kun ihmisestä tulee liian pessimistinen...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kuha
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

kuha

Aktiivinen jäsen
15.01.2007
5 027
0
36
kun kaikki on hankalaa ja koko ajan tulee vastoinkäymisiä,mikään ei onnistu kerrasta ja mistään ei tule mitään,niin kauanko ihminen sitä kestää?

mä olen oikeasti todella huono-onninen ihminen ja vastoinkäymiset on harmittavan tuttuja ja oon huomannu et se on tehny musta todella pessimistisen.
mä en uskalla iloita enää mistään ja se on musta surullista,ei näin voi elää :ashamed:
mies lähtee lauantaina kuskiks isolle äijäporukalle ja siihen porukkaan kuuluu myös parin mun ystävän miehet. ollaan sitten porukalla suunniteltu naisteniltaa ja tänään kun puhuttiin,niin oikein hehkuin ja olin ihan innosta soikeena,kunnes ihan yhtäkkiä iski se olo et eiku ei tää varmaan onnistukaa,vettä sataa tai tuun kipeeks tms. mua alko itseeniki sit ärsyttää oma asenteeni ja koska sen olen tiedostanu jo pitkään,niin oon yrittäny hampaat irvessä muuttaa asenteeni niin et jes,kiva juttu. mutta mä en pysty. miten tästä "selviää" ? :ashamed:
ymmärsiköhän kukaan... :ashamed:

Sama täällä. Ajattelen aina kaikesta pahinta. Tosin pessimisti ei pety. Ja sitten ku joku sujuukin tosi hyvin niin sitten on tosi kivaa kun ei ole liikaa odottanut.

Vanha sanonta "jokaisessa asiassa on jotakin hyvää" pitää yllättävän hyvin paikkansa. Itse koetan aina jonkin asian kanssa märehdittyäni miettiä jotain hyvääkin.
Älä lähde mihinkään "kerrasta poikki"-muutokseen vaan päätä vaikka, että joka päivä mietit yhden hyvän jutun päivästäsi ja kirjaat sen ylös =)
Ostin pari viikkoa sitten kirjan "12 000 syytä olla onnellinen", jonka kirjoittaja oli kirjannut elämänsä pieniä hyviä asioita 6-vuotiaasta alkaen ylös...Aika pysäyttävä opus =)

Tiedän tunteen.
Nytkin pyörii päässä eräästä jännästä jutusta vain pelko menettämisestä... :ashamed:

olen ihan samanlainen kun ap ja ihan syystä... Miksi edes yrittää mitään kun kaikki menee päin vit.tua joka tapauksessa...
Ainut missä olen elämässäni onnistunut on se että olen synnyttänyt 2 täysin tervettä poikaa ja 1 lähes terveen.. Mutta siihen se sit jääkin...

Yhteistyössä