Kumpi toimi tyhmästä? Vai eikö kumpikaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kumpi ja kampi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kumpi ja kampi

Vieras
Tämä tapahtui joku aika sitten mutta olen miettinyt toiminko väärin.

Menimme kauppaan ja ajoimme kaupan parkkipaikalla toisen auton viereen.
Jäin autoon odottamaan, mies meni kauppaan meidän pienen pojan kanssa, 4v.
Viereisen auton ohi mennessä poika huitasi/pyyhkäisi viereisen auton konepeltiä. Tiedän ettei niin saa tehdä ja väärin oli. Mies heti esti minkä ehti ja kielsi. No tämä viereisen auton nainen (hänkin odotti autossa miestään) juoksi heti katsomaan tuliko jälki.

Miehemme tuli yhtä aikaa kaupasta ja huomasin että nainen heti alkoi puhua miehelleen meistä kun osoitti meitä ja nousi autosta ja oli aivan sen näköinen että oli ihan raivona. Sanoi miehellensä että mennä heti katsomaan tuliko jälki. Huusin sitte autosta kun alkoi itselläkin raivostuttaa kun ei poika niin kovaa autoon koskenut että jälki olisi tullut, niin huusin että ei siihen varmaan mitään jälkeä tullut! Tämän jälkeen nainen alkoi papattamaan että kannattais huolehtia paremmin lapsesta tai katsoa perään tms

Poika ei kyllä mielestäni edes kovaa koskenut heidän autoon. Jäi mietityttämään hieman..

Maalipintaan voi tulla naarmu jos lapsella oli jotain kädessä, takinhihassa joku neppari tms. Lommoa tuskin saa aikaan, mutta naarmutkaan ei ole toivottavia. Ja sun asenteen olisi kyllä pitänyt olla pahoitteleva ja olisit voinut mennä katsomaan sen naisen kanssa heti autoa kuin töllöttää odottamassa mihin tilanne kehittyy.

Ja ihan oikeassa nainen oli ripittäessään teitä. Olipa niitä lapsia 1 tai 10 niin jokaisesta on huolehdittava.

• Tykkää
Reactions: MIES!
Onhan se nyt selvä ettei toisten autoja lähmitä. Olisin itsekki mennyt katsomaan tuliko jälkeä. Et varmaan huutamisella antanu kovin fiksua kuvaa itsestäsi..

On se tyhmää, että joku typerä auto on niin helkkarin tärkeä kapine. Ihmiset kumartaa autoja kuin jotain ihme jumalia. Typerää touhua, se on vain peltiä, tai noh, nykyisin enenemässä määrin MUOVIA.

Totta, että auto ehkä liian tärkeä, mutta auton arvo laskee kun siihen tulee lommoja tai naarmuja ja siitä saa huonomman hinnan myydessä. Kuitenkin joillakin on raha todella tiukoilla ja siksi pitää pitää vähäisestä omaisuudestaan huolta. Oli lapsi tai aikuinen niin toisten omaisuutta ei saa turmella. Se on sama kuin varastaisi joltakin rahaa oli kyseessä lapsi tai aikuinen.

On se tyhmää, että joku typerä auto on niin helkkarin tärkeä kapine. Ihmiset kumartaa autoja kuin jotain ihme jumalia. Typerää touhua, se on vain peltiä, tai noh, nykyisin enenemässä määrin MUOVIA.
Niin juuri. Usein kymmeniä tuhansia euroja maksanut, velkarahalla ja pitkällä maksuajalla ostettu, monelle elämän sujuvuuden takia välttämätön mutta sinun mielestäsi typerä ja turha kapine jota voi vieraat muksut parkkipaikoilla vapaasti naarmutella koska se on vain "peltiä ja muovia".

Alkuperäinen kirjoittaja Tír na nÓg;28948709:
Maalipintaan voi tulla naarmu jos lapsella oli jotain kädessä, takinhihassa joku neppari tms. Lommoa tuskin saa aikaan, mutta naarmutkaan ei ole toivottavia. Ja sun asenteen olisi kyllä pitänyt olla pahoitteleva ja olisit voinut mennä katsomaan sen naisen kanssa heti autoa kuin töllöttää odottamassa mihin tilanne kehittyy.

Ja ihan oikeassa nainen oli ripittäessään teitä. Olipa niitä lapsia 1 tai 10 niin jokaisesta on huolehdittava.

