Alkuperäinen kirjoittaja x-nainen:
Tämä keskustelu oli hyvä lukea, osaan nyt varautua siihen että nyxä voi kokea minun tulevan reviirilleen.
En suosittele näitä tarinoita varautuneisuuden perusteeksi. Et tosiaankaan voi tietää mitä nyxä sinusta ajattelee, jos ajattelee mitään.
Suosittelen kohtaamaan hänet avoimin mielin, ilman MITÄÄN ennakkoasenteita, tapaamista odottamatta tai sitä karttamatta. Jos olet sinut itsesi kanssa nykyisestä elämästä etkä millään tavoin ilmaise negatiivisia asenteita edes ex miestäsi kohtaan, on kaikki mahdollisuudet että tapaamisenne on hyvinkin neutraali. Koska vaikka sinä erityisesti et miehestäsi viehdy, muista että hän on siihen mieheen rakastunut, ja se mies on todnäk hänelle elämän tärkein asia sillä hetkellä, eikä varmasti hyväksy rakkaampansa arvostelua tai siihen viittaavaakaan.
Kunnioittaa häntä siinä missä ketä tahansa ihmistä, jolla on oikeus valita puoliso ilman muiden mielipiteitä tai kannanottoja. Ehkä te voitte vaihtaa pari sanaa tai enemmänkin, tai ehkä teillä ei vain synkkaa. Sen näkee sitten. Mutta esittely toisillenne on kyllä korrektia, ja toivottavasti mies hoitaa sen hyvin.
Onhan mahdollista että hän jännittää tilannetta niin ettei siitä selviä. Jos sinusta näyttää siltä, voit aivan hyvin häntä rauhoitella.
Jännitys voi ilmetä ylireagointina. Minä olin mieheni exän tavatessa kireä kuin viulunkieli. Sellainen tilanne oli edellisen kerran ala-asteella