Kun fysioterapia ei auta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "a p"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"a p"

Vieras
Olen käynyt 4x nyt fysioterapeutilla/kiropraktikolla. Ekalla kerralla selkä oli todella kipeä monta päivää. sitten niska ärtyi käsittelystä ja yhden päivän koski päähän. Nyt fysioterapeutti sanoi että katotaan nyt vielä nuo kaks kertaa ja mietitään sitten onko järkeä jatkaa. Kun kerran käsittelyistä vain kroppa ärtyy pahemmin.

Minulla krooniset alaselkä säryt. yläselkä, hartiat ja niska kipeä, nikama lukkoja ei kuulemma ole. hartiat ei ollut nyt edes pahasti jumissa, ainoastaa oikea lapa oli. Mikä tähän sitten auttaa kun kerran ei fysioterapiastakaan ole hyötyä?
Kotona jumppaan minkä kärsin, mutta siitä seuraa yleensä pahempi kipu vaikka alottaisi kuinka varovasti. Onko jollain ajatuksia?

Eipä taida kikkakonsti-kakkosta olla olemassakaan, siis sellaista, millä krooniset kivut sais kertalaakilla pois. Vaatii aikaa, kärsivällisyyttä ja armottomasti harjoittelua.

Onko sun kipujen perimmäinen syy missä? Onko tutkittu liikekontrollia, asentovirhettä tms.? Mikä on jalkojen tilanne, onko kireitä lihaksia, virheasentoja polvissa, jalkaterissä? Mielelläni ottaisin sut asiakkaakseni, nuo alaselkävaivat on just mun mielenkiintoni kohde.

Eipä taida kikkakonsti-kakkosta olla olemassakaan, siis sellaista, millä krooniset kivut sais kertalaakilla pois. Vaatii aikaa, kärsivällisyyttä ja armottomasti harjoittelua.

Onko sun kipujen perimmäinen syy missä? Onko tutkittu liikekontrollia, asentovirhettä tms.? Mikä on jalkojen tilanne, onko kireitä lihaksia, virheasentoja polvissa, jalkaterissä? Mielelläni ottaisin sut asiakkaakseni, nuo alaselkävaivat on just mun mielenkiintoni kohde.

Ei minulla yläselässä ja niskassa ole välilevynpullistumaa tai muutakaan vikaa. Alaselästä leikattu välilevytyrä 2.5v sitten, alaselässä kuulemma välilevynrappeuma. Asentovirheitä ei ole muuta kuin että oikea olka alempana kuin vasen.
Syviä vatsalihaksia pitäs harjoittaa ja niihin minulla ohjeet. mutta ne nyt tauolla, niin paha kipu jakso menossa että sairaalasta sanoivat että ei saa tehdä.

niska-hartia kivut haluaisin pois, niitä tulee kun nikama paukahtaa lukkoon. Lukko saattaa aueta jopa itsestään mutta kivut jää, niinkuin nyt.

Siis käytkö fysioterapeutilla vai kiropraktikolla? Miten sinua hoidetaan? Kiropraktikkohan availee nikamalukkoja, ja jos sinulla ei niitä ole, niin miksi käyt siellä?

[QUOTE="vieras";25996839]Siis käytkö fysioterapeutilla vai kiropraktikolla? Miten sinua hoidetaan? Kiropraktikkohan availee nikamalukkoja, ja jos sinulla ei niitä ole, niin miksi käyt siellä?[/QUOTE]

Tuo jolla käyn osaa molempia. nyt vain hierottu jumiutuneita lihaksia, mutta viimeks sanoi että turha käydä jos ei ala kohta helpottamaan. mutta mikäs näihin sitten auttaa?

Hieronta ei tasan auta mitään! Siinä pitää olla itse valmis tekemään jumppaa ja paljon. Ihan omasta itsestä kiinni suurelta osin. Moni vaan odottaa, että joku toinen tekee ja saa ite maata vaan. Voin kertoa, ettei sillä saa ku hetkellistä apua. Kaikki on loppupeleissä omasta halusta kiinni.

Minä myös erittäin lämpimästi suosittelen osteopaattia. Omat kokemukset aivan äärimmäisen hyviä. Sain ortopediltä diagnoosin välilevyn rappeumasta, kävin sen jälkeen omatoimisesti kaksi kertaa osteopaatilla ja selkä on kuin uusi!

[QUOTE="a p";25997571]tarviiko lähetettä?

Ja joo. tiedän täytyy jumpata. mutta nyt pienikin jumppaaminen aiheuttaa vain lisää kipua ja oksettavan olon. pitäisi päästä tästä "oravanpyörästä" pois, et alkaisi jollain konstilla helpottaa ja voisi taas jumpata.[/QUOTE]

Ei tarvitse lähetettä :-)

Yhteistyössä