V
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Ihmemaan Liisa:Tuolta linkistä löytyy melkoisen kattava tietopaketti:
http://vanhemmat.mll.fi/tukea_ja_taitoa_tilanteesta_toiseen/paivahoidon_aloittaminen.php?dir=/tukea_ja_taitoa_tilanteesta_toiseen
Ihan alkuun tietysti mahdolliset sairaudet, allergiat yms. pitää kertoa ja toimittaa tarvittavat lääkärintodistukset heti hoidon alkaessa. Näitähän ei kukaan voi muuten tietää.
Kysy suoraan hoitopaikasta kuinka paljon esim. varavaatteita, omia leluja (esim. unilelu) voi viedä. Etukäteen kannattaa sopia joku päivä, jolloin käytte tutustumassa hoitopaikkaan, niin samalla on aikaa keskustella käytännöistä. Hoitajille uudet lapse ovat tuttujuttu, joten he kyllä osaavat kertoa ja kysyä kaiken oleellisen.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Meillä vaan on semmonen tilanne että tarha on kiinni siihen asti kun lapset sen aloittavat eli ei keretä käydä tutustuun ollenkaan.Sen takia äitillä vähän kauhistuttaa ja jännittää.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Meillä vaan on semmonen tilanne että tarha on kiinni siihen asti kun lapset sen aloittavat eli ei keretä käydä tutustuun ollenkaan.Sen takia äitillä vähän kauhistuttaa ja jännittää.
No kai sä varaat muutaman päivän pehmeään laskuun: käytte ensin vaikka aamupäivän, sit oot itse jonkin aikaa ja sitten jätät lapset tarhaan... Siinä voi samalla hoitajien kanssa puhua lasten asioista.
Siis meneekö lapset kotihoidosta tarhaan nyt ekaa kertaa? Ei niitä nyt voi sinne vain pudottaa.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Meillä vaan on semmonen tilanne että tarha on kiinni siihen asti kun lapset sen aloittavat eli ei keretä käydä tutustuun ollenkaan.Sen takia äitillä vähän kauhistuttaa ja jännittää.
No kai sä varaat muutaman päivän pehmeään laskuun: käytte ensin vaikka aamupäivän, sit oot itse jonkin aikaa ja sitten jätät lapset tarhaan... Siinä voi samalla hoitajien kanssa puhua lasten asioista.
Siis meneekö lapset kotihoidosta tarhaan nyt ekaa kertaa? Ei niitä nyt voi sinne vain pudottaa.
No tämmönen on tilanne enkä minä sille mitään voi.Arvaa kuinka itellä kauhistuttaa pelottaa kun joutuu nuin tekemään. Päästään käymään kyllä päiväkodissa siällä ja ulkopuolella katsomassa, mutta hoitajat nähädään vasta silloin kun lapset aloittavat.Ajattelin kyllä tunkea tarhaan heti silloin kun se aukeaa niin kerkeän itsekin siellä tunnin olemaan.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Meillä vaan on semmonen tilanne että tarha on kiinni siihen asti kun lapset sen aloittavat eli ei keretä käydä tutustuun ollenkaan.Sen takia äitillä vähän kauhistuttaa ja jännittää.
No tämmönen on tilanne enkä minä sille mitään voi.Arvaa kuinka itellä kauhistuttaa pelottaa kun joutuu nuin tekemään. Päästään käymään kyllä päiväkodissa siällä ja ulkopuolella katsomassa, mutta hoitajat nähädään vasta silloin kun lapset aloittavat.Ajattelin kyllä tunkea tarhaan heti silloin kun se aukeaa niin kerkeän itsekin siellä tunnin olemaan.
Etkö sinä nyt millään voisi järjestää vaikka paria päivää tutustumiseen. Oma kokemukseni on, että juuri noilla kerrasta poikki -lapsilla usein menee enemmän aikaa päiväkotiarkeen sopeutumiseen.