Kun menette eka kertaa katsomaan sukulaisen/ystävän vastasyntynyttä,mitä olette vieneet?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Karoliina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Istafra:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jotakin kahvipöytään, kukkia äidille ja vauvanvaatteita vauvalle.

Ennenkuin viette iänikuisia vaatteita vauvalle, niin miettikää saattaisiko vauvan suvussa mahdollisesti olla vähän isompia serkkuja tms. joiden jäljiltä saattaa olla säkkikaupalla kierrätettyä vaatetta. Itsellä oli juuri näin, joten lähinnä harmitti toisten puolesta, kun olivat tuhlanneet rahaa vaatteisiin joille meillä ei ollut mitään tarvetta.

Olen yleensä kysynyt, haluavatko tuoreet vanhemmat vaatteita vauvalle, leluja tai jotakin muuta. Yleensä vanhemmat ovat esittäneet toivomuksen vaatteista.

Tää oli tarkoitettu ihan yleiseksi kommentiksi, ei kritiikiksi Istafraa kohtaan.

No isähän ei tuossa ole työtä tehnyt synnytyksen suhteen eli isää en juuri lahjoisi. Samoin en käsitä miksi sisaruksille on vietävä yhtään mitään- vauvan (ja äidin) lahjominenhan tuossa on ideana.

Tää oli tarkoitettu ihan yleiseksi kommentiksi, ei kritiikiksi Istafraa kohtaan.

En kritiikkinä kommenttiasi ottanutkaan, kunhan tarkensin :D
Lisäyksenä vielä, että jos vauvalla on ollut sisaruksia, olen vienyt jotakin pientä heillekin.

Kavereiden vauvoille ollaan viety jotain josta jää muisto, esim. viimeksi vietiin sellainen Muumi-kynttilälamppu josta tulee kuvioita seinille, lisäksi kortti, kukkia ja äidille suklaata.

Siskoni saa syksyllä vauvan ja aion koota heidän perheelleen ison korillisen tuliaisia sitten kun vauva on syntynyt. Suunnitelmissa on viedä kaikenlaista tarpeellista NenäFridasta, korvatulppien kautta siideriin ja kaikkea siltä väliltä :heart:

Mä olen leiponut jotain perheelle viemiseksi ja meillä on kaveripiirissä sellainen tapa, että viedään tuoreelle äidille pieni selviytymispaketti. Siinä on mm. suklaata ja siteitä. Isille paketissa on pieni konjakkipullo ja sikari. Itse käyn töissä ulkomailla joten aika usein vauvalle tuon jotain merkkivaatteita jotka ovat täällä hurjan kalliita. Saa vauva olla merkkipelle neuvolassa ;)

pikkuisen bodyn,
tai sitten monesti olen vienyt vaippapaketin, jos tiedän, että perheellä on
kaikkea jo valmiiksi yllin kyllin...
just viime viikollla vein äidille suklaata ja vauvalle niitä ekovaippoja paketillisen =)

Ennenkuin viette iänikuisia vaatteita vauvalle, niin miettikää saattaisiko vauvan suvussa mahdollisesti olla vähän isompia serkkuja tms. joiden jäljiltä saattaa olla säkkikaupalla kierrätettyä vaatetta. Itsellä oli juuri näin, joten lähinnä harmitti toisten puolesta, kun olivat tuhlanneet rahaa vaatteisiin joille meillä ei ollut mitään tarvetta.

Meillä taas 4 lasta (5.tulossa pikapuoliin) ja niitä pikkuvaatteitakin on kertynyt ihan mukavasti. Silti minusta on aivan ihanaa, kun vauva saa lahjaksi jotain aivan uutta ja omaa vaatetta. Eli tänne ovat ainakin vaatelahjatkin tervetulleita!

Alkuperäinen kirjoittaja Rötvis:
Alkuperäinen kirjoittaja chupachups:
kortin ja vauvalle sukat :)

Aaarghh!!! Näitä pikkusukkia tuli joka toiselta vieraalta ja postitetuista onnittelukorteista vielä lisää. Oikeesti niitä ei tarvi kun muutaman parin :O

No peesi! Vaippapaketti on paljon tarpeellisempi!

