K
Kati
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Ksantippa S.:Alkuperäinen kirjoittaja Kati:Mun mielestä, jos rahat on tiukalla, silloin kaikki syö sitä mihin on varaa eikä tarvi ruikuttaa. Jos rahaa on niin sama vaikka mies kävisi viiden tähden ravintolassa syömässä päivisin. Joo työpaikkaruokailu on laadukasta, sosiaalinen tapahtuma jne. mutta jos siihen ei ole varaa, niin sitten ei sinne mennä.
Olen ihan samaa mieltä siitä, että sitä ei tehdä, mihin ei varaa ole. Mutta kunnon ruoka ajaa minun mielestäni aika monen asian ohi tärkeysjärjestyksessä. Tärkeintä on tietysti lasten ruoka, mutta sen jälkeen tulee jossakin vaiheessa prioriteettilistalla vastaan aikuistenkin ruoka ja ruokailutapahtuma. Se tulee minun mielestäni ennen lomia ja viihde-elektroniikkaa.
Jos ei ole satasta kuussa työpaikkaruokailuun, herää kysymys mihin muuhun ei ole varaa. Ja olisiko kokonaisuuden kannalta parempi, että se kotona oleva menisi töihin?
Joo, samaa mieltä olen että lomista yms. tingitään ennen ruokaa. Mutta ruuassakin pystyy tinkimään niin että syö hyvin ja terveellisesti, kyllähän työpaikkaruokailun hinnalla saa aika paljon kaikenlaista kaupasta.
Taloustilanteen kannalta olisi varmaan parempi mennä toisenkin töihin mutta riippuu tietysti siitä minkäikäisiä lapset ovat, kuinka pitkää hoitopäivää joutuisivat tekemään ja monesta muusta seikasta.