Kun lapsi jää itkemään varahoitoon mennessä.... kokemuksia? edes lohdutusta...hehh

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
2v tyttö on normaalisti pph:ssa ja varahoidossa on sitten ryhmiksessä. Oli toissa viikon siellä. Ekat kolme päivää jäi tosi hyvin sinne, mutta sitten jäi itkien taas. Nyt tänäänkin piti mennä varahoitoon ja oli itkenyt kovasti ja sanonut että isin mukkaan, kun isi oli hoitoon vienyt. Tuntuu tosi pahalta!! Ei meinaa voida töihin keskittyä ollenkaan... =(

Omalle pph:lle mennessä jää mielellään sinne leikkimään. Tuo varahoito on vähän semmonen, että ei sinne varmaan "koskaan" niin kotiudu, kun kuitenkin siellä on niin vähän verrattaen siihen omaan hoitopaikkaan...

kokemuksia?

Meillä oli samanlaista päivystyshoitopaikassa. Itkien lapsi heräsi ja itkien sinne jäi. Ilmapiiri päivystyspaikassa oli "outo". Tätit ei ottanut ollenkaan lapsia sillä lämmöllä vastaan kuin omassa paikassa. Tämä paikka tuntui vain säilöltä, jonne lapsi jätetään. Teki niin pahaa. Lapsi varmasti aisti tuon ilmapiirin. Siellä ei myöskään lasten kertoman mukaan tehty mitään eli ei laulettu, ei askarreltu, ei retkeilty lähimaastoon. Vain perusjutut ulos, syömään, nukkumaan. Ulkona leikeissäkin tätit pitivät omaa piiriään pihalla, eivätkä olleet lasten seassa, huh!

Nyt oli pakko tuota päivystyspaikkaa käyttää, mutta seuraavilla kerroilla lapsemme ei sinne enää mene. Yritän järjestää hoidon toisin.

meillä tyttö jäi ekat päivät kanssa hyvin mutta sitten huusi kun syötävä viikon..kun tulin hakeen leikki kyllä hyvin siä.
kun uudestaan meni parin kk jälkeen jäi taas huutaan mutta kun isi vei seuraavat päivät ei kuulemma huutanut. En tiä oliko jo tottunut vai oliko kyse siitä että isi vei.

Meilläkin yleensä jäänyt paremmin kun isi vienyt, mutta nyt ei auttanut sekään. Siellä kuulema leikkii ihan hyvin, eikä päivän mittaan itkeskele, mutta pahalta se tuntuu silti!!

On siellä kuitenkin kuulema vähän vaisumpi kuin omalla pph:lla, luonnollisesti!

Alkuperäinen kirjoittaja merenneitonen:
Ajatelkaa, että teidät heivattaisiin päiväksi uuteen työpaikkaan tai vieraiden ihmisten kanssa muuten vaan...voisi olla vähän orpo olo.
Mä varmaan jäisin saikulle kotiin itse...

Mä vähän odottelinkin tällästä vastausta...
En mä ainakaan pysty oleen kuukautta palkattomalla, kun hoitaja on kesälomalla. Tai vastaavasti sairaana pitempää aikaa.
Ja millähän perusteella sä sen saikkus otat?? Ei taida auttaa mennä lääkäriin ja sanoo et lapsen hoitajalla on kurkku kipee...

Ja itse kysymykseen...
Meillä on lapsi sopeutunut varahoitoon tosi nopeesti (ikää 2v)
Sanovat että lapset mukautuu ja hyväksyy uudet asiat nopeasti, vaikka pahaltahan se tuntuu!!

Kesäkuun vika viikko oudossa päiväkodissa,edellinen viikko tulevassa omassa päiväkodissa. 3 päivää tyttö tsemppasi varahoidossa, mut 2 päivää oli itkua. Sitten 4viikon loma ja pakollinen viikko varahoidossa ennen oman päikkärin aukeamista. Tää loman jälkeinen viikko oli rankempi kaikille, tyttö halus heti syliin päikkkärin pihassa ja itki äiti mä en haluu jäädä tänne. Musta tuntu kauheelta,meinasin viedä kotiin ja pyytää tuttavan hoitamaan. Viikko mentiin näin ja ainakin kerran tuli itsellekin tippa silmään. Plussaa oli että varahoidossa oli oman päikkärin hoitaja tän viikon,ja omassa hoidossa ovatkin ihania tädit kun ottaa itkevän lapsen syliin ja "rohkaisee" äitiä vaan lähtemään töihin. Itkut on loppunu sit aika pian. Meidän tyttö 3v. Ja mä uskon että isille eivät itke yhtä helposti kuin äidille.

