Kun koreillaan vauvan vaatteilla...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Johannina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja MÄ VAAN:
Alkuperäinen kirjoittaja Greippi:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Näkemys tämäkin:
Olen huomannut, että kiinnostus retrovaatteisiin on korreloi äidin (vanhempien) koulutustaustan kanssa. Korkeasti koulutetut suosivat retroa, kun taas kouluttamattomat, teiniäidit tai ammattikoulun käyneet haluavat pukea vauvansa armeijahousuihin, reisitaskuhousuihin, farkkuhameisiin.
Olen vaivihkaa udellut mammojen koulutustaustaa esim. kerhoissa ja leikkipuistoissa ja hyvin tuntuu tämä teoria pitävän paikkansa myös käytännössä.
Ja arvaattekin varmaan, kumpaan ryhmään minä kuulun. :D

Olet amis-pellejä? Ja saanut vauvasi 16-v? Ja suosit niitä henkkamaukan farkkuja?

Osaavatko "amispellet" käyttää sanaa korreloi?

HITTO MIKÄ JEESUSTELIJA, OLET VARMASTI KORKEASTI KOULUTTAUTUNUT JA TUOT ITSEÄSI KOVAST ESILLE SEN MYÖTÄ JOSSAIN KAKSPLUS PALSTALLA , HEH HEH =) uRPO OLET

Korreloi on sana jota osaa käyttää vaikka neljävuotias jos sen hänelle opettaa......

Mä en vaan tajunnut sitä, että kyse kuitenkin oli tuollaisesti vauvojen liikunta/musiikkihetkestä, johon äidit itsekin sonnustautuvat mahdollisimman mukavasti, niin miksi juuri sinne pitää lapset niissä farkuissa tuoda? Olkoot kuinka pehmeät ja mukavat, niin eivät varmasti tarkoituksen mukaiset tilanteeseen. Vai moniko mammoista lähtee jumppaamaan viimeisen päälle laitettuna tai farkuissa? Vain siksi, että mulla nyt on näin tapana tehdä kun ihmisten ilmoille lähden...

Mutta kun ne farkut saattavat olla ihan yhtä joustavat kun ne puolipotkaritkin.....saatika ne sukkahousut jotka ovat hameen kanssa........ja vauvamuskarissa tuskin jumpataan sanan oikeassa merkityksessä. Ei ainakaan siinä muskarissa missä minä olen tyttäreni kanssa käynyt.

Alkuperäinen kirjoittaja k:
Mä en vaan tajunnut sitä, että kyse kuitenkin oli tuollaisesti vauvojen liikunta/musiikkihetkestä, johon äidit itsekin sonnustautuvat mahdollisimman mukavasti, niin miksi juuri sinne pitää lapset niissä farkuissa tuoda? Olkoot kuinka pehmeät ja mukavat, niin eivät varmasti tarkoituksen mukaiset tilanteeseen. Vai moniko mammoista lähtee jumppaamaan viimeisen päälle laitettuna tai farkuissa? Vain siksi, että mulla nyt on näin tapana tehdä kun ihmisten ilmoille lähden...

Mutta kun ne farkut saattavat olla ihan yhtä joustavat kun ne puolipotkaritkin.....saatika ne sukkahousut jotka ovat hameen kanssa........ja vauvamuskarissa tuskin jumpataan sanan oikeassa merkityksessä. Ei ainakaan siinä muskarissa missä minä olen tyttäreni kanssa käynyt.

Ei meidänkään muskarissa mitenkään jumpata, ja siellä kaikki ovat pukeutuneet aivan normaalisti+lapset puettu nätisti...
Itse tykkään pukea tytölleni nättejä hyvälaatuisia vaatteita jotka ovat käytännöllisiä, potkarit esim. niihin eivät tällä hetkellä kuulu koska konttaa niin kovalla tohinalla että jalat ovat "pussissa" jos potkarin pistää. Helpompaa siis hänenkin kannaltaan pistää se mekko+sukkahousut tms... Ja suosin myös röyhelöitä ;)

Väliäkö sillä mitä puetaan lapsiemme päälle kunhan he niissä vaatteissaan viihtyvät!
Henk.koht. inhoan retrovärejä ja kuvioita mutta ei mua haittaa eikä se multa ole pois jos joku niihin lapsensa pukee :)

Kyllä on ihmisillä huolen aiheet vähissä kun vauvojen vaattet aiheuttavat näin paljon päänvaivaa :laugh:

Mä kotiäitinä tykkään laittautua nätiksi ja pukea tytöllekin kivat vaatteet kun lähdetään kyläilemään tai vaikka kahvilaan, ei kai se keltään pois ole?
Muuten menisi koko päivä verkkareissa.

Ja mitä farkkuihin tulee, kyllä vauvoillekin saa tosi mukavia farkkuja, esim baby levikset ovat ihanan pehmeitä ja ohuita.

Multa löytyy kolme korkeakoulututkintoa. Sosionomi ja kaksi maisteritutkintoa. Sain esikoiseni 33-vuotiaana ja kuopuksen 38-vuotiaana. Mieheni on KTM. Inhoan retroa niin vaatteissa, kuin sisustuksessakin. Mä tykkään pojallani kovasti lappuhaalareista ja reisitaskuhousuista ja tytöllä pidän farkkumekkoja. Lastenvaatteet osta pääasiassa H&M:ltä, Lindexiltä ja Zarasta.

Mun mielestä kaikki retro on kamalaa. Olis sitten ihan oikeaa retroa tai uusretroa. Jokainen saa pukea lapselleen mitä haluaa, mutta mä en henk.koht voi sietää retroa. Sukkahousut ja mekkohan ovat MUKAVAT! En itsellenikään tiedä mitään rennompaa asua,kuin pehmoiset sukkahousut ja mekko. On varaa liikkua ja sukkikset joustaa. Mä tykkään kyllä omille tytöille pukea esim. legginsejä ja farkkuhameita. Nyt perheessä on ensimmäinen poika ja mun mielestä esim. H&M:n lastenvaatteet ovat aivan ihania!

T: Erityisopettaja koulutukseltaan

potkareita olisin suosinut, mutta yleensä ne ei istunut lapselle hyvin. oli reisistä kireitä, tai sitten liian pitkiä. sukka osa ei ollut koskaan kohdalla. mielummin vaikka jotkut löysät housut. ja hametta taas en osannut lapsellani pitää, koska just 6kk alkaa ryömimään, niin hameen kanssa on halkala konttailla ja ryömiä, kun jäi aina polvien alle.

Yhteistyössä