Kun lapsi alkaa syödä samaa ruokaa muun perheen kanssa..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja erilaistako?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

erilaistako?

Vieras
Kun ensimmäinen lapsi on alkanut syödä samaa ruokaa vanhempien kanssa ni miten ihan käytännössä ruoanlaitto on muuttunut, vai onko se muuttunut? Teetkö jauhelihakastikkeen ja makkarakeiton juuri niinkuin ennenkin -ilman suolaa?

Onko jotain muuta mitä olis hyvä välttää kun suola? Oliko jotain ruoan paistamiseen liittyvää? :O

Tuntuu tyhmältä kysyä näinkin yksinkertaista asiaa, mut kysympä silti -olen vissiin vähän yksinkertainen :)

Minä en muuttanut mitään. En siis käytä suolaa ruuanlaitossa, lisätään vasta sitten tarvittaessa. Keittoon laitoin lihaliemikuution silloinkin, kun vauva rupesi sitä syömään. Mielestäni ei ole mitään erikoisia ohjeita siihen.

mä oon ainaki karsinu myös lihalienten käyttöä. ja jos oon tehny esim.jauhelihakeittoa niin keitän jauhelihan enkä paista,kun sen keittää niin tulee pehmoisempaa. muuten teen aika samanlaasta kun yleensäkin. en tosin koskaan oo käyttänyt hirveästi mausteita muutakuin perusmausteita.

Eipä se muuttunut kuin, että suola jäi pois. Nyt toisen lapsen kohdalla ei muuttunut senkään vertaa. Ollaan niin totuttu suolattomaan ruokaan, ettei käytetä enää ollenkaan suolaa, vaikka lapsi jo saisikin sitä syödä.

Jonkin verran tuli ehkä kiinnitettyä huomiota, varsinkin siinä ihan alussa, että ruoka oli sellaisessa muodossa, että lapsi pystyi syömään itse helposti (esim ei kovin pitkäsyistä lihaa)

Kyllä ne natriumaglutamaattipitoiset ruoat ja -kuutiot yms. on jäänyt pois. Yrttien käyttö on lisääntynyt ja valmistustapoina höyrytys tai uunissa hauduttaminen on korvannut usein pannulla paistamisen mm. kalan kohdalla.

Meillä kanssa syö samaa ruokaa, mutta ilman suolaa. Mutta jos ruokaan kuuluu lihaliemikuutio, niin sitä on kyllä syönyt poika myös. Mutta lähinnä jostain 1v3kk eteenpäin. Siihen asti sai aikalailla pilttejä, tunnustan.

Mikä siinä lihaliemessä on, ettei sais antaa? Syö muuten paremmin ruokaa meidän poika, jos on suolaa....

[QUOTE="ansku";22836425]mä oon ainaki karsinu myös lihalienten käyttöä. ja jos oon tehny esim.jauhelihakeittoa niin keitän jauhelihan enkä paista,kun sen keittää niin tulee pehmoisempaa. muuten teen aika samanlaasta kun yleensäkin. en tosin koskaan oo käyttänyt hirveästi mausteita muutakuin perusmausteita.[/QUOTE]

Keitätkö jauhelihan myös muihin ruokiin kun keittoon? Miten teet esim. kastikkeen keittämisen jälkeen?

Noissa "vihkosissa - ruokaa koko perheelle" on monet ruoat tosi eritavalla tehty kun mitä itse ollaan totuttu. Tuo jauhelihan keittäminenkin on tainnut siellä olla.

Yhteistyössä