Kun käytte ravintolassa syömässä,

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja diipadaidaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En kyllä koskaan tilaa omaa ruokaa meidän 2v tytölle. Usein syömme seisovasta pöydästä ja aina olen likalle ottanut annoksen pöydästä, enkä ole pahemmin edes asiasta huudellut. 4v pojalle otan myös annoksen pöydästä enkä ole siitäkään maksanut.

no me ei kyllä käyty syömässä kun lapsi oli noin pieni, mutta voisin kuvitella että ottaisin oman annoksen lapselle, kun kumminkin mun mielestä ravintolassa syömisen idea on just se, että sieltä otetaan jotain sellasta erikoisherkkua mitä ei kotona juurikaan syödä.

Alkuperäinen kirjoittaja sh-äiti:
En kyllä koskaan tilaa omaa ruokaa meidän 2v tytölle. Usein syömme seisovasta pöydästä ja aina olen likalle ottanut annoksen pöydästä, enkä ole pahemmin edes asiasta huudellut. 4v pojalle otan myös annoksen pöydästä enkä ole siitäkään maksanut.

eikö kukaan kysele mitään?

Kerran kun käytiin syömässä ravintolassa, mukana oli tyttö 1v1kk ja tarjoilija kovasti kyseli tytöltä, että mitäs sulle tilataan. Ihan kiva, mutta meillä oli purkkiruoka mukana ja pyydettiin lämmittämään se. Listalla ei ollut meidän mielestä mitään sopivaa tytölle.

Alkuperäinen kirjoittaja Kökkönen:
no me ei kyllä käyty syömässä kun lapsi oli noin pieni, mutta voisin kuvitella että ottaisin oman annoksen lapselle, kun kumminkin mun mielestä ravintolassa syömisen idea on just se, että sieltä otetaan jotain sellasta erikoisherkkua mitä ei kotona juurikaan syödä.

NO pakkohan sitä jossain on käydä syömässä jos on esimerkiksi reissussa.

Monissa paikoissa kyllä eivät veloita alle 3v lapsista kun ruokailevat seisovassa pöydässä aikuisten seurassa. Että ei me nyt ihan varkain syömässä käydä. Luulen että tuosta 4v pitäisi kyllä maksaa jo, vaikkaikin söisi sitten sen 2lusikallista ruokaa.

Mä yleensä annan omastani meiän kaks vuotiaalle, silloin harvoin kun ravintolassa käydään. Se syö niin vähän ja krantusti (vaihe...) etten tosiaan tilaa sille erikseen.

lapset nyt 4- ja 2- vuotiaita. ollaan aina kysytty mitä neitien ruokailu maksaa, useinmiten tarjoilija on sanonut, ettei mitään. Ainoastaan juomasta (maito) ollaan joskus maksettu jokunen sentti. Minusta on reilua kysyä, eikä ottaa ominluvin, kaikille jää parempi mieli. Nykyään otetaan lapsille yhteinen annos puoliksi.

Me oltiin 10kk:n kans ja pyysin et jos sais vaikka melonia ja kurkkua tms. tarjoilija sano et ota salaattipöydästä...siinä oli kurkkua. olisin kyllä voinu maksaa jos jotain olis saanu, mut ei sit. Mentiin sellaseen aikaan et oli kotona syönyt. Jos oltas oltu ruoka-aikaan liikkeellä olisin varmaan ottanu purkkipoperön mukaan.

Alkuperäinen kirjoittaja just:
Alkuperäinen kirjoittaja Kökkönen:

NO pakkohan sitä jossain on käydä syömässä jos on esimerkiksi reissussa.

NO mä vastasinkin, miten mä itse tekisin siinä tilanteessa jos oltais ravintolassa käyty joskus noin pienen kanssa ;) en mä mitenkään tarkottanut sitä niin että ravintolassa ei sais purkkiruokaa syödä tai siinä olis jotain väärää, mä vaan itse ottaisin lapselle sit jotain sieltä ravintolasta kun muutkin ottaa. Jos on reissussa niin tokihan pakko on jossain syödä, sen nyt tietää etukäteen reissuun lähdettäessäkin ja kukin tekee niinku tykkää ton asian suhteen.

1 vuotiaalle oma annos???? onko niitä olemassa? minä olen vielä 4-5 vuotiaalle jakanut omasta annoksestani joskus tai ostanut lapsille puolikkaana annoksen tai sitten eksta annos riisiä tai ranskanperunoita ja sitten lapsille omalta lautaselta lisukkeita. ja tätä olen tehnyt missä vaan, jopa jossakin pariisilaisessa ravintolassa. Termi "tyhjä lautanen" ymmärrettiin sielläkin.

Yhteistyössä