Ihan t paita vaan oli. No on meidänkin autoon joku koskenut mutten todelakaa noin käyttäydy. Ja lasta heti kiellettiin

Jos minun autoani joku vieras pikkulapsi pyyhkäisee tai tönäisee eikä näkyvää jälkeä tule ja lapsen vanhempi/vanhemmat pahoittelevat niin minua ei haittaa yhtään, ihan normaalia elämää. Mutta jos aloittajan tapaan joku mamma alkaisi minulle kirkumaan siitä että kehtaan tarkistaa tuliko sitä jälkeä vai ei niin vuorenvarmasti etsisin vaikka suurennuslasilla jonkun jäljen vaikka väkisin ja nostaisin itsekin asiasta metelin.

Ap:n kaltaisten ihmisten takia naiset ja lapset eivät kuulu parkkipaikoille eikä mielellään autojen läheisyyteen missään.

Mihin ihmisiltä on kadonnut taju lapsista? Nelivuotiaan energialla ehtii tekemään miljoon asiaa samaan aikaan, joten kyllä siinä voi ohi mennessään pyyhkäistä autoakin. Eikä sen ikäinen voimiensa puolesta onnistu vahingoittamaan autoa, ellei pompi konepellillä tai ryhdy pesemään hiekalla niin kuin tuttavaperheen lapsi teki :D

Ap:n olisi kannattanut olla hiljaa ja huomaamatta koko asiaa. Ei kannata lähteä tulkitsemaan muita ihmisiä. Vieras nainen saattaa olla krooninen motkottaja, johon mies ei jaksa edes reagoida.

Ihan turha juttu, jossa kaikille jäi paha mieli.

Alkuperäinen kirjoittaja Tír na nÓg;28948709:

Mustis olis kantsinu huolehtia ehkäisystä...

[QUOTE="vieras";28948849]Mihin ihmisiltä on kadonnut taju lapsista? Nelivuotiaan energialla ehtii tekemään miljoon asiaa samaan aikaan, joten kyllä siinä voi ohi mennessään pyyhkäistä autoakin. Eikä sen ikäinen voimiensa puolesta onnistu vahingoittamaan autoa, ellei pompi konepellillä tai ryhdy pesemään hiekalla niin kuin tuttavaperheen lapsi teki :D

Ap:n olisi kannattanut olla hiljaa ja huomaamatta koko asiaa. Ei kannata lähteä tulkitsemaan muita ihmisiä. Vieras nainen saattaa olla krooninen motkottaja, johon mies ei jaksa edes reagoida.

Ihan turha juttu, jossa kaikille jäi paha mieli.[/QUOTE]Nelivuotiaan energialla saa naarmun auton maalipintaan hyvin nopeasti ilman sen kummempia työkaluja. Pelkällä kädellä tai takinhihalla se toki ei onnistu mutta esimerkiksi hihassa oleva neppari/nappi tai lapsilla usein käsissä olevat lelut/tavarat/pikkukivet tms. riittävät hyvin.

Ei siinä mikään krooninen motkottaja tarvitse olla vaan jos tietää mitä naarmujen korjaus maksaa niin kyllä jokainen järkevä ihminen on kiinnostunut että tuliko naarmua vai ei.

Bussilla kulkevalle perus-palstamammalle se vieraan ihmisen auto toki on vain "peltiä ja muovia" josta ei tarvitse välittää koska "lapset ovat lapsia".

Alkuperäinen kirjoittaja mitä vit;28948765:
Niin juuri. Usein kymmeniä tuhansia euroja maksanut, velkarahalla ja pitkällä maksuajalla ostettu, monelle elämän sujuvuuden takia välttämätön mutta sinun mielestäsi typerä ja turha kapine jota voi vieraat muksut parkkipaikoilla vapaasti naarmutella koska se on vain "peltiä ja muovia".

Se nyt on kuitenkin VAIN auto..Tuli tästä mieleen ex jonka kanssa seurustelin teininä. Ajoi iän vanhalla tonnin autolla. Peruutin sen vahingossa aitaan ja kärryn pistoke hajosi. Suuttui niin verisesti että mökötti mulle koko illan, vaikka sai tutultaan varaosan eikä joutunut maksamaan senttiäkään. Ihan hirveä vaiva oli vaihtaakin vaikka ei ikinä koskaan kärryä tuolla vetänyt.

Leppyi vasta kun tuttunsa (jolla onneksi on vähän järkeä päässä) nauroi katketakseen tuolle jutulle ja että miten onnistuinkin peruuttamaan niin tarkasti että osui just siihen pistokkeeseen

Alkuperäinen kirjoittaja mitä vit;28948765:

No aivan. Mua ärsyttää se, että ihmiset eivät pidä omaisuudestaan huolta (koska kaikki on kulutustavaraa ja "tilalle saa uusia") eivätkä siksi välitä hevonpaskaa kenenkään muunkaan tavarasta.

