kun miehen lapsia suositaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lapsellinenko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

lapsellinenko

Vieras
Minun mielestä,anoppi suosii mieheni ex-vaimon kanssa tekemiä lapsia,koska vain näitä haluaa kuljetella Lintsille jne.Miehelläni on yhteinenkin minun kanssa,tosin näitä toisia paljon nuorempi,eli hän nyt ei kauheasti hyödy mistään reisuista,kun on vielä liian pieni esim. juur Lintsille koneisiin.Mutta mielestäni anoppi voisi ostaa yhteiselle jotain kivaa,koska tämä on liian pieni mukaan otettavaksi,koska kyllähän anoppi tuhlaa näihin ex-miniänsä lapsiin rahaa ihan törkeästi,lapset osaavat tosiaan vaatia.Mutta ei vaan osta.Joululahjatkin oli ex-miniän lapsilla kalliimmat,kuin yhteisellämme.Ärsyttää noiden isojen pentujen hyysäminen,pienen kustannuksella. Ei niin ,ettei isommille saisi mitään antaa,mutta tasapuolisuutta pitäisi olla.
Mulla on myös omia lapsia,joiden kuulumisia anoppi ei koskaan kysele,kuitenkin minun vanhemmat aina kysyvät myös miehen lasten kuulumiset ja muutenkin huomioivat heitä kun käyvät kylässä.Jopa minun ex-miehenkin sukulaiset kyselee myös nykyisen mieheni ekan avioliiton lasten kuulumisia,vaikka eivät ole mitään sukua näille.
Anoppi on tosiaankin ärsyttävä,parempi kuin hänestä ei kuuluisi mitään kokskaan. \|O \|O \|O \|O

Jos häntä ei vaan kiinnosta ollenkaan mitä teidän yhteiselle lapselle kuuluu ym. Ei hänen kait pakko olla kiinnostunut. Itse olen varmaan samantyylinen kuin anoppisi mut ihmiset on erilaisia. Ei kaikkien tarvi olla kiinnostuneita.

Jahas, minkä takia anoppi ei sitten saisi suosia näitä lapsenlapsiaan....?? Jos hän ei vie lintsille yms muihin huvituksiin teidän yhteistä muksua, niin mitä sitten.? Anna anoppis päättää itse minne rahansa laittaa, sulla ei pitäis olla juuta eikä jaata siihen asiaan....!!!

kyllä muikanin juu ärsyttäis tollainen... kyllä kaikkien lasten lasten pitää olla tasavertoisia!!! ja kaikki kohdellaan tasapuolisesti!! aika ryperää käytöstä aikuiselta ihmiseltä! sillä jos hän jatkaa tuota touhuaan kun lapsenne kasvaa, tuntuu hänestä varmmaan tosi pahalta! tsemppiä sulle! :hug:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.07.2006 klo 20:56 vieras kirjoitti:
Jahas, minkä takia anoppi ei sitten saisi suosia näitä lapsenlapsiaan....?? Jos hän ei vie lintsille yms muihin huvituksiin teidän yhteistä muksua, niin mitä sitten.? Anna anoppis päättää itse minne rahansa laittaa, sulla ei pitäis olla juuta eikä jaata siihen asiaan....!!!

Taidat olla yh -äiti?? eli ei mitään miehen uusille lapsille!! kärsikööt vaan vaan ne etälapset ansaisevat kaiken!! kyllä aikuisen ihmisen pitäisi tajuta varsinkin isovanhemman ettei ketään aseteta eri arvoiseen asemaan!! lapsellista :kieh: :kieh: :kieh:

Ap:n kirjoitus voisi olla vaikka minun kynästä. Koen samanlaisen tilanteen, eli miehen edellisen liiton lapset ovat jotenkin kalaman paljon tärkeämpiä kuin meidän ýhteinen, eli lapsenlapsia kohdellaan ariarvoisesti.
Se ei ole oikein.
Pieni on vielä pieni, mutta kasvaa ja alkaa tajuta eron, etenkin hän vaistoaa minun mielialani ja suhtautumiseni ja viimeistään siitä tajuaa että kohtelu on eriarvoista. Siis vaikka en sanoisikaan lapsen kuullen ääneen.

Meillä tähän eriarvoistamiseen syyllistyy muutkin miehen suvun jäsenet. Miehen etälapset saavat kalliita hienoja jouluhajoja, yhteinen lapsi jotain pientä.. Kun pidin synttärit yhtäaikaa, eli etälapsella ja yhteisellä samaan aikaan, yksi miehen sukulaisista toi lahjan vaan etälapselle.
Ja yksi suvun ihminen ostelee ja kantaa kamalasti kaikkea kivaa nippeliä näille etälapsille, ei ikinä, IKINÄ tälle yhteiselle mitään!

