Kumpi väistää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Jaana"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="tiipii";24747256]No jos sin.auto ajaa suoran, niin minä väistän, jos taas auto kääntyy mun oikealle, niin sitten sujuvasti molemmat vähän katsastellaan, että kuinka ohitamme toisemme risteyksessä.. Miksi kysyt??[/QUOTE]

Perustelut miksi pitää väistää?
ja kyse on sinisen auton oikealle..eli samaan suuntaa kun olet itse ajamassa.

Molemmilla on kolmiot, joten jos se tulee suoraan niin minä väistän, jos se kääntyy samaan suuntaan (mun vasen, sen oikee) kuin minä niin kumpi kerkee ensin - oletan että päästäisin sinisen auton menemään koska on lähempänä. Jos taas kääntyy mun oikeelle niin eihän siinä oo mitään ongelmaa...

[QUOTE="Jaana";24747275]Perustelut miksi pitää väistää?
ja kyse on sinisen auton oikealle..eli samaan suuntaa kun olet itse ajamassa.[/QUOTE]

Eli jos sin.auto kääntyy vasemmalle musta katsoen, niin silloin väistän kans! Ai miksi?? No siksi, kun liikennesäännöt niin vaatii ja olen myös käynyt autokoulun! Niin, se sininenhän tulee silloin oikealta, jos ymmärrät...

• Tykkää
Reactions: Bubble Bob
Juurikin niin, että jos toinen auto tuli suoraan väistäisin, jos kääntyisi, pysyisin omalla kaistalla ja menisin. Mutta jos minä olisin niin, että tuossa olisi näkymä mun tuulilasista niin hitto vie, olisin mielestäni vastaantulevien kaistalla...

[QUOTE="Jaana";24747234]Ajat autolla ja kuvittele että kuva on sinun näkymä tuulilasin läpi.
Olet kääntymässä vasemmalla.
Kumpi väistää?
Sinä vai kuvan sininen auto?
Huom! kuvittele että ko. auto kääntyy oikealle tai jatkaa suoraan!

kolohonganreitti - Google Maps[/QUOTE]

Sinistä autoa väistetään molemmissa tapauksissa. Joko se ajaa suoraa, jolloin kääntyvän kuuluu väistää tai jos kääntyy oikealle, jolloin väistö, kun toinen kääntyy vas. Hyvin helppoa.

Alkuperäinen kirjoittaja häh;24747321:
Sinistä autoa väistetään molemmissa tapauksissa. Joko se ajaa suoraa, jolloin kääntyvän kuuluu väistää tai jos kääntyy oikealle, jolloin väistö, kun toinen kääntyy vas. Hyvin helppoa.

Pihasta tuleva auto väistää kaikkea liikennettä.

Uusimmat

Yhteistyössä