Alkuperäinen kirjoittaja miiri:
Ajatelkaa, että teidät heivattaisiin päiväksi uuteen työpaikkaan tai vieraiden ihmisten kanssa muuten vaan...voisi olla vähän orpo olo.

En mä ainakaan pysty oleen kuukautta palkattomalla, kun hoitaja on kesälomalla. Tai vastaavasti sairaana pitempää aikaa.
Ja millähän perusteella sä sen saikkus otat?? Ei taida auttaa mennä lääkäriin ja sanoo et lapsen hoitajalla on kurkku kipee...

Ja itse kysymykseen...
Meillä on lapsi sopeutunut varahoitoon tosi nopeesti (ikää 2v)
Sanovat että lapset mukautuu ja hyväksyy uudet asiat nopeasti, vaikka pahaltahan se tuntuu!!

Kyllä mäkin mieluiten TODELLAKIN olisin varsinkin nuo varahoitopäivät lapsen kanssa kotona, mutta eihän se oikein ole mahdollista!

Onko teillä lapsi ollut usein varahoidossa ja kuinka pitkiä pätkiä? onko muuten arka vai reipas lapsi?

Kyllä meilläkin lapsi tosiaan hoidossa hyvin toimii. Juttelee jne. TOSIN VAIPATTA OLO ei meinaa onnistua. Omassa hoitopaikassa ei vahinkoja tullut koko viikolla, mutta varahoidossa saattaa pissa tulla housuun puolen tunnin välein. TÄSTÄ KOKEMUKSIA? varmasti se ujostelu ja tällainen teke tämänkin?

Hitsi kun olis varaa olla kotona, tai mahdollisuus olla edes ne varahoitopäivät kotona, mutta kun ei

Meil oli onneks aivan ihana varahoitopaikka, johon isompi meni jopa mieluummin kun omalle hoitajalle. Pienenpi (1v) jäi itkien, mutta aina rauhottu nopeasti ja tiesin, että sai olla sylissä.
Tää pienenpi on vähän "mammanpoika", tosin reipas kuitenkin.

Meil oli lapset tosi paljon varahoidossa, koska pph:lla oli oma pieni tyttö, joka sitten sairasti kaik mahdolliset pöpöt. (kuten omatkin lapset )

Alkuperäinen kirjoittaja herkkis:
Kesäkuun vika viikko oudossa päiväkodissa,edellinen viikko tulevassa omassa päiväkodissa. 3 päivää tyttö tsemppasi varahoidossa, mut 2 päivää oli itkua. Sitten 4viikon loma ja pakollinen viikko varahoidossa ennen oman päikkärin aukeamista. Tää loman jälkeinen viikko oli rankempi kaikille, tyttö halus heti syliin päikkkärin pihassa ja itki äiti mä en haluu jäädä tänne. Musta tuntu kauheelta,meinasin viedä kotiin ja pyytää tuttavan hoitamaan. Viikko mentiin näin ja ainakin kerran tuli itsellekin tippa silmään. Plussaa oli että varahoidossa oli oman päikkärin hoitaja tän viikon,ja omassa hoidossa ovatkin ihania tädit kun ottaa itkevän lapsen syliin ja "rohkaisee" äitiä vaan lähtemään töihin. Itkut on loppunu sit aika pian. Meidän tyttö 3v. Ja mä uskon että isille eivät itke yhtä helposti kuin äidille.

Meilläkin on aiemmin ollut niin, että isille ei itke niin kuin äidille. Mutta tosiaan tänään oli sitten ollut isin kaulassa kiinni ja itkenyt että isin mukkaan. Heti aamulla herättyään oli ollut noiveampi kuin yleensä, kun tiesi että varahoitoon lähdettävä... No yksi päivä nyt tällä erää, niin pääsee takaisin sinne omalle pph:lle. on se rankkaa. Ihan kauhealta tuntuu, on tosi syyllinen olo!

Alkuperäinen kirjoittaja miiri:

Voi, en mä tätä syyllistämisenä tarkoittanut.
Ihan omalta kohdalta aloin vaan asiaa miettimään...ja joo, en pystyisi minäkään olemaan kuukautta saikulla, mutta hoidot varmaa pystyisin lähipiirissä sumplimaan.

Alkuperäinen kirjoittaja herkkis:

Onko teillä lapsi muuten arka vai onko ihan reipas uusissa jutuissa?