Kumpi on oikeassa? ;) *Älä avaa jos ärsyttää*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja höh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja riksa:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja riksa:
http://www.aijaa.com/v.php?i=6331707.jpg

Tulkaas rouvat tekemään tuolla sähköhellalla erillisiä laatikoita vauvalle ja miehelle. Se ei ole voimavirtahella ja voin kertoa että kilo ranskalaisia ja nakkeja kestää tulla yli tunti!

Ei voi olla muuta ku itsesäälin huipentuma! JÄTTÄKÄÄS ne lomareissut tekemättä ja ostakaa kunnon hella! Siinä se.

Kyllä me vaan ilmaiselle lomalle mennään, kun semmoinen on meille myönnetty. Harmittaako sua, kun et itse pääse lomalle?
Ja ei, ei voida ostaa uutta hellaa, koska se tarvitsisi voimavirran vetämisen taloon ja se ei mene ihan uuden helan ostamisella.

Joo ei ne sähköt ihan ilmaseks tule, harkitkaas remonttiin säästämistä jos lapsianne niin paljon rakastatte. Onko teillä edes lämmintä vettä siellä murjussanne? Sossuko sen loman kustantaa? Kyllä ne antaa uuden hellankin ja ne tehokkaammat sähköt, kun oikeen itket kurjuuttas. Että makaroonilla elätte.

Ei olla sossun asiakkaita. Ihan on oma vanha rintamamiestalo. Remontoidaan sitä mukaa kun varaa on. Nyt on lapsienteon aika.

Puolen vuoden päästä palaan töihin. Onhan se iso pudotus tippua kht:lle palkatuloista, mutta me valittiin näin, että saa pieni olla hetken kotona, ennen hoitoonlaittoa.

Tuossahan ei ollut kyse lainkaan makaronilaatikosta tai suolasta, vaan rahasta. Minulla oli NIIN samanlaiset tuntemukset vanhempainvapaalla ollessani. Voisitteko istua miehen kanssa alas ja yrittää puhua, mikä siinä tilanteessa niin hermostutti?

Mun mies on kanssa juuri tuollainen. Tai siis menee mieluummin kalliille lounaalle kuin lämmittää eväitä. Joo, on se kiva sosiaalinen juttu, lounas työkavereiden kanssa, mutta kyllä korpeaa köyhää kotiäitiä, kun noi rahat on aina pois esim. lasten vaatehankinnoista. Mä säästän ja ramppaan kaikki alekorit läpi ja ukko syö ravintoloissa :-(

Minusta on hieman outoa että moni myöntää ap:n olevan "oikeassa" (tai ainakin olevan fiksumpi osapuoli) mutta samat tyypit ehdottavat ratkaisuksi että "ensi kerralla teet sitten kahteen eri vuokaan". :o Siis mikä logiikka tuossa nyt on?? Kamala vaiva jonkun typerän ukon takia! Suolaton ruoka tekee ihan hyvää silloin tällöin, suolaa on kuitenkin lähes kaikessa ja saahan sitä lisättyä pöydässäkin (eikä tartte pistää älyttömästi kun maistuu selkeämmin).

Alkuperäinen kirjoittaja niiii:
Minusta ap:n mies on lapsellinen ja oma mieheni olisi varmaan alkanut myöskin nyyhkiä suolan lisäämisestä. Olisivat prkle edes kiitollisia ruoasta!! Ap, alat pyytämään mieheltä nyt maksua laittamistasi aterioista jos kerran miehen rahat ovat vain hänen käytössään :).

Juu, älä tee ilmaista ruokaa miehellesi, kun kerran eri rahoilla elätte!

Alkuperäinen kirjoittaja Minerva McGarmiwa:

Tulkaas rouvat tekemään tuolla sähköhellalla erillisiä laatikoita vauvalle ja miehelle. Se ei ole voimavirtahella ja voin kertoa että kilo ranskalaisia ja nakkeja kestää tulla yli tunti!

