tuollainen juttu minulla juuri ehkä on matematiikka,kirjanpito yms vaikeaa mutta mysö palapelien teko ja ihan lasten pelien pelaamisen hahmottaminen. En siis tajua jotain uutta peliä miten sitä pelataan vaikka kuinka luen ohjetta. Tuollaisia vaikeuksia mulla on. Mä en oikein pysty kun istumatyöhön kun mulla niin paljon sairauksia ja kun mulla vaikea tajuta juttuja niin eipä niihin niin vaan päästä. En todellakaan tiedä mitä tekisin en yhtään.

Ei todellakaan voi suositella kaupan alan yrittämistä jos matematiikka on täysin mahdotonta. Et voi ulkoistaa kaikkia taloudellisia päätöksiä kirjanpitäjälle, se on ihan mahdotonta. Miten handlaat tarjouspyynnöt, tukkutilaukset, katteen laskemisen, mahdolliset alennusmyynnit. Sori, mutta täysin mahdotonta. Esim. joku ehdotettu hieroja, ehkä jopa kampaaja tms käsityöammatti voisi sopia sinulle paljon paremmin. Niissä voi aloittaa toisen palkollisena ja sitten ehkä myöhemmin lähteä yrittäjäksi.

Kaipa sinulla on jotakin mistä sinä pidät tai missä olet hyvä ? Kaikilla ihmisillä on jotakin missä loistavat , näin ainakin itse uskon. Ainakin osaat käyttää konetta sekä kirjoittaa hyvin , tykkäätkö siitä ? Osaatko kieliä ? kyllähän me jotakin kivaa sinulle keksitään. Utelias olen mutta mitkä muut sairaudet sinua vaivaa ?

Kaipa sinulla on jotakin mistä sinä pidät tai missä olet hyvä ? Kaikilla ihmisillä on jotakin missä loistavat , näin ainakin itse uskon. Ainakin osaat käyttää konetta sekä kirjoittaa hyvin , tykkäätkö siitä ? Osaatko kieliä ? kyllähän me jotakin kivaa sinulle keksitään. Utelias olen mutta mitkä muut sairaudet sinua vaivaa ?

En mä omasta mielestäni missään ole hyvä. Osaan laittaa ruokaa,siivota,tiskata hoitaa kaikenlaisia kotihommia mutta siihen se sitten jää. Mä tykkään lukea omaelämänkertoja ja kuunnella musiikkia. Englantia ja ruotsia osaan keskinkertaisesti. Mulla on rytmihäiriöitä,reumaa,skolioosia,kovaa huimausta on epäilty että sen aiheuttaa menierin tauti,toinen jalka on toista lyhyempi,välilevytyrä,pco ja keliakia.

Yhteistyössä