Kun koreillaan vauvan vaatteilla...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Johannina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En ymmärrä miksi lasta ei saa pukea nätisti. Meillä on vain nättejä ja mukavia vaatteita, eli menemme ihan kaikkialle nätisti pukeutuneena, vaikkapa kaatopaikkalle (jos sinne nyt olis asiaa =) )

Minusta potkarit puolipotkarit ovat jotain aivan hirveitä. En pukenut lastani niihin.
Potkarit olivat käytössä ehkä n. 1,5 kk ja nekin oli ostettu ulkomailta, missä lastenvaatteet ovat jotain ihan muuta kuin täällä.
Bodyt olivat tosi käteviä esim. farkkujen ja muiden housujen kanssa.
Lempivaatteeni lapselleni olivatkin ihana koko musta body, jossa koiran kuva sekä saman
sarjan mustat housut. Toinen lemppari oli saamani Timberlandin toppaliivi. Dolce Gabanan
farkkurotsi ja saman sarjan farkut n. 6 kk ikäiselle.
Nykyäänkin ostan laspselleni paljon mustaa vaatetta vastapainoksi on myös vaaleansinistä ja punaista jne.
Haluan pukea ainokaiseni hyvännäköisiin vaatteisiin, eikä se minulta ole vienyt liikaa rahaa
ollenkaan.
:saint:

Mä en vaan tajunnut sitä, että kyse kuitenkin oli tuollaisesti vauvojen liikunta/musiikkihetkestä, johon äidit itsekin sonnustautuvat mahdollisimman mukavasti, niin miksi juuri sinne pitää lapset niissä farkuissa tuoda? Olkoot kuinka pehmeät ja mukavat, niin eivät varmasti tarkoituksen mukaiset tilanteeseen. Vai moniko mammoista lähtee jumppaamaan viimeisen päälle laitettuna tai farkuissa? Vain siksi, että mulla nyt on näin tapana tehdä kun ihmisten ilmoille lähden...

Alkuperäinen kirjoittaja haavelaiva:
Minusta potkarit puolipotkarit ovat jotain aivan hirveitä. En pukenut lastani niihin.
Potkarit olivat käytössä ehkä n. 1,5 kk ja nekin oli ostettu ulkomailta, missä lastenvaatteet ovat jotain ihan muuta kuin täällä.
Lempivaatteeni lapselleni olivatkin ihana koko musta body, jossa koiran kuva sekä saman
sarjan mustat housut. Toinen lemppari oli saamani Timberlandin toppaliivi. Dolce Gabanan
Nykyäänkin ostan laspselleni paljon mustaa vaatetta vastapainoksi on myös vaaleansinistä ja punaista jne.
Haluan pukea ainokaiseni hyvännäköisiin vaatteisiin, eikä se minulta ole vienyt liikaa rahaa
ollenkaan.

*tyrsk* :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja Työäiti:
Alkuperäinen kirjoittaja höps:
Alkuperäinen kirjoittaja just juu:
Mun vauvalla on jo nyt 4 kengät, vaikka on vasta 3kk. Mitäs ihmeellistä siinä nyt sitten on? Vai pitäisikö näin syksyllä laittaa vaan kauhtuneet villasukat jalkoihin.

Sun mielestä kauhtuneiden villasukkien ja kenkien lisäksi ei ole mitään muuta vaihtoehtoa? Tiesitkö, että lapsella, joka ei vielä kävele, ei kannata käyttää kenkiä, koska ne haittaavat pahasti jalan kehitystä. Onko esteettisyys tärkeämpää? Ja kauppias myy varmasti sitä, mille kysyntää on, että se on hiukan huono perustelu.. (jota joku muu käytti)

Itsekin puen kyllä lapseni kauniisti, mutta terveys menee silti edelle :)

Lapsi joka seisoo tai konttaa tai kävelee tuen kanssa ei mun termien mukaan "kävele" siis itse. Minä en kyllä pistäisi lapselle jalkaan mitään muovipussivirityksiä, jos kostealla kelillä ollaan hiekkalaatikolla. Ja sielläkin minusta pienet voivat olla.

Toki 3kk ikäinen harvemmin tekee tuollaista, mutta esim 5kk voisikin mennä jo ulkona kovaa vauhtia.

muovipussivirityksiä?

ja tosiaan, ennemmin virittelisin muovipussitkin, kuin pilaisin lapseni jalat. toivottavasti nämä tulevaisuuden jalka-, selkä- ym. vaivaiset arvostavat estetiikan tajuaan korkealle. :D

Alkuperäinen kirjoittaja iivi:
Siis mikä hemmetin uusretro? On joko vintagea eli oikeasti vanhaa ja sitten on retroa eli uusia vaatteita joilla jäljitellään vanhaa. Eli siis käyttävätkö lapsenne vintagea vai retroa?

Mulle on oikeestaan ihan sama mitä muut pukee lapsilleen päälle, mut mä kyllä yritän olla kuluttamatta älyttömästi lastenvaatteisiin, koska me kulutetaan muutenkin ihan liikaa tällä maapallolla. Täällä siis käytössä lähinnä muilta saatuja vaatteita ja sit tietysti ostetaan jos on tarvis, esteettisyys on sit toissijainen kysymys. Eli meidän lapset (1v ja 3v) ei ihan viimestä muotia olevissa kuteissa kulje mut ei missään ryysyissäkään, perus siisteissä vaatteissa.

Puhekielessä ainakin, jos vaatteista puhutaan, retro on vanhaa ja uusretro uutta!

Alkuperäinen kirjoittaja v:
Alkuperäinen kirjoittaja haavelaiva:
ollenkaan.