Meillä on vastaava, mut vanhempi malli mökillä :D
Hyvin sillä ruokaa laittaa kun osaa varautua ja laittaa ruuat hyvissä ajoin uuniin. Eikä yli tuntia ranskalaiset kans mene - tai sit on teillä uunissa enemmän vikaa kun nsiinä meidän mökin n. 35 vuotta vanhassa hellassa :whistle:

Voit tulla kokeilemaan tuota hellaa ihan koska haluat. Ei varmasti käy kateeksi. Tuo hela on sellainen, että jos uuni on päällä, ei etulevy toimi ollenkaan. Se vaatisi tehokkaammat sähköt.

Se olikin vittuilua miehelle pyytää rahaa myös itselleni. Sanoin, että tiedät tilin mihin voit laittaa rahaa, niin mä menen huomenna kanssa johonkin muualle syömään. ;)

Tässä tämä asian ydin taas tulee. Maailmaa kannattaa rakentaa vittuilemalla, aina kun voi.
Se paha puolihan siinä on, että kettuilu vaan lisää sitä kettuilua.

Mutta mikä ettei, jos näin haluttiinkin...

Kyllä ap n kannattaakin käydä välillä syömässä muualla, jos se vaikka helpottaa. En söisi suolatonta laatikkoa, ja ei huvittaisi niin en ottaisi sitä töihin mukaan. Eli en valitettavasti voi sanoa kumpi oli oikeassa. Molemmat omalla tavallaan. Mutta tahallinen vittuilu on väärässä olemista, sorry ap.

Alkuperäinen kirjoittaja Minerva McGarmiwa:

Meillä on vastaava, mut vanhempi malli mökillä :D
Hyvin sillä ruokaa laittaa kun osaa varautua ja laittaa ruuat hyvissä ajoin uuniin. Eikä yli tuntia ranskalaiset kans mene - tai sit on teillä uunissa enemmän vikaa kun nsiinä meidän mökin n. 35 vuotta vanhassa hellassa :whistle:

Voit tulla kokeilemaan tuota hellaa ihan koska haluat. Ei varmasti käy kateeksi. Tuo hela on sellainen, että jos uuni on päällä, ei etulevy toimi ollenkaan. Se vaatisi tehokkaammat sähköt.

Ihan sama siis kun mökillä ja ei mun tarvi tulla kokeilemaan kun kerran olen vastaavalla kokannut aika monta kesää.

En halua vähätellä mitenkään, mutta kyllä mielestäni on tosi tosi turha riita. Eipä ole tullut mieleen miehelle määrätä, missä ja mitä työpäivän aikana syö, hänhän se töissä käy. Tosin sekin vaikuttaa, ettei heillä ole mahdollisuutta ajella työpaikalle lounasaikaan lämmittelemään ruokia, kun työ on sen verran liikkuvaista.

Vinkkinä, että on olemassa muitakin mausteita, kuin suola, ja ihan vauvallekin sopivia:)

Alkuperäinen kirjoittaja bonja:
Se olikin vittuilua miehelle pyytää rahaa myös itselleni. Sanoin, että tiedät tilin mihin voit laittaa rahaa, niin mä menen huomenna kanssa johonkin muualle syömään. ;)

Tässä tämä asian ydin taas tulee. Maailmaa kannattaa rakentaa vittuilemalla, aina kun voi.
Se paha puolihan siinä on, että kettuilu vaan lisää sitä kettuilua.

Mutta mikä ettei, jos näin haluttiinkin...

Kyllä ap n kannattaakin käydä välillä syömässä muualla, jos se vaikka helpottaa. En söisi suolatonta laatikkoa, ja ei huvittaisi niin en ottaisi sitä töihin mukaan. Eli en valitettavasti voi sanoa kumpi oli oikeassa. Molemmat omalla tavallaan. Mutta tahallinen vittuilu on väärässä olemista, sorry ap.

