Kumpi on oikeassa? ;) *Älä avaa jos ärsyttää*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja höh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

höh

Vieras
Eli mä olen kht:lla kotona ja mies käy töissä.

Tein eilen koko perheelle ruokaa suolattomana, että vauvakin saa samaa ruokaa kun muu perhe. Noh, tein sitä helvetin makaroonilaatikkoa ison vuoallisen, että riittää meille seuraavaksikin päiväksi ja miehelle töihin evääksi. Ottaa joskus eväät kotoa töihin, jos ruokaa jää yli edelliseltä päivältä...

Noh, ruokahan oli tosiaan suolatonta ja mies joutui jopa KAHTEEN kertaan lisäämään suolaa siihen. Kun oltiin syöty, kysyin, että kai otat tätä evääksi huomenna? Ei, kiitos, syön työpaikkaruokalassa... Miksi, et ota? Koska siihen on niin vaikea sekottaa siellä (???????) suolaa... (!!!!!!)

Siitähän mä riemastuin, kun olen ollut kotona ilman rahaa kaksi päivää ja sulattanut pakastimesta ruokaa muulle perheelle ja ajattelin tehdä kaikille sopivaa ruokaa. Mies siis mieluummin maksaa 6?/päivä työpaikkaruokalaan, kun ottaa kotoa eväät ja sekoittaa siihen suolaa! Ymmärrän, mutta mä olen PA, eikä mulla ole rahaa käydä missään helvetin ruokaloissa syömässä. (Eri asia on sitten kun palaan työelämään takaisin)

Nyt mies sitten suuttui mulle, kun sanoin, että laitas munkin tilille rahaa kun ollaan niin varoissamme. Otti meidän kesälomareissurahoista 100? ja siirsi sen mun tilille. Eikä sitten tajua, että tuo 100? on koko perheeltä pois.
Mies suuttui siis siitä, kun komentelen, että mihin hän OMIA rahojaan käyttää, käyhän HÄN töissä!

Eli molemmat ollaan nyt suuttuneita toisillemme (ei tosissaan tietenkään), mutta kumpi on oikeassa?

Miten niin älä avaa, jos ärsyttää? Sun otsikosta ei voi päätellä mitä asia koskee.

Muutenkaan en tajua sun logiikkaa. Mutta ei ole reilua jos sua pidetään huonolla ruoalla, mutta kyse ei tainnut olla siitä.

En nyt oikeestaan olis vetäny herneitä nenään jos ruoka ei kelpaa evääks... Mutta mutta... ymmärrän senkin että työpaikkaruokailu ON kallista ja varmasti olisin asiasta miehelle sanonu.
Ehkä riita paisui suotta noin suureksi.

Mut jos nyt TÄYTYY valita kumpi on oikeessa niin SINÄ :)

Alkuperäinen kirjoittaja ok:
Miten niin älä avaa, jos ärsyttää? Sun otsikosta ei voi päätellä mitä asia koskee.

Muutenkaan en tajua sun logiikkaa. Mutta ei ole reilua jos sua pidetään huonolla ruoalla, mutta kyse ei tainnut olla siitä.

Älä avaa, jos ärsyttää nämä "Kumpi on oikeassa keskustelut"...

No, en minä ainakaan olisi hernettä nenuun vetänyt. Meillä mies toisinaan ottaa ruokaa evääksi kotoa, toisinaan syö työpaikkaruokalassa. Ymmärrän tavallaan miestäsi, että ei halua suolan kanssa siellä leikkiä, vaikkei sekään nyt kauhean hankalaa ole.

Mutta se, että antaa sulle rahaa yhteisestä kassasta, ei mee mun ymmärrykseen. Se on tosiaan sitten kaikilta pois. Tosin mä en olis edes kehdannut tuon 6 euron työpaikka ruuan takia pyytää mieheltä rahaa itselleni.

