Kun itse olit pieni ja menit peloissasi vanhempien makuuhuoneeseen, passitettiinko sut aina pois vai saitko jäädä viereen jos halusit?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No en tiiä oliko sekään niin kivaa että äiti vaatimalla vaati viereensä nukkumaan... Ihan penskana se oli kivaa mutta jossain vaiheessa alkoi ottamaan päähän. Jos nukuin omassa huoneessa niin äiti kävi yöllä avaamassa mun oven, mikä myös ahdisti... ei minkäänlaista yksityisyyttä ikinä.

Joskus menin enkä saanut aina jäädä väliin ja aina tiedostin sen, että eivät olisi halunneet minua sinne silloinkaan, kun ottivat väliin nukkumaan.

Omat lapseni saavat tulla ja pienempinä ovat nukkuneet perhepedissä. Kuopus on nyt 1v8kk ja nyt vasta alkanut nukkua omassa sängyssään, sänky on kyllä kiinni meidän sängyssä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kokemuksia?

Miltä tuntui, jos sait jäädä viereen, jos yöllä pelotti?

Entä miltä tuntui, jos aina passitettiin pois?

Ja tää kysymys niille, joita oikeasti pelotti öisin ja jotka menivät yöllä vanhempien makkariin. Ja elettiinkö 70 vai 80 lukua?

Miten itse toimit nykyään lastesi kanssa? Jatkuuko sama malli vai teetkö toisin kuin vanhempasi?

-70 luvulla (alkupuolta) yritin kömpiä. Passitettiin pois. Joskus hiivin salaa takaisin ja nukuin sitten paljaalla lattialla, kun pelotti. En tekisi koskaan omille lapsilleni noin.

Meillä lapset eivät ole juurikaan nukkuneet vieressä. Nuorempi ei edes osaa nukkua vieressä ollenkaan, ei edes nukahda eikä öisin siihen suostu jäämään vaikka hänen levottomien yöuniensa vuoksi ollaan sitäkin kokeiltu.

Esikoisella oli jossain vaiheessa sellainen ikä ( oisko ollu 4 vuoden jälkeen ) että öisin heräsi pissalle ja olisi halunnut viereen mutta koska hänkään ei vieressä saanut nukutuksi, eikä sen lisäksi minä tai miehenikään sitten nukuttu niin tyttö meni omaan sänkyyn jatkamaan uniaan.
Ollaan sovittukin että jos yöllä herää pissalle niin jatketaan unia omassa sängyssä mutta jos esim. viiden jälkeen aamusta herää niin saa tulla loppuyöksi nukkumaan viereen.

Molemmat lapset nukkuvat omassa huoneessaan ( yhteisessä ). Ikää 5v ja vajaa 2v.

Koskaan lapset eivät ole peloissaan heränneet öisin :o
Esikoinen herää pissalle tai vesihörpylle ehkä kerran kuussa. Pienempi herää kerran yössä mutta ei itkemään vaan höpisemään.

Jos peloissaan heräävät joskus niin saavat toki tulla viereen :)

Sitä en muista olenko itsekään peloissani koskaan lapsena herännyt ja mennyt viereen. Pikkuveljeni kanssa nukuttiin vanhempieni makuuhuoneessa vielä muutaman vuoden iässäkin ja pienenä kömmittiin viereen ja vähän isompana sitten vanhemmat roikottivat kättään sängynlaidan yli meidän sänkyihimme :D