Kun 13v ei mene kouluun

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihan pihalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Vielä lisään äskeiseen, että jos juttelet hänen kanssaan ehdottamallani tavalla, et mun mielestä "ylitä rajaa", jota itse pelkäät. Mulla ei siis ole kokemusta tällaisesta tilanteesta, mutta itse varmaan toimisin noin (yrittäisin ainakin...).

Dask, olet ihan oikeassa ja siis tähän saakka olenkin sitä kaverillista sävyä käyttänyt kun on tästä koulujutusta puhuttu. Mutta se on hyvin yksipuolista se juttelu, sillä poika ei tosiaan lähde siihen sen syvemmin mukaan vaan toteaa vaan että "koulussa on mälsää" ja mielummin poistuu paikalta kun kävisi oikeaa keskustelua.

Kai se nyt niin sitten on että minun osuus on patistella miestäni ja tukea poikaa sitten niissä asioissa joissa voin.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Dask, olet ihan oikeassa ja siis tähän saakka olenkin sitä kaverillista sävyä käyttänyt kun on tästä koulujutusta puhuttu. Mutta se on hyvin yksipuolista se juttelu, sillä poika ei tosiaan lähde siihen sen syvemmin mukaan vaan toteaa vaan että "koulussa on mälsää" ja mielummin poistuu paikalta kun kävisi oikeaa keskustelua.

Kai se nyt niin sitten on että minun osuus on patistella miestäni ja tukea poikaa sitten niissä asioissa joissa voin.

No voi harmi! Sitten sulle ei tosiaan varmasti äitipuolena jää paljon vaihtoehtoja. Yritä saada miehesi tajuamaan, että hänen on pojan isänä tehtävä asialle jotain! Tsemppiä =)

Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:
Alkuperäinen kirjoittaja maissihiiri:
Tiukka puhuttelu lapsen kanssa nyt. Ymmärtääkö hän, että jos jatkaa lintsaamista, niin seuraavaksi kyseessä on ihan oikeasti koulukoti, tai vähintäänkin tarkkailuluokka? Oletteko selvittäneet kiusataanko häntä koulussa? Ja miksei pojan äiti vaikka saata poikaa kouluun, jos kerta on työttömän niin luulis että on aikaa. Tuntuu että tuossa ei ole nyt ajoissa puututtu.

Mikäli 13v ikänen tosiaan päättää olla menemättä sinne kouluun, niin harvassa on ne miehetkään jotka sen nuoren sinne saavat kannettua.

Tätä meilläkin yritettiin...meni, mutta kun silmä vältti lähti köpöttää omille teilleen. Kouluilla ei ole resursseja että joku seuraa lasta koko ajan ja vaikka oiskin, siitähän muut nuoret vasta innostuiskin ja taas on yks kiusaus tapaus koulussa.

Oddball:
Tätä meilläkin yritettiin...meni, mutta kun silmä vältti lähti köpöttää omille teilleen. Kouluilla ei ole resursseja että joku seuraa lasta koko ajan ja vaikka oiskin, siitähän muut nuoret vasta innostuiskin ja taas on yks kiusaus tapaus koulussa.

Miten teillä meni loppujen lopuksi? Miten saitte pojan käymään koulua uudelleen?

Eikö tossa kannattaisi menetellä näin , että häntä varmaan haukutaan koulussa koska hän on peliriippuvainen ? Koska itseäni on kiusattu koulussa ja on tuntunut siltä etten halua mennä kouluun, mutta sitten kerroin vanhemmilleni ja opettajalle , ja kiusaus loppui, jos 13 v poika saisi vaikka pelata aina 1 tunnin jos menee kouluun ja sitten jos ei mene kouluun niin pelikieltoa . Ja jos on vaikka saanut opettajalta hyvää palautetta niin voisi saada viikonloppuina pelata vähän enemmän... Ja noi K-18 pelit ei tee mitään hyvää aikuisellekkaan... Ja uskon ,että jos hän ei pelaa arkipäivinä niin koulussa sujuisi paremmin ja jos ei onnistu että hän ei mene kouluun niin viette vaikka koneen pois! Ja vaikka jos muut käyttävät konetta , laitatte semmoisen salasanan sinne...
Ja uskon , että jos hän rupeaa käymään ulkona ja hankkii harrastuksen, hän saa nopeasti kavereita ja innostuu koulustakin... Kirjoitin tämän tekstin vain antaakseni neuvoja. Toivottavasti asiaan tulee muutos...

Yhteistyössä