Ehkä postissa vaippapaketin lähetys tulee vähän tyyriiksi ja siksi sukat ;)

Alkuperäinen kirjoittaja kräppä:
No isähän ei tuossa ole työtä tehnyt synnytyksen suhteen eli isää en juuri lahjoisi. Samoin en käsitä miksi sisaruksille on vietävä yhtään mitään- vauvan (ja äidin) lahjominenhan tuossa on ideana.

Siksi että se on sisaruksillekin suuri muutos kun vauva tulee taloon ja on typerää jos vain syöksytään vauvankopalle, hällä väliä niistä isommista. Se vauvahan ei tajua jos jää ilman lahjaa, isommat lapset kyllä.

Alkuperäinen kirjoittaja tuula:

Meillä taas 4 lasta (5.tulossa pikapuoliin) ja niitä pikkuvaatteitakin on kertynyt ihan mukavasti. Silti minusta on aivan ihanaa, kun vauva saa lahjaksi jotain aivan uutta ja omaa vaatetta. Eli tänne ovat ainakin vaatelahjatkin tervetulleita!

Ja kun meille tuli vauva, perheen 5s lapsi, vajaa 2kk sitten, vaatteet olivat enemmän kuin tervetulleita koska olin laittanut jo 4 jälkeen vauvanvaatteet pois.

mä oon vienyt yleensä jonkin vaatteen vauvalle ja kukkia ja jotain hyvää syötävää (leivonnaisia, karkkeja) sekä tietysti onnittelukortin.

itse olemme saaneet samantyylisiä lahjoja, mm. vaippapaketti vauvalle, äitini oli ostanut minulle myös sukkia ja kauniit alushousut. mutta sukkia ja alushousuja ei kannata viedä, ellei ole hyvin läheinen :)

Alkuperäinen kirjoittaja tuula:

Ja vaikka saatuja vaatteita olisi kuinka paljon tahansa ja lapsia ennestään vaikka 10 niin eikö se tosiaankin ole kivaa saada jotain uutta ja ihanaa juuri sille vauvalle? En mä ainakaan haluasi että kaikki vaatteet olisivat jonkun vanhoja. Ajattelen kyllä samoin kuin sinä, että tervetulleita ovat kaikki vaatteet :)

Viimeksi vauvan sai ystäväni ja vauvalle vein vaatetta, äidille kukkia.

Me olemme saaneet vaatetta, vaippoja, pesuaineita vauvalle (saippuaa ja pyykinpesuainetta), kukkia

Alkuperäinen kirjoittaja Karoliina:
vienkö jotain tytölle pelkästään vai myöskin jotain tuoreille vanhemmille?

Mä olen vienyt vauvalle jonkin nallen yms. ja äidille esim. lahjakortin hierontaan tai tarjoutunut siivoamaan yms. Äidit ovat arvostaneet. :)

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Alkuperäinen kirjoittaja Marilii:
Täähän onkin hyödyllinen ketju. Minun tuleva mummouteni on jo mennyt 3 päivää yli lasketun ajan :)

Onnea tulevalle mummolle, toivottavasti pian pääset paapomaan lastenlastasi <3

Kiitos. Onhan tää jännää odotella, milloin soitto tulee...

Kyllähän se isääkin on kiva muistaa, mutta eiköhän se äiti ole kuitenkin isomman urakan tehnyt. Riippuu henkilöistä, kuinka kukin toivoo huomioimista.

Mitäs vauvasta, mutta MINÄMINÄMINÄ!!! MINUT on huomattava ja MINUA on muistettava, sillä minä olen ÄITI! Ärsyttävää! Oletko ajatellut olisiko ehkä isäkin kaivannut jotain pientä muistamista? Tai mummo(t) tai vaari(t)?

Yhteistyössä