Kun menkat yllättää lomamatkalle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Juupiduu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

Juupiduu

Vieras
Juu eli oon 15-vuotias tyttö ja aattelin kirjottaa tänne ihan siitä syystä jos saisin jopa asiallisia vastauksia :)

Elikkäs mun menkat on vielä aiiikas epäsäännölliset, mutta nyt kyllä tuntuu että on aika todennäköistä et menkat sattuu yllättään just sille viikolle kun mennään lomalle..:( puhuin koulun terkan kanssa ja se olis määränny mulle keltarauhashormonia, mutta tultiin kuitenki siihen tulokseen, että mun ei auta kun toivoo et menkat ei iskis just sillon, koska mulla on heti sen lomareissun jälkeen seuraava reissu tiedossa niin en haluis khyllä et ne menkat sinnekkään siirtyis! Mutta asiaan: tamponien käyttö ei oo mulle mikään ongelma joten pärjäänkö uidessanikin tampoonilla? Mun vuoto on aikas runsas ja oon kuullu kuukautiskupista, mutta onkohan se 15-vuotiaalle yhtään hyvä, kun epäilyttää että tuntuukohan se epämukavalta.. Mutta kertokaa mielipiteitänne! Tästä viestist tuli vähän pitkä sori siitä!

Kiitos jo etukäteen :)

Tamppoonia voit hyvin käyttää uidessa, ja kuukuppi on tosi kätevä ja mukava! Se vaatii vähän harjoittelua, mutta suosittelen vaikka etukäteen treenaamaan (vaikkei just silloin oliskaan menkat)! Jos on runsaskin vuoto, niin kuukupin kanssa ei tarvitse stressata siitä että sojaus pettää, sillä sen vetoisuus on aika suuri. Itse koen oloni mös jotenkin puhtaammaksi ja raikkaammaksi sen kanssa!

Ainakin yhtä kuukuppimerkkiä myydään ihan tavisapteekeissa, olikohan Lunette? Maksaa muistaakseni reilut kolmekymppiä. Käyttö voi ensimmäisillä kerroilla olla vaikeaa, niin että jos päädyt kuppiin, ota silti varmuuden vuoksi tampooneja mukaan. Mutta kyllä tampooninkin kanssa voi uida, vaihdat sen vaan aina heti uinnin jälkeen.

Yhdistelmäehkäisypillereitä voi syödä useamman liuskan peräkkäin, jolloin kuukautisista ei tarvitse kärsiä kuin noin joka kolmas kuukausi (voi siis syödä turvallisesti kolme liuskaa peräkkäin ja sitten tyhjennysvuoto). Kysypä tuosta vaihtoehdosta terkalta tai mene ihan gynekologin vastaanotolle, sieltä saat reseptin.

Uusimmat

Yhteistyössä