Alkuperäinen kirjoittaja hmmm:
Mikset vain ottanut pienempää kippoa, johon olisit tehnyt vauvan ruoan ja ennen uuniin laittamista olisit lisännyt isoon kippoon suolaa?

Siksi, että mieheni osaa kyllä laittaa suolaa ruokaansa. On vaan niin saakelin ronkeli, että sen pitäisi olla heti hyvän makuista.

Sä osaat ajatella perheen etua,mies ajattelee omaa etuaan. Meilläkin aika pitkälti näin. Mutta kun mies ajattelee omaa etuaan,niin mä ajattelen omaa ja lasten etua,en siis hänen.Että jos tälle ajatuslinjalle haluaa lähteä niin takas vaan samalla mitalla.Älä ihmeessä tee sille enää ruokaa syökööt työpaikkaruokalassa!!!

Suoraan sanottuna en mäkään viitsisi töitä tehdä suolattoman makaroonilaatikon voimin. Mielestäni 6e ei pitäisi olla ongelma, jos kerran töissä käy. Tietty jos se työtätekevä muuten on kova tuhlailemaan omiin menoihinsa, niin silloin on parempi edes siitä ruoasta säästellä.

mä olisin myös tehnyt vauvan ruoan erikseen pienemässä vuokassa. ruokaan lisätty suola ja siinä oleva suola kun maistuu erilailla :snotty: . kumpikin tavallaan oikeassa. mauttoman ruoan syöminen on kamalaa,mutta on se typerää mieheltäkin puhua omista rahoistaan jne.

Heti kun vauva tulee taloon, unohdetaan muiden tarpeet? Jos ap on kotona vauvan kanssa ja mies töissä, sallin miehelle työpaikkaruokailun, jos ap ei jaksa sen vertaa, että jakaa annokset kahtia ennen uuniin laittamista.

Meilläkin ukko syö töissä maksullisen ruuan ja se ärsyttää köyhää vaimoa, mutta meillä ei myöskään ole varaa mihinkään "kesälomarahastoon", ei ole ikinä ollut eikä tule olemaankaan, että ette te nyt niin köyhiä taida oikeesti ollakkaan, mietippä uudestaan mistä olet tosiasiassa suuttunut. Taitaa olla tunnepuolen köyhyyttä.

Mikset vain ottanut pienempää kippoa, johon olisit tehnyt vauvan ruoan ja ennen uuniin laittamista olisit lisännyt isoon kippoon suolaa?

Niinpä.

No, tietysti naiset on oikeassa, kun miehet ei osaa ajatella taloudellisesti ja järkevästi. :) Minä myös kotona kht:lla ja mies töissä, mutta silti rahat on yhteisiä, koska yhdessähän tässä tätä elämää vietetään. Miehet osaa kyllä joskus olla pönttöjä!!

Emmä nyt tiiä että voiko sanoa että jompi kumpi teistä on oikeassa, mutta tilanne on tuttu :))).
Meillä ei toki ihan joka senttia tarvi laskea, mutta silti ihmettelen kun kotona on jääkappi täynä hyvää kotiruokaa ja sitten työpaikalal syödään jotan v.....tun siskomakkarakeittoa 6e:lla, kun sillä sais ison kattilallisen + leivät ja muut lisukkeet sillä rahalla.

Alkuperäinen kirjoittaja piina:
Suoraan sanottuna en mäkään viitsisi töitä tehdä suolattoman makaroonilaatikon voimin. Mielestäni 6e ei pitäisi olla ongelma, jos kerran töissä käy. Tietty jos se työtätekevä muuten on kova tuhlailemaan omiin menoihinsa, niin silloin on parempi edes siitä ruoasta säästellä.

Kyllä 6? voi olla ongelma vaikka töissä käykin. Minä kh-tuella ja kohta toinen lapsi tulossa ja jään aippärahalle. Ei mitenkään silti olis mahdollista et mies tuhlais 6? päivässä työpaikkaruokailuun!!!!!!!!

