Kumpi työ vaihtoehto helpompi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "a p"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"a p"

Vieras
Työ A
Työ on todella vaihtelevaa. Päivä alkaa normaalisti kahdeksalta ja loppuu seitsemältä illalla. Välissä ehkä mahdollisuus käydä kotona syömässä.
Työhön kuuluu kaikkea toimisto hommista raskaaseen ruumiilliseen työhön. Myös esimies tehtäviä.
Välillä päivystystä myös öisin. Kahta samanlaista päivää ei ole. Lauantai lyhyempi päivä ja sunnuntait vapaata. Toinen puolisoista hoitaa lapset ja kodin.

Työ B
On osa-aikaista ja epäsäännöllistä sekin. Työ toimistotyötä. Aamulla heräät laittamaan koululaiset kouluun ja olet pienimmän kanssa kotona. Teet kaikki kotityöt aamupäivällä. Iltapäivällä kun koululaiset tulevat lähdet töihin kahdesta neljään tuntiin. Huolehdit kuitenkin että lapsilla on ruoka valmiina jos et ehdi aikanaan takaisin sitä laittamaan. Tulet kotiin ja laitat lapsille ruoan ja iltapalan riippuen kauanko olit töissä. Kun iltatoimet selvät lähdet takaisin töihin ja olet töissä noin yhteen yöllä. Töitä kahdesta neljään päivään viikossa. Työ muuten sellaista et voit ite määritellä milloin olet mutta 2 krt kuussa on sit deadline missä pitää tietyt jutut olla tehtynä.
Mutta siis huolehdit sekä kodin lapset ja työt.

En valitsisi työtä helppouden perusteella, vaan muiden asioiden;

- Haastavuus/kiinnostavuus; Kumpi työ oikeasti vetää enemmän puoleensa, voiko kehittyä, edetä ja oppia uutta?
- Palkka, jos toinen on vain osa-aikainen niin ei välttämättä hyvä juttu.

Ihan pintapuolisesti kallistuisin varmaan a-vaihtoehtoon.

Minä en tekisi noilla työajoilla kumpaakaan työtä, ellei palkka olisi todella ruhtinaallinen, minulla pitää olla myös vapaa-aikaa ja muutakin elämää kuin työ.

.... Oikeasti en valitsisi kumpaakaan noista. A on siksi perseestä, että pitkät päivät eikä kerkee lapsia juuri näkemään. Vaan 1 vapaapäivä viikossa, ei tulis mitään.

B on myös perseestä. En tykkää epäsäännöllisyydestä, mutta tuossa on sentään mahdollisuus nähdä lapsia enemmänkin kuin 1-2h päivässä ja sunnuntaisin.

Eli ottaisin b:n, jos olis pakko.

[QUOTE="Vieras";27292304]Minä en tekisi noilla työajoilla kumpaakaan työtä, ellei palkka olisi todella ruhtinaallinen, minulla pitää olla myös vapaa-aikaa ja muutakin elämää kuin työ.[/QUOTE]

Alemmassa töitä kahdesta neljään päivään viikossa, eli vapaa-aikaa on. Ylemmässä jää perheelle liian vähän aikaa, joten noista ottaisin vaihtoehto b:n.

En valitsisi työtä helppouden perusteella, vaan muiden asioiden;

- Haastavuus/kiinnostavuus; Kumpi työ oikeasti vetää enemmän puoleensa, voiko kehittyä, edetä ja oppia uutta?
- Palkka, jos toinen on vain osa-aikainen niin ei välttämättä hyvä juttu.

Ihan pintapuolisesti kallistuisin varmaan a-vaihtoehtoon.

Työssä A mahdollisuuksia kehittää ainakin noita työkuvioita eteenpäin. Ei ehkä niinkään sitä henk koht kehitystä.
Toisaalta kumpikaan ei just se oma juttu.

Kuulostaa aika hankalalta. Lapsettomana tietysti A, tosin oletan että palkka (yli- , ilta-, yö- ja viikonloppulisät ym) olisi siis aivan ylihyvä, ei tuota millään 3000€ kuukausipalkalla suostuisi tekemään.

B vaikuttaisi aika turhauttavalta, ellei taas palkka olisi jotenkin todella hyvä.

Itse olen tyytyväinen tähän huonostipalkattuun 7-15.30 työhön, vaikka välillä aamuisin v*tuttaakin :D

[QUOTE="a p";27292373]Toisaalta se vapaa aika menee suurimmaksi osakis pakolliseen kodin ja lasten hoitoon..[/QUOTE]

Jomman kumman ne on kuitenkin hoidettava ja sekin on lasten kanssa yhdessäoloa. Eikä niihin nyt niin paljoa mene aikaa.

[QUOTE="a p";27292388]Vaihtoehdossa A nettopalkka noin 3000 e ja B:ssä 500-800 e. Eli B tilanteessa se toinen puoliso tienaa rahat.[/QUOTE]

mutta rahakaan ei korvaisi menetettyä vapaa-aikaa lasten/perheen kanssa. siis mun mielestä.

Helppoudesta en tiedä, mutta jos lapset on omia en suostuisi kokonaan siirtämään niistä vastuuta toiselle, en edes toiselle vanhemmalle. Vaihteleviin työaikoihin ja epäsäännöllisyyteen olen tottununut niin että säännölliseen työaikaan tottuminen voisi olla vaikeaa.

Nyt mä valitsisin A:n eli ison tilipussin, jolla voisin palkata kotihoitajan kotiin tekemään paskat duunit ja nauttimaan lapsistani sen vähemmän ajan, mitä vapaa aikaa on. Kuin mikä tilanne itselläni nytkin on eli hoidan työt, lapset ja kodin eikä ole aikaa touhuta lasten kanssa mitään mukavaa.