Kukaan ei ole ketään pakottanut syömään suolatonta ruokaa. Sanoin oikein erikseen, että suolaa sitten pitää lisätä lautaselle.

Aivan varmasti vittuilen takaisin. Tämähän ei meidän maailmaa kaada, kyse olikin vain kahdesta täysin eri näkökulmasta. EI laatikosta, eikä suolasta tai sen puutteesta, vaan siitä, että mies ei taida tajuta mitä mä tarkoitin tulla raha-asialla.

Alkuperäinen kirjoittaja very important baby:
En halua vähätellä mitenkään, mutta kyllä mielestäni on tosi tosi turha riita. Eipä ole tullut mieleen miehelle määrätä, missä ja mitä työpäivän aikana syö, hänhän se töissä käy. Tosin sekin vaikuttaa, ettei heillä ole mahdollisuutta ajella työpaikalle lounasaikaan lämmittelemään ruokia, kun työ on sen verran liikkuvaista.

Vinkkinä, että on olemassa muitakin mausteita, kuin suola, ja ihan vauvallekin sopivia:)

Ruoassa oli mausteita. Paitsi suola. Lue aiempi tekstini. Mies voi syödä töissä eväitä. Heillä on siellä jopa jääkaappi niitä varten (on ketsuppia jne.)

Alkuperäinen kirjoittaja Cosmo:
Miksi et ottanut vauvalle pientä annosta erikseen joka on suolatonta. Ja muulle perheelle normaalisti maustettua, niin mä tekisin.

Olisin ihan hyvin voinutkin ottaa, nyt tein tämän ratkaisun. Halusin vauvalle myös sitä muna-maitoa siihen ruokaan, enkä pelkkää mössöä.

Alkuperäinen kirjoittaja piina:
Suoraan sanottuna en mäkään viitsisi töitä tehdä suolattoman makaroonilaatikon voimin. Mielestäni 6e ei pitäisi olla ongelma, jos kerran töissä käy. Tietty jos se työtätekevä muuten on kova tuhlailemaan omiin menoihinsa, niin silloin on parempi edes siitä ruoasta säästellä.

Siis mä olin jo passaamassa hänelle eväsrasiaan sitä laatikkoa ja olisi voinut itse siihen pinnalle pistää mausteita mieleisensä määrän. Miten voi olla vaikeaa?

:x Mua ei kauheasti houkuttelisi makaroonilaatikko eväänä..., mutta osaisin mä itse tehdä jotain muuta itselleni, jos ei varaa satunnaiseen työpaikkasyömiseen olisi, kuten miehenikin osaa. Niin tuolla 6e en tarkoittanut jokapäiväistä syömistä vaan syömistä silloin, jos vaimo/mies teksisi mielestäni pahaa ruokaa. Jos mä kävisin töissä ja en ehtisi itse tekemään illalla seuraavalle päivälle eväsruokaa, niin mun mielestä olisin sen 6e ansainnut käyttää siihen ruokaan mitä haluaisin syödä.

Miksi et ottanut vauvalle pientä annosta erikseen joka on suolatonta. Ja muulle perheelle normaalisti maustettua, niin mä tekisin.

Olisin ihan hyvin voinutkin ottaa, nyt tein tämän ratkaisun. Halusin vauvalle myös sitä muna-maitoa siihen ruokaan, enkä pelkkää mössöä.

öö, voihan sen munamaidon suolata siinä välissä eli ensin pistää vauvan kulhoon, sitten suolata ja lopuksi isoon kulhoon.

Tarkoitin siis tietenkin normaalilaatikon muna-maitoineen kaikkineen vain ilman suolaa. Olisit sen paistanut pienessä astiassa samaan aikaan normi makaronilaatikon kanssa. Näin mä teen. =)

Alkuperäinen kirjoittaja piina:

öö, voihan sen munamaidon suolata siinä välissä eli ensin pistää vauvan kulhoon, sitten suolata ja lopuksi isoon kulhoon.

