Kumpi on oikeassa? ;) *Älä avaa jos ärsyttää*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja höh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja piina:
Yhteisistä tuloista voi säästää, jos molemmat osaavat sen homman. Mutta jos toinen tuhlaa kaiken, ei toiselle jää mitään edes itselleen, niin saati säästöönkään.

Nyt aletaan päästä asiaan, eikä vatvota tapoja suolata ruoka.

Totta, molempien pitää osata säästää, tai ainakin haluta. Miksei voisi olla erillinen tili, johon säästökykisellä on käyttöoikeus ja sinne siirretään sovittu summa, joka yhdessä voidaan käyttää? Tai ääritapauksissa tili, jolta voi vain yhdessä tehdä nostoja? Ja jos homma ei toimi, pitää hakea elatustukipäätös lasta varten.

Kyllä, parisuhteessakin voidaan tehdä niin, jos toinen vanhempi ei muuten osallistu elatukseen.

Alkuperäinen kirjoittaja ok:
a) suolaton ja maustamaton ruoka on kamalaa. Jälkikäteen makaronilaatikkoon lisätty suola ei ole sama asia kuin ajoissa maustettu liha.
b) mekin syödään työpaikkaruokalassa miehen kanssa. Työssäkäyvän ruokailu siellä ei lopu siihen, että toinen jää töistä pois, mikäli rahaa on. Teillä/miehellä ilmeisesti rahaa on?
c) Mun mielestä lapsellista sultakin vaatia 100 euroa mieheltä sulle, koska mies syö työpaikkaruokalassa. Toki lapsellista sanoa mieheltäkin omista rahoistaan, mutta ymmärrän kyllä.

a) Joskus joutuu syömään nälkäänsä muutakin kun mieleistään ruokaa.

b) Tällä viikolla ei ole ylimääräistä rahaa. Mulla ainakaan. Miehellä näköjään on.

c) Mä en pyytänyt satasta, vaan sanoin, että tiedät tilin mihin voi laittaa rahaa jos sitä kerran niin paljon on, että minäkin pääsen muualle syömään. Itse päätti laittaa 100?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Suoraan sanottuna en mäkään viitsisi töitä tehdä suolattoman makaroonilaatikon voimin. Mielestäni 6e ei pitäisi olla ongelma, jos kerran töissä käy. Tietty jos se työtätekevä muuten on kova tuhlailemaan omiin menoihinsa, niin silloin on parempi edes siitä ruoasta säästellä.

Siis mä olin jo passaamassa hänelle eväsrasiaan sitä laatikkoa ja olisi voinut itse siihen pinnalle pistää mausteita mieleisensä määrän. Miten voi olla vaikeaa?

:x Mua ei kauheasti houkuttelisi makaroonilaatikko eväänä..., mutta osaisin mä itse tehdä jotain muuta itselleni, jos ei varaa satunnaiseen työpaikkasyömiseen olisi, kuten miehenikin osaa. Niin tuolla 6e en tarkoittanut jokapäiväistä syömistä vaan syömistä silloin, jos vaimo/mies teksisi mielestäni pahaa ruokaa. Jos mä kävisin töissä ja en ehtisi itse tekemään illalla seuraavalle päivälle eväsruokaa, niin mun mielestä olisin sen 6e ansainnut käyttää siihen ruokaan mitä haluaisin syödä.

Mitä vikaa on makaroonilaatikossa eväänä? Mielenkiintoinen näkemys.

Alkuperäinen kirjoittaja Viisas nainen:
Alkuperäinen kirjoittaja TULKINNANVARAINEN:
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja hmmm:
Mikset vain ottanut pienempää kippoa, johon olisit tehnyt vauvan ruoan ja ennen uuniin laittamista olisit lisännyt isoon kippoon suolaa?

Siksi, että mieheni osaa kyllä laittaa suolaa ruokaansa. On vaan niin saakelin ronkeli, että sen pitäisi olla heti hyvän makuista.