Ikään kuin hyvitellään omaa huonoa omaatuntoa, tai komensoidaan: Niillä etälapsilla kun on muutenkin niin kurjaa ja elämä ikävää ja huonoa, kun joutuvat sen hullun naisen kanssa asumaan, eivätkä saa olla kokoaikaisesti isänsä luona / kanssa, niin täytyyhän heille vähän sitä ja tätä.. ja kun ne on niiiiin suloisia ja ihania lapsia ja niitä tapaa niiiiin harvoin ja vähän kerrallaan..

ja unohdetaan, että tätä yhteistä ei tavata yhtään enempää, oikeastaan vähemmän. Tai että tätä yhteistä ei ole tavattu ikinä (se sukulainen).

Minusta kaikkia lapsia ja lapsenlapsia pitäisi kohdella tasa-arvoisesti.

Tilanteeseen on nimittäin vaikea puuttua. Muuta kun estämällä ja harventamalla vielä enemmän tämän yhteisen kanssa olemista. Että ei tarvitse sitä vähääkään kun ei kerran kiinnosta.

Tänä vuonna en pidä yhtä aikaa etä- ja lähilapsen synttäreitä. Tänä vuonna ei järkkää etälasten synttärietä ollenkaan. Ei ole minun tehtävä. Äitinsä järkkää, kutsuu ketä kutsuu, ei ole minun murhe. Mutta tänä vuonna oma lapseni ei jää minkään etälasten varjoon: jokaisella lapsella on oikeus olla ykkönen ja esillä edes omilla synttäreillään! vaikka etälapset on myös lapsia miehelle yms yms. ei ole oikein että he vievät huomion itseensä eikä lähilapsi saa ikinä olla ykkönen ja huomion keskipiste MYÖS SUVUN JOUKOSSA, vaan AINA etälapset vie sen!?! Eihän sen näinpitäisi mennä jos kaikki lapset asuvat kokoaikaisesti samassa osoitteessa, vaan jokaisella on vuoronsa olla juhlakalu.

meilläkin on ollut vähän samanlaista,osa miehen sukulaisista suosii miehen isompia,eli ensimmäisen avioliiton lapsia ja ovat kuin yhteinen lapsemme ei olisi sukua heille ollenkaan,vaan pelkästään minun lapseni,kuten 2 vanhempaa lastani.Ts. ovat yhtä välinpitämättömiä yhteistä lastamme kohtaan kuin minun aiemman liiton lapsia kohtaan.
On tullut kyllä mieleen että näitä miehen vanhempia lapsia jotenkin vieläkin hyvitellään,vaikka heidän vanhempiensa ero tapahtui liki 10 v sitten. Hyvitellään siis siitä,että joutuvat asumaan äitipuolen kanssa...mutta eihän heillä olisi äitipuolta,jos oma äitinsä ei olisi lähtenyt uuden miehen matkaan,äitipuoli ei siis ole miehen lasten vanhempien eron syy vaan sen seuraus.
Omatkin lapseni ovat ero-lapsia,mutta ei heitä ole tarvinnut sen takia mitenkään hyvitellä.Ja onhan heilläkin isäpuoli....

\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.07.2006 klo 23:32 minä kirjoitti:
\

Taidat olla yh -äiti?? eli ei mitään miehen uusille lapsille!! kärsikööt vaan vaan ne etälapset ansaisevat kaiken!! kyllä aikuisen ihmisen pitäisi tajuta varsinkin isovanhemman ettei ketään aseteta eri arvoiseen asemaan!! lapsellista :kieh: :kieh: :kieh:

Ja taidat itse olla kateellinen uo?!! :laugh: Anopilla on oikeus ITSE päättää mihin rahansa laittaa, siinä ei kellään pitäisi olla nokan koputtamista... :kieh: Ja jos se asia niin kovin kyrsii,voihan sitä mennä anoppia valistamaan, että miten Teidän mielestänne Hänen pitäisi toimia.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.07.2006 klo 11:33 Vieras kirjoitti:
\
\

Ja taidat itse olla kateellinen uo?!! :laugh: Anopilla on oikeus ITSE päättää mihin rahansa laittaa, siinä ei kellään pitäisi olla nokan koputtamista... :kieh: Ja jos se asia niin kovin kyrsii,voihan sitä mennä anoppia valistamaan, että miten Teidän mielestänne Hänen pitäisi toimia.