Niin missäs sä sen olisit kypsentänyt? Tuo super-iso kiertoilmauuni ei kuules vedä kahta kippoa kitusiinsa samaan aikaan. Olisiko mun pitänyt paistaa noita hemmetin laatikoita yhteensä joku 3 tuntia MIEHEN takia? Minä ja muut lapset söivät kyllä hyvällä ruokahalulla, osattiin itse lisätä suolaa.

Joka tapauksessa en ottaisi laatikkoa mukaan ja alkaisi suolapurkkien kanssa pelaamaan, jos ei huvittaisi :)
Joskaan en oikein kyllä varmaan vieläkään käsittänyt, mutta jälkikäteen lisätty suola - täällä on tullut se jo selväksi.
Teillä on yhteensä nyt liian vähän rahaa, tosiaan. Rahat pitäisi olla yhteisiä, kun yhdessä ollaan. Ja silloin varsinkin, jos on tilapäinen tuo tilanne, pitäisin itsestään selvänä, että koko perheen etua on molempien ajateltava.

Mutta asenne ratkaisee, aivan varmasti. Vittuilemallakaan en usko rahan lisääntyvän...

:laugh: Jo on taas ketju.

Mutta joo, vauvan ruoka tehdään erikseen ja eipä mulle tulis mieleenkään alkaa miehelle skitsoomaan jos haluaa töissä syödä työpaikkaruokalassa ja jos sen omilla rahoillaan maksaa.
Itsekin syön töissä aina henkilöstöravintolassa, onhan se ihan eri syödä valmiista pöydästä kun lämmitellä omia (tässä tapauksessa vielä mauttomia) eväitä.

Tarkoitin siis tietenkin normaalilaatikon muna-maitoineen kaikkineen vain ilman suolaa. Olisit sen paistanut pienessä astiassa samaan aikaan normi makaronilaatikon kanssa. Näin mä teen. =)

Kun kultapieni tuonne uuniin ei mahdu. Sinne ei mahdu suurinosa uunivuoista leveyssuunnassa ja jos otan syvän vuoan, niitä ei mahdu sinne päällekäin.

Alkuperäinen kirjoittaja very important baby:

Ruoassa oli mausteita. Paitsi suola. Lue aiempi tekstini. Mies voi syödä töissä eväitä. Heillä on siellä jopa jääkaappi niitä varten (on ketsuppia jne.)

Luinkin juuri, en aikaisemmin huomannut, sori:) No, sanoin oman mielipiteeni vaan. En ymmärrä että tuollaisesta täytyy ruveta riitelemään, aikuiset ihmiset.

Syökö sun mies muuten runsaasti suolaa? Mä en itse ole lisännyt suolaa ruokaan varmaan kymmeneen vuoteen, eikä ruoka ole tosiaan mautonta. Vähempisuolaiseen ruokaan tottuu parissa viikossa, eikä sen jälkeen edes pysty syömään paljon suolattua ruokaa. Se suolantarve ihmisellä on niin vähäinen, että tosi helposti sitä tulee saatua liikaa:) Meni vähän ohi aiheen, mutta tulipa vaan mieleeni =)

Huhhuh, ja mä kun luulin että meillä on turhia riitoja :D

Jos mä olisin miehesi asemassa (tai sinä olisit ) niin veikkaanpa että kävisin (tai sinä kävisit ) myöskin mieluummin työpaikkaruokalassa lounaalla kuin söisin suolatonta/mautonta makaronilaatikkoa. Valitettavasti.

Sulla nyt vaan periaate että pitää olla hankala. Kun sä saat vähän pesrpektiiviä tähän asiaan niin tajuat että ihan turhasta nyt jankkaat.

Mutta.. Ota ero sit kun mies on niin ajattelematon!! Siinä sulle hyvä neuvo. Koska sunhan käyttäytymisessä ei ole korjattavaa.

Yhteistyössä