kun lapsi satuttaa??!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ymmällään
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

ymmällään

Vieras
miten toimitte, ja en nyt tarkoita mitään pientä läpsäisyä vaan kun lapsi oikeasti satuttaa sinua, miten reagoit ja pystytkö pitämään malttisi?
mun poika otti ja tinttas mua ihan kunnolla myövisella traktorilla-> suoraan nenään, siihen rustoon... nyt on silmä hiukka musta ja nenä kipeä... sattui paljon, niin paljon ettei heti edes pystynyt torumaan.. ja kun mun ensimmäinen reaktio tuollaisessa noin yleensä (siis jos esim aikuinen satuttaa mua) on tintata takas, tönäistä pois ja huutaa... ja tietenkään lapsen kanssa ei noin voi toimia (enkä toimi) mutta piti kyllä laskea 20 etten olisi malttiani menettänyt, poika näki että sattu ja koitti sitte tulla halaamaan mutta työnsin aluks pois... sitten kun pahin kipu hellitti niin toruin, takavarikoin lelun ja lopulta halin poikaa...
nyt äsken se otti semmosen puisen perässä vedettävän lelun ja huitas sillä mua olkapäähän, ja taas se osu luuhun... :( no nyt otin vaan suoriltaan lelun pois ja toruin ja kerroin että äitiin sattui.. poika on siis alle kaks joten vaikea sille on selittää että sattuu kun noin tekee...

sanon tosi tiukasti(ehkä huudankin vähän aikaa) já niin kauan että ei hymyile tms temppuile että menee perile. ja pidän kiinni ettei ramppaa ympäriinsä ku komennan. 2,5v on tuo lapsi

meillä poika joskus potkii ja nauraa päälle (kohta 2v) otan jaloista kiinni ja käsken lopettaa,jos ei usko vien sen omaan huoneeseen,siellä se karjuu hetken,tulee pois kun on rauhottunu,ei potki enää....

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kielto ja jäähy. Sitten pohdintaa ja asian sopiminen. Meidän alle 2 v kyllä taatusti ymmärtää Ei-sanan ja senkin jo jotenkin, että voi sattua.

kyllä poika ymmärtää ei sanan, ja kun sanon että sattuu niin kyllä itse toteaa että pipi, mutta silti jatkaa siis tätä.. ei mua se läpsiminen/potkiminen/pureminen satu, ja siinä riittääkin pinna... mutta sitten kun oikeasti ihan kunnolla sattuu, niin on todella vaikea pysyä rauhallisena ja jämäkkänä... kuulun siis niihin ihmisiin että kun oiekasti sattuu niin kiehahtaa ihan kunnolla...
joskus vaippaa vaihtaessa potkii jaloillaan, no jaksan kyllä kieltää mutta siinä vaiheessa kun se jalka osuu nenään tai suuhun nii että puren kieltäni ym niin pakko mun on lähteä toiseen huoneeseen potkimaan vaikka seinää jotta en menetä malttiani lapselle..
eli kysyinkin nyt pystyttekö te ohittamaan kivun ja heti kieltämään ja puhumaan vai palaako jollain muullakin käpy?

Eiköhän tuo ap mene ihan oikein. Kunhan vaan saat oman mieles maltettua, mulla sama ongelma että meinaa äkkiä huitasta takasin. Meillä tyttö 5v on alkanut suuttuessaan polkea jalkaa -mun varpaiden päällä! Se sattuu, ja parkasen kyllä aika kovaa ja lapsi siitä säikähtää. Toivottavasti saadaan se pian loppumaan, kurjia tällaset mutta toisaalta hyvä että lapsi jotenkin osoittaa suuttumustaan, pitää vaan löytää tapa purkaa se.

niin ja siis poitsu ei käyttäydy kokoajan noin... harvakseltaan, nyt on läpsimisen oppinut tarhasta toiselta pojalta jolla se on jo ihan ongelmakäytöstä... (mm potki ja hakkas mua kun omaa lastani tarhan eteisessä puin...)
eikä poika sitä tee sillä että olis tarkoitus satuttaa, nauraa tehdessään ja pitää sitä hauskana kun mä kiljaisen tai voihkaisen.. ja jotenkin tuo ikä on juurikin sellainen että kun on uhmaa niin tekee kun kielletään, ja liian pieni ymmärtääkseen monimutkaisia selityksiä...

Alkuperäinen kirjoittaja ymmällään:
Kielto ja jäähy. Sitten pohdintaa ja asian sopiminen. Meidän alle 2 v kyllä taatusti ymmärtää Ei-sanan ja senkin jo jotenkin, että voi sattua.

kyllä poika ymmärtää ei sanan, ja kun sanon että sattuu niin kyllä itse toteaa että pipi, mutta silti jatkaa siis tätä.. ei mua se läpsiminen/potkiminen/pureminen satu, ja siinä riittääkin pinna... mutta sitten kun oikeasti ihan kunnolla sattuu, niin on todella vaikea pysyä rauhallisena ja jämäkkänä... kuulun siis niihin ihmisiin että kun oiekasti sattuu niin kiehahtaa ihan kunnolla...
joskus vaippaa vaihtaessa potkii jaloillaan, no jaksan kyllä kieltää mutta siinä vaiheessa kun se jalka osuu nenään tai suuhun nii että puren kieltäni ym niin pakko mun on lähteä toiseen huoneeseen potkimaan vaikka seinää jotta en menetä malttiani lapselle..
eli kysyinkin nyt pystyttekö te ohittamaan kivun ja heti kieltämään ja puhumaan vai palaako jollain muullakin käpy?

Ach so.. En ymmärtänyt perimmäistä ongelmaasi. Mulla on lehmänhermot. Eli siinä ei ole ongelmaa. Mutta kyllähän sinä ihan mallikasta itsehillintää osaat harrastaa. Tärkeintähän on olla satuttamatta lasta.

Eiköhän tuo ap mene ihan oikein. Kunhan vaan saat oman mieles maltettua, mulla sama ongelma että meinaa äkkiä huitasta takasin. Meillä tyttö 5v on alkanut suuttuessaan polkea jalkaa -mun varpaiden päällä! Se sattuu, ja parkasen kyllä aika kovaa ja lapsi siitä säikähtää. Toivottavasti saadaan se pian loppumaan, kurjia tällaset mutta toisaalta hyvä että lapsi jotenkin osoittaa suuttumustaan, pitää vaan löytää tapa purkaa se.

hyvä että on joku muukin jolla samanlainen reaktio, etten nyt ihan pipi ole kuitenkaan... :) tuli vaan mulle paha mieli siitä kun pojan työnsin eka pois mun luota... en vaan just sillähetkellä pystynyt halimaan tai oleen silleet ettei mikään olis vialla... täytyy vaan koittaa kasvattaa tota pinnaa, ettei vahingossakaan pääse käymään se vaistomainen reaktio.. mieluummin hakkaan vaikka seinään reiän kuitenkin...

Yhteistyössä