:laugh: oikeasti mun on nyt pakko nauraa. mä en ole ronkeli,vaikka vaadinkin ruoaltani makua heti alkuunsa. mauttomasta ruoasta tulee vain vihaiseksi. miksi muut joutuvat "kärsimään" vauvan tarpeitten takia?

Mä todella toivon,ettei sulla ole lapsia koska olet todella epäkypsä.Lapsen tarpeet menee aina edelle,jos muuta ajattelee niin kannattaa jättää ne lapset tekemättä.

lasten tarpeiden ei aina tulemennä aikuisten edelle. eihän vanhemmuuden mikään marttyyrijuttu kuulu olla saatikka sit hemmotella ja opettaalapsia tollaiseen .joskus vanhemmat joustaa jossain tilanteessa lapsi. keskustelu ja riitely on tyhmää koska itse ap kömmäsit ku vaavin safkaa ei laitettu erikseen. mies kokee että kun hän käy töissä ruoka kuuluu hänelle kuten onkin. lopeta kiukkuilu ja mieti nyt itsekin.

Tuossa kyselin omalta mieheltäni, että mitä tekisi. Vastasi, että ottaisi ruokaa evääksi. Laittaisi suolan siihen eväsrasiaan valmiiksi, sekoittaisi ja töissä lämmittäisi niin ei huomaa eroa.

Älä ap myrkytä miestäsi suolalla! etkö tiedä että jälkeenpäin lisätessa suolaa on laitettava moninkertainen määrä valmistusvaiheessa lisättyyn suolamäärään verrattuna? Kun suola ei pääse liukenemaan nesteeseen, on sen määrää nostettava että vaikutus olisi sama. Siksi mies laittoi suolaa lisää jopa kaksi kertaa. Samalla suolamäärällä, jonka mies laittoi omaan annokseensa olsit suolannut koko satsin.

Suolasirottimet pitäisi kieltää lailla.

Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Alkuperäinen kirjoittaja Viisas nainen:
Alkuperäinen kirjoittaja TULKINNANVARAINEN:
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja hmmm:
Mikset vain ottanut pienempää kippoa, johon olisit tehnyt vauvan ruoan ja ennen uuniin laittamista olisit lisännyt isoon kippoon suolaa?

Siksi, että mieheni osaa kyllä laittaa suolaa ruokaansa. On vaan niin saakelin ronkeli, että sen pitäisi olla heti hyvän makuista.

:laugh: oikeasti mun on nyt pakko nauraa. mä en ole ronkeli,vaikka vaadinkin ruoaltani makua heti alkuunsa. mauttomasta ruoasta tulee vain vihaiseksi. miksi muut joutuvat "kärsimään" vauvan tarpeitten takia?

Mä todella toivon,ettei sulla ole lapsia koska olet todella epäkypsä.Lapsen tarpeet menee aina edelle,jos muuta ajattelee niin kannattaa jättää ne lapset tekemättä.

lasten tarpeiden ei aina tulemennä aikuisten edelle. eihän vanhemmuuden mikään marttyyrijuttu kuulu olla saatikka sit hemmotella ja opettaalapsia tollaiseen .joskus vanhemmat joustaa jossain tilanteessa lapsi. keskustelu ja riitely on tyhmää koska itse ap kömmäsit ku vaavin safkaa ei laitettu erikseen. mies kokee että kun hän käy töissä ruoka kuuluu hänelle kuten onkin. lopeta kiukkuilu ja mieti nyt itsekin.

Miksi mun pitäisi tehdä miehelle erilailla maustettua ruokaa, kun muulle perheelle kelpaa tämäkin?
En mä mikään piika ole.
Missä kohtaa olen sanonut, ettei mies saa syödä ollenkaan?
Kyse on rahankäytöstä, jos osaat lukea.

Alkuperäinen kirjoittaja Hmm..:
Älä ap myrkytä miestäsi suolalla! etkö tiedä että jälkeenpäin lisätessa suolaa on laitettava moninkertainen määrä valmistusvaiheessa lisättyyn suolamäärään verrattuna? Kun suola ei pääse liukenemaan nesteeseen, on sen määrää nostettava että vaikutus olisi sama. Siksi mies laittoi suolaa lisää jopa kaksi kertaa. Samalla suolamäärällä, jonka mies laittoi omaan annokseensa olsit suolannut koko satsin.