Niimpä juu kovin fiksua tekstiä! et taida olla äiti tai sit joku katkera yh!!! :kieh: :kieh: mietippäs jos joku kohtelis sinun lastasi noin!! tuskis vaan kattelisit onnellisena että ihanaa!!! kyllä aikuisen ihmisen järki pitäisi sen verta sanoa että kaikkia lapsia kohdellaan tasapuolisesti!!! ketään ei suosita tai väheksytä!!! todella lapsellista aikuiselta ihmiseltä!!! ei oiken isovanhemmalta vaikuta! koska ennen pitkää lapsi kyllä tajuaa asian! oletteko puheneet asiasta miestenne kanssa ?? kannattaisi!! ja yhdessä miettisitte etä mitä asialle tehdä??

Meilläkin jotain samansuuntaista huomattu ja useasti soitan pahimmassa ketutuksessa kaverilleni ja manaan anopin just sinne kamalimpaan paikkaan! :D
Ehkä anoppi hyysää näitä eron kokeneita lapsia siksi kun kokee että heillä on ollut niin kurjaa..Meillä tosin lapset osaa käyttää sitä aika taidokkaasti hyväkseen!
Ja pahalta tuntuu pienen yhteisemme puolesta, koska häntä ei pyydetä mummolaan yökylään, kuten siskopuoliaan jo paljon nuoremmalla iällä kuin mitä lapsemme nyt on... :kieh:
Tutkimattomat on anoppien ajatuksenjuoksut... :headwall:

Minä en jaksaisi välittää, pitäisin vain etäiset välit mummoon. Jos mummoa ei kiinnosta niin ei sille voi mitään mutta turha on odottaa sit läheisiä välejä lapseen ja uuteen vaimoon. Toisaalta joskus on parempikin ettei tarvitse olla niin paljon tekemisissä. Jos mummo ostaa hirveesti leluja niin osta itse omallesi ja jos mummo vie lapsia lintsille ym. niin menkää miehen ja uuden pienokaisenne kanssa kolmisin. Se voi olla joskus myös paljon rennonpaa ja mukavaa mennä vain ydinperheen kesken. Luulisi ettei kellään ole sit nokan koputtamista ;)

Jos se isoäiti huomaa, että teidän lapsella on kaikki perustarpeet kunnossa, eikä niitä "tarvitse paikkailla" ja siksi keskityy niihin lapsenlapsiin, jotka tarvitsevat enemmän tukea. Tästä toisaalta tulee noidankehä: toiset ovat tutumpia ja läheisempiä ja toiset lapsenlapset tuntuvat vieraammilta ja kynnys järjestää yhteistä aikaa heidän kanssaan kasvaa.

Jotkut isovanhemmat ja kummit alkavat ottaa vasta isompia lapsia mukaansa rientoihin. Silloin ei ole huolta perushoidosta ja lapsi osaa itse kertoa tarpeensa. Voi myös olla että isoäiti ei enää jaksaisikaan hoitaa pikkulapsia. Mistä näitä tietää?

\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.07.2006 klo 16:33 lapsellinenko kirjoitti:
Ei sitten tartte olla kiinnostunut miehen ex-vaimon kanssa tehdyistä lapsista myöskään.

Olet valinnut hyvän nimimerkin, ethän sinä voi kieltää anoppiasi olemasta oman poikansa lasten kanssa :/ Se tuosta vielä puuttuisi, että perheen hajottua lapset menettäisivät isänpuoleisen sukunsa... eli :flower: anopillesi, joka ei ole lapsia hylännyt.

Jos yhteinen lapsenne lähtisi reissuun mukaan, vaatisitko myös omien lastesi mukaan pääsyä. Tulisi sille reissulle hintaa.

Kyllä mäkin oon sitä mieltä, että kaikkia lapsia pitäisi kohdella tasapuolisesti.
Meillä onneksi sekä miehen lapset entisestä suhteesta sekä yhteisemme saavat miehen vanhemmilta samanlaista kohtelua.
Samoin minun vanhempani ymmärtävät, että eivät esim. tuo tälle pienelle tuliaisia silloin kuin isommat ovat täällä, vaan ne jutut hoidetaan silloin kun isommat ovat äidillään.