Passaamista passaamista...huh huh.Koska naiset osaa ruveta ajattelemaan itsenäisesti?!Ei ole kuulkaa vaikeeta laittaa suolaa ruokaan IHAN ITSE-vai pitääkö siihenki olla äiti pitämässä kädestä kiinni ja auttamassa.

Alkuperäinen kirjoittaja piina:

Siis mä olin jo passaamassa hänelle eväsrasiaan sitä laatikkoa ja olisi voinut itse siihen pinnalle pistää mausteita mieleisensä määrän. Miten voi olla vaikeaa?

Alkuperäinen kirjoittaja :

Siksi, että mieheni osaa kyllä laittaa suolaa ruokaansa. On vaan niin saakelin ronkeli, että sen pitäisi olla heti hyvän makuista.

:laugh: oikeasti mun on nyt pakko nauraa. mä en ole ronkeli,vaikka vaadinkin ruoaltani makua heti alkuunsa. mauttomasta ruoasta tulee vain vihaiseksi. miksi muut joutuvat "kärsimään" vauvan tarpeitten takia?

olipa kyllä lapsellista mieheltäsi. Olisko kuitenkin niin että muutenkaan ei tykännyt ruuasta ja ei viitsinyt sitä sanoa ja tuo suola oli tekosyy? Varmaan oli muutenkin pinna tiukalla, tuskin muuten suola olisi tuollaista haloota saanut aikaan :hug:

NO mä en tajua et miks koko satsista piti tehdä suolatonta, mikään ei oo hirveempää kuin suolaton ruoka ja siitä ei saa hyvää vaikka valmiiseen ruokaan lisää suolaa :x Mä olisin kans jättäny syömättä sellasen ruuan.

Minä kyllä ymmärrän miestäsi. En itsekään tykkäisi syödä suolatonta ruokaa ja oman mieheni ruokanirsoiluun olen niin tottunut, että tuo oli vielä pientä.. Nuo rahojen penäämiset ja siirtelyt olivat molempien puolelta vähän kummallisia (vrt. kiukuttelu). En kyllä tiedä oliko kumpikaan sen kummemmin oikeassa/väärässä. ;)

Kyllä jauheliha kuuluu maustaa jo pannulla. En ole lasteni tähden pakottanut ketään, edes itseäni, syömään mautonta ruokaa. Suola sitä paitsi tärkeääkin ihmiskeholle. Ei ole passaamista, että suoritetaan oma panos kodin eteen, jota toinen suorittaa muualla. Jos ei kelpaa kotityöt, voi mennä töihin.

Alkuperäinen kirjoittaja TULKINNANVARAINEN:
Alkuperäinen kirjoittaja :

:laugh: oikeasti mun on nyt pakko nauraa. mä en ole ronkeli,vaikka vaadinkin ruoaltani makua heti alkuunsa. mauttomasta ruoasta tulee vain vihaiseksi. miksi muut joutuvat "kärsimään" vauvan tarpeitten takia?

nyt naurattaa minuakin :laugh: KÄRSIMÄÄN :laugh: jo vain se on suuri vaiva suolata ruokansa lautaselle :D

Alkuperäinen kirjoittaja pööp:
Meilläkin ukko syö töissä maksullisen ruuan ja se ärsyttää köyhää vaimoa, mutta meillä ei myöskään ole varaa mihinkään "kesälomarahastoon", ei ole ikinä ollut eikä tule olemaankaan, että ette te nyt niin köyhiä taida oikeesti ollakkaan, mietippä uudestaan mistä olet tosiasiassa suuttunut. Taitaa olla tunnepuolen köyhyyttä.

Onhan se kamalaa säästää etukäteen myönnetylle tuetulle lomalle hieman käyttörahaa mukaan....

turha riita joka tapauksessa...Helppo tehdä makaroonilaatikkoa kahteen vuokaan ja jättää pienemmästä toisesta suola pois.Toisaalta ei kyllä ole vaikeeta sitä suolaa myöskään lisätä.

Yhteistyössä