Suolasirottimet pitäisi kieltää lailla.

Voi kuule, ei se suolaan kuole. Siitä olen varma. Vitutukseen ennemmin :D:D:D

Tuli tässä ketjua lukiessa mieleen että miten ihmeessä asunnon(Vielä TALON) omistajilla on pokkaa lähteä sossun tukemille lomille?? Jos on varaa syödä työpaikkaruokalassa miehelläkin ja on vielä satoja euroja säästössä niin ootte kyllä aikamoisia yhteiskunnan tukien hyväksikäyttäjiä!

Mieti nyt kun täällä Suomessa on semmoisia ihmisiä jotka on oikeesti tosi köyhiä, eivät hekään käy sossulomilla!! HUHHUH!!! Ja köyhillä ei myöskään ole varaa olla kht:llä!

Loisia ootte...Kiva tietää että meidänkin verorahat menee tollaiseen.

Alkuperäinen kirjoittaja KYSYMYS:
Tuli tässä ketjua lukiessa mieleen että miten ihmeessä asunnon(Vielä TALON) omistajilla on pokkaa lähteä sossun tukemille lomille?? Jos on varaa syödä työpaikkaruokalassa miehelläkin ja on vielä satoja euroja säästössä niin ootte kyllä aikamoisia yhteiskunnan tukien hyväksikäyttäjiä!

Mieti nyt kun täällä Suomessa on semmoisia ihmisiä jotka on oikeesti tosi köyhiä, eivät hekään käy sossulomilla!! HUHHUH!!! Ja köyhillä ei myöskään ole varaa olla kht:llä!

"Mikä on sinun, on myös minun ja mikä on minun, sulla ei oo siihen mitään asiaa!"-jako perheiden sisällä saa aikaan samassakin taloudessa taloudellista eriarvoisuutta. Ja silloin on toinen "köyhä" ja toinen "hyvin toimeentuleva".

Kiitos asiallisesta kysymyksestä! Tämähän ei ole SOSSUNloma, vaan ihan ammattiliiton kustantama. Voit olla huoletta. Eikä olla sossun asiakkaita, et menetä yöuniasi senkään takia. Ja sen takia olen kht:llä, koska olen SÄÄSTÄNYT lainanlyhennyksien verran jo työssäkäydessäni. Saanko siis anteeksi?

Alkuperäinen kirjoittaja eih:
siis täysin suolatonta makaroonilaatikkoa koko perheelle iso vuoka, jotta vauvakin saa siitä syödä!?!?!?! voi apuwa!!!! :laugh:
en jaksa lukee koko ketjua, mut pakko ihmetellä

Joo! Ajatteles, että näin menin tekemään!!! All in One!

Alkuperäinen kirjoittaja eih:
siis täysin suolatonta makaroonilaatikkoa koko perheelle iso vuoka, jotta vauvakin saa siitä syödä!?!?!?! voi apuwa!!!! :laugh:
en jaksa lukee koko ketjua, mut pakko ihmetellä

En minäkään suolatonta söis... yäk!! Vauvalle tekisin oman aterian erilliseen kippoon ja muulle porukalle maustaisin normaalisti.
Enkä panis pahakseni, vaikka mies söisi työpaikallaan (omasta palkastaan maksaisi). Miehellä tosin yleensä vain leipää ym eväänä ja syö sitten kotona paremmin.

Yhteiset lapset, yhteiset rahat ja yhteinen elämä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Kiitos asiallisesta kysymyksestä! Tämähän ei ole SOSSUNloma, vaan ihan ammattiliiton kustantama. Voit olla huoletta. Eikä olla sossun asiakkaita, et menetä yöuniasi senkään takia. Ja sen takia olen kht:llä, koska olen SÄÄSTÄNYT lainanlyhennyksien verran jo työssäkäydessäni. Saanko siis anteeksi?