Tuskinpa se ap:n tapauksen nainen olisi kimmastunut, jos ap ei olisi alkanut kiekumaan sieltä autosta käsin. Olisit voinut edes nousta autosta ja käydä katsomassa ennen kuin rupesit vakuuttelemaan, ettei autoon tullut jälkeä.

Joku nainen kerran peruutti auton keulaan vaikka painoin tööttiä kymmenen sekuntia. En pystynyt itse peruuttamaan joten pystyin vain katsomaan kun pikkuhiljaa tuli kohti ;) Sitten tömähti ja silloin nainenkin huomasi että ei mennyt niinkuin elokuvissa. Tai ehkä meni niinkuin huonoissa elokuvissa.

No sitten tutkimaan vahinkoja ja nainen oli ihan paniikissa selitteli ihan kummallisia ja poliisit aikoi soittaa siihen. Katoin keulaan niin oli mustaan muovipuskuriin tullut vain sellainen hankaumajälki joten sanoin että eihän tähän mitään tullut, antaa olla. Naisen auton korinvärinen muovipuskuri kyllä hajosi ;) Arvelin että siinä on hälle jo ihan tarpeeksi mielipahaa.

[QUOTE="vieras";28949072]Se nyt on kuitenkin VAIN auto..Tuli tästä mieleen ex jonka kanssa seurustelin teininä. Ajoi iän vanhalla tonnin autolla. Peruutin sen vahingossa aitaan ja kärryn pistoke hajosi. Suuttui niin verisesti että mökötti mulle koko illan, vaikka sai tutultaan varaosan eikä joutunut maksamaan senttiäkään. Ihan hirveä vaiva oli vaihtaakin vaikka ei ikinä koskaan kärryä tuolla vetänyt.

Leppyi vasta kun tuttunsa (jolla onneksi on vähän järkeä päässä) nauroi katketakseen tuolle jutulle ja että miten onnistuinkin peruuttamaan niin tarkasti että osui just siihen pistokkeeseen[/QUOTE]Siis mitä helvettiä? Kaikkein käsittämättömintä on naiset jotka ensin auton kanssa hölmöiltyään ja harmia ja usein rahallista vahinkoakin aiheutettuaan VÄHÄTTELEVÄT asiaa niinkuin tämä älyn jättiläinen eivätkä ymmärrä että auton omistajaa tai sen ylläpidosta vastaavaa saattaa ehkä VITUTTAA.

"hei kultzi sehä on vaan auto eix oo hassuu et mä vähä niiku vahingos niinku peruutin sen paskax, sehä on vaa muovii ja peltii ja sä varmaan saat niiku Masalt kuiteski niiku varaosat ilmasix et hihihihi eix ollu hauskaa ku mä sillai niiku hassusti peruuti?"

Tulee mieleen ex-vaimo joka uuden auton parkkihallissamme kolhittuaan vähätteli asiaa ja SYYTTI minua siitä että olin muka itse valinnut autollemme parkkipaikan jossa tolppa on liian lähellä joten syyhän on siis minun eikä hänen.

Joillakin naisilla ei ole MITÄÄN asiaa auton rattiin. Ei yhtään mitään.

Katoin keulaan niin oli mustaan muovipuskuriin tullut vain sellainen hankaumajälki joten sanoin että eihän tähän mitään tullut, antaa olla. Naisen auton korinvärinen muovipuskuri kyllä hajosi ;) Arvelin että siinä on hälle jo ihan tarpeeksi mielipahaa.
Mitä todennäköisimmin siinä oli mielipahaa sille miehelle joka auton omistaa ja/tai sen korjaamisen joutuu hoitamaan tai ainakin maksamaan. Ja voit kuvitella että tarina kotona on väritetty siten että syy ei ollut naisen.

Mitä todennäköisimmin siinä oli mielipahaa sille miehelle joka auton omistaa ja/tai sen korjaamisen joutuu hoitamaan tai ainakin maksamaan. Ja voit kuvitella että tarina kotona on väritetty siten että syy ei ollut naisen.

Minua kiinnosti vain mitä autolleni kävi = ei mitenkään. Ei kiinnosta mitä hän kertoili eteenpäin.

Arvatkaa oliko makia saada auton etukulma maalattua vain pienen naarmun tähden kun eräs kaistanvaihtaja ei voinut kääntää päätään sen vertaa että olisi nähnyt mut vieressään. Vähän alta 600e :D

Yhteistyössä