*tyrsk* :laugh:

ihana goottivauva puettuna mustiin,hallelujaah!

no onko se ap:ta pois jos haluaa pukea lapsensa nätisti.Ihan vaikka baby-Dioriin!Jos omasta mielestä tuo puolipotkari-body yhdistelmä on ihan vierailuasu,niin siitä vaan.Meillä se ei ole!

Ihan älytöntä kiistellä mielipiteistä! Mitä se ap:ta liikuttaa jos joku haluaa satsata vauvan vaatteisiin. Minä ainakin tykkään ostaa vauvalleni merkkivaatteita ja käyttää farkkuja ym, mutta hei haloo niitäkin voi olla sellaisia, mitkä ovat mukavia päällä.!. Itse henkilökohtaisesti koin potkuhousut tosi epäkäytännölisinä.

Alkuperäinen kirjoittaja tt:
Kyllä sen vauvan voi nätistikin pukea :) ja monet varmaan haluaa panostaa niin omaan kuin lapsensakin pukeutumiseen. Toiset sitten taas ei. Ja kyllähän sen eron kadullakin huomaa :)

Kyllähän niitä löytyy vaikka kuinka paljon nättejä ja mukaviakin vaatteita vauvalle. Siis sellaisia, joissa helppo liikkua. Myös nättejä bodeja ja potkareita on olemassa!

Mitä helkkarin väliä sillä on mitä muut lapselleen pukevat ja miten se liittyy vanhempien koulutustasoon?! Kyllä te kaikkee keksitte,tuntuu että joka asiaa saa kohta varoa ettei vaan näytä "lähiölapselta". Huhhuh..yhdistäkää nyt vielä vauvojen tukan väri siihen onko äiti maisteri vai duunari.

Alkuperäinen kirjoittaja Greippi:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Näkemys tämäkin:
Olen huomannut, että kiinnostus retrovaatteisiin on korreloi äidin (vanhempien) koulutustaustan kanssa. Korkeasti koulutetut suosivat retroa, kun taas kouluttamattomat, teiniäidit tai ammattikoulun käyneet haluavat pukea vauvansa armeijahousuihin, reisitaskuhousuihin, farkkuhameisiin.
Olen vaivihkaa udellut mammojen koulutustaustaa esim. kerhoissa ja leikkipuistoissa ja hyvin tuntuu tämä teoria pitävän paikkansa myös käytännössä.
Ja arvaattekin varmaan, kumpaan ryhmään minä kuulun. :D

Olet amis-pellejä? Ja saanut vauvasi 16-v? Ja suosit niitä henkkamaukan farkkuja?

Osaavatko "amispellet" käyttää sanaa korreloi?

HITTO MIKÄ JEESUSTELIJA, OLET VARMASTI KORKEASTI KOULUTTAUTUNUT JA TUOT ITSEÄSI KOVAST ESILLE SEN MYÖTÄ JOSSAIN KAKSPLUS PALSTALLA , HEH HEH =) uRPO OLET

Mä ainakin koreilen mun lasten vaatteilla. Tykkään pukea lapseni kauniisti ja onhan niitä kehujakin kiva kuulla muilta. Mulle nyt on ihan sama mitä joku muu ajattelee,koska aina ne vaatteet ovat myös olleet mukavia päällä,vaikka potkuhousuja ei olekaan ollut käytössä.

Meillä 7kk pojan vaatteet kaikki saatu käytettyinä ja hyväkuntoisina ja niitä pidetään kotona ja kylässä. Jopa niitä potkuhousuja ja puolipotkareita! Tuntuu tosi oudolta ajatella että joku toinen äiti arvostelisi minua sen mukaan miten lapseni puen (jos on puhdasta ja sopivan lämmintä päällä). Lieneekö mammojen itsetunnosta kysymys.

Me tätä muksu väkerrettiin vuosi tolkulla niin minä ainakin tykkään ottaa kaiken ilon irti ja pukea mussukan kauniisti. Farkut mitä käytetään ovat yhtä pehmeitä kuin potkarit. Osa vaatteista on kalliitakin, mutta kyllä ne kestääkin laadun kyllä huomaa heti halpohin verrattuna ja olihan meillä useampi vuosi aikaa kerätä vaatteita + meillä on hölmö mummu kuka ostaa aivan liikaa vaatteita niin pitäähän niitä käyttää.

Ehkä ne H&M:n farkut onkin kovat ja tönköt vauvalle. Meillä käytetään pojalla PO.Pin farkkuja, on pehmeät ja joustavat resorivyötäröllä.

Alkuperäinen kirjoittaja Näkemys tämäkin:
Olen huomannut, että kiinnostus retrovaatteisiin on korreloi äidin (vanhempien) koulutustaustan kanssa. Korkeasti koulutetut suosivat retroa, kun taas kouluttamattomat, teiniäidit tai ammattikoulun käyneet haluavat pukea vauvansa armeijahousuihin, reisitaskuhousuihin, farkkuhameisiin.
Olen vaivihkaa udellut mammojen koulutustaustaa esim. kerhoissa ja leikkipuistoissa ja hyvin tuntuu tämä teoria pitävän paikkansa myös käytännössä.
Ja arvaattekin varmaan, kumpaan ryhmään minä kuulun. :D

Itse en kyllä ole moista huomannut, mutta sen olen kyllä, että nuoremmat äidit pukevat usein lapsensa kauniimmin kun vanhemmat.
Alkuperäiselle vielä, että voihan mekko ja sukkiksetkin olla päällä ihan mukavat.
Mukavuuskin voi olla kaunista....vai olenko ihan hakoteillä?

Itse suosin retroa ja sorrun joskus ihan epäaitoihinkin jos vain näyttävät hyvältä. En muutenkaan pue lapsia minkään tyylin mukaan vaan sen mukaan mikä nyt sattuu silmää miellyttämään.

Yhteistyössä