Kun ei tule tuloksia, vaikka tekisi mitä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja turhauttaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

turhauttaa

Vieras
Taas sama juttu. Jälleen kerran jäin työttömäksi yhden määräaikaisen työsuhteen jälkeen.

Ja en enää tiedä, että jaksanko jälleen kerran aloittaa alusta samaa työnhakuruljanssia, minkä olen joutunut tekemään jo ties kuinka monta kertaa aiemmin.

Olen valmis tekemään töitä, ja olen tehnyt. Eri aloilla ja erilaisissa työpraikoissa, mutta alkaa todella turhauttamaan tämä tilanne, jossa se työnteko(kaan) ei tunnu koskaan johtavan mihinkään parempaan, kuten nyt vaikka vakituiseen työpaikkaan.

Tuntuu siltä, että tässä voisi yhtä hyvin jäädä pysyvästi työttömäksi, kun ei se työntekokaan tunnu tuottavan mitään pysyvää taloudellista tai muutakaan varmuutta elämään.

Pidä pieni loma. Anna itsellesi nyt lupa olla tekemättä yhtään mitään. Turhautuessasi näet asiat liian synkkinä ja toivottomina. Ja se taas heijastuu hakuprosessissasi. Ja kun vain on saattaa huomata sellaista, mitä et stressaantuneena/turhautuneena huomasi.

Nyt on taantuma. Se on todellakin karmea useilla aloilla. Työpaikkoja on ns. runsaasti tarjolla, mutta kaikki eivät ihan joka alalle sopisi. Ja eihän maailmaa voi rakentaa pelkästään lounaspaikkojen varaan (ja joissa työpaikkoja olisi). Jonkun on myös käytävä syömässä niissä ja jolloin on oltava ihmisiä erilaisissa hommissa.

Tietty voisit jonkun määräaikaisen, minkä tahansa homman ottaa, mutta saatko siinä riittävästi lepoa?

Minulla on vastaava tilanne, minkä vuoksi annan itseni nyt hetken aikaa huilia. Rahapula on kova, mutta en nyt jaksa miettiä sitäkään.

Hyvää JOulua sinulle kaikesta huolimatta :)

Yhteistyössä