Saat anteeksi!

en kommentissa sanonut ettei saisi syödä lainkaan. miehet ajattelet että on helppo olla lasten kaaa kotona helpompaa kuin olla töissä. osin totta vai eihän se helppoa ole kotona olla mut silti olemme tässä koneella pitkiäkin aikoja kun taas töitä tehdään koko päivän. näin ollen kun on 8h töissä on ansainnut hyvää ruokaa joka on aikuisten ruokaa miehesi ehkä kokee että laitoit vauvanne tarpeet hänen edelle josta itse asiassa tuli ehkä se nyreys alunperin. miehet ovat välillä mielestäni kun lapsia haluavat sinulta hoivaa ja huolenpitoa, huomiota myös. siksi päivän ruoka minkä olet hänelle tehnyt voi olla iso juttu. mä teen ruuan evääksi joka päivä ja ostan valmisruokia yms erikseen miehelleni evääksi jos tiedän ettei mieheni syö meidän ruokaa. näin vältyn moisilta keskusteluilta ja saan sit lasten kaa syödä mitä haluan. tiedän mitä on kun on ronkeli mies. olemme silti yhteisissä rahoissa ja en rupeaisi tollaiseen et hänellä olisi enemmän rahaa kun meillä muilla vaan tottahan saa käyttää rahojaan jos tarvii mut isoista ostoista sit sovitaan yhdessä. ostan ruuat hoidasn oikeestaan kaiken rahaliikenteen ja käytän molempien tilejä.. tälläi ollaaan menty alusta alkaen. hellin silti miestäni ruualla en sillei et kokkaisin tuntikausia muyt saatan tehdä hänen lempiruokiaan, nelilapsisessa perheessä jossa on vielä koiranpentu mies jää väkisinkin vähemmälle huomiolle. olen oppinut itsekkyyttä lapet on etusijalla mut joskus mu tarpeet menee edelle kuten vaik oma kahvinkeitto tehdään ensin kun klaitetaan riskaavalle mukelolle filmi yms.. äh hono esimerkki mut kuitenkin.
jotenkin tuli olo että riidan on nyt taas sit tarkoitus puhdistaa ilmaa. joskus tollaisia tyhmiä riitoja tarvitaan jotta homma toimii taas..ulkopuolisesta riitanne syy oli typerä mut sit siinä kuitenkin päästiin ongelmakohtiin kuten tohon ajatukseen säästämisestä ja omista rahoista. mites jos valoittaisit rahatilannettanne miehelle enemmän jotenkin haiskahti ettoi miehesi tiedä ettei rahaa ole niin kamalasti ja sä hoidat raha-asiat...

Jaa...kyllä mäkin varmaan silti olisin menny sinne ruokalaan syömään, vaikka olis mimmone sota syttyny :D Itse asias enne ku jäin äitiyslomalle, niin kävin melkein joka päivä ruokalassa syömässä vaikka se maksaa, ja jos ukko olis siittä ruvennu jotaki nuputtaa, niin olisin käskeny pittää turpavärkkinsä ummessa :)

Lisään vielä, että koska ruoka on suolatonta niin tuskin siinä juuri mausteitakaan oli? Minusta makaraniloota ja ruoka yleensäkin täytyy olla hyvin maustettua (en tarkoita tönkkösuolattua ja chilillä höystettyä ).
Menisin ruokalaan syömään parempaa jos vaihtoehtona olisi suolaton ja mauton makaranilaatikko :x

Mä söin kanssa usein työpaikalla, kun olin töissä. Mutta nyt tulot on tippuneet paljon ja tämä on tilapäinen tilanne, joten mielestäni mieheni pitäisi enemmän viitsiä tehdä itselleen eväitä, jos ei mun laittamat kelpaa. Tai jos on varaa käydä ulkona syömässä, niin mulla ei pitäisi olla myöskään rahattomia päiviä.

Nooh, katsotaas kuinka suu pannaan, kun mies jää kotiin hoitamaan lasta, kun mä palaan töihin.... :D

Yhteistyössä