\
\

HOH-HOIJAA!! Ei sitä anoppia voi pakottaa mihinkään, ihan se saa itse päättää kenestä on kiinnostunut ja kenestä ei. Sääli sua ja lapsiasi, mutta näin se vaan on ja pettymys on nieltävä. Eiks kävis sitten sun omia lapsia sääliks jos muut pääsee, mutta ne ei? Nehän ei ole mitään sukua tälle anopille? Jos sä oot siitä niin vastenmelinen miniä, ettei se voi sitää sun lastakaan? Onko se penska sun näkönen? ;)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.07.2006 klo 16:33 lapsellinenko kirjoitti:
Ei sitten tartte olla kiinnostunut miehen ex-vaimon kanssa tehdyistä lapsista myöskään.

Kyllä sun anoppisi saa olla kiinnostunut kenestä haluaa, et sinä sitä voi määrätä!

on erittäin lapsellista aikuiselta ihmiseltä että asettaa pienet lapset eri arvoiseen asemaan!! nämä ketkä täällä ovat toista mieltä hei kuulkaans menkääpä sen lapsen asemaan ja miettikää miltä hänestä tuntuu kun näkee että toisia suositaan!!! mahtaa tuntua kamalta!! vai onko se taas niin ihanasti että kun täältä on lukenut että kärsiköön isän nykyyisen perheen lapset vaan!! ihan oikeen, mun lapsille vaan kaikki!! ihan oikeesti kuka voi ajatell NOIN!! KYSE ON SIIS LAPSISTA!!!

Tämä on aivan kuin meillä. Anoppi soittelee vanhimmalle ja kyselee kuulumisia, mutta eipä muitten kuulumiset kiinnosta. Musta kaikkeist paras oli keväällä kun oli kumppari kelit hellittämässä niin anoppi antoi vanhimmalle lapselle rahat kenkiin ettei tarvitse edellesen vuoden kenkiä laittaa, mut meijän muut muksut olis saanu kulkea pienissä viimevuotisissa kengissä ilmeisesti sen mukaan kun ei muille rahaa kenkiin antanut.
Toinen hyvä esimerkki on se että kun sillä on osake ja siihen on joku sellainen lainaturva että jos se kuolee niin jäljellä olevaa velkaa ei vähennetä osakkeen hinnasta vaan osake jaetaan vakuutuksessa merkittyjen mukaan täydestä hinnasta, niin tähän vakuutukseen ei ole merkitty kuin oma poika ja pojan vanhin poika.

No voipahan anoppi olla varma että ei sillä tule olemaan ikinä kuin yksi lapsenlapsi. Siitä minä pidän huolen. Sitten kun yhteiset lapset kasvaa niin kyllähän ne itsekkin tajuaa kuka oikeasti välittää ja kuka ei!!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.07.2006 klo 22:31 kreekula kirjoitti:
Tämä on aivan kuin meillä. Anoppi soittelee vanhimmalle ja kyselee kuulumisia, mutta eipä muitten kuulumiset kiinnosta. Musta kaikkeist paras oli keväällä kun oli kumppari kelit hellittämässä niin anoppi antoi vanhimmalle lapselle rahat kenkiin ettei tarvitse edellesen vuoden kenkiä laittaa, mut meijän muut muksut olis saanu kulkea pienissä viimevuotisissa kengissä ilmeisesti sen mukaan kun ei muille rahaa kenkiin antanut.
Toinen hyvä esimerkki on se että kun sillä on osake ja siihen on joku sellainen lainaturva että jos se kuolee niin jäljellä olevaa velkaa ei vähennetä osakkeen hinnasta vaan osake jaetaan vakuutuksessa merkittyjen mukaan täydestä hinnasta, niin tähän vakuutukseen ei ole merkitty kuin oma poika ja pojan vanhin poika.

No voipahan anoppi olla varma että ei sillä tule olemaan ikinä kuin yksi lapsenlapsi. Siitä minä pidän huolen. Sitten kun yhteiset lapset kasvaa niin kyllähän ne itsekkin tajuaa kuka oikeasti välittää ja kuka ei!!
Oikeessa olet!Anopit osaa halutessaan olla ilkeitä MYÖS lapsille.Meilläkin eletään uusperheessä ja miehen ja mun yhteinen EI todellakaan ole suosiossa verrattuna miehen edellisen eukon kanss tekemiin lapsiin...Ei sillä et anoppi ois tykänny exästä mut siksi kun uskonto kieltää avioerot! \|O Kovasti on haukkunu exän arvomaailmaa yms.mutta lapset ilmisesti jaotellaan kuitenkin sen mukaan et miten on avioerosta selvitty tms...eli ilmeisesti meidänkin lapsi tulee tärkeäksi VASTA kun jos erottaisiin????!!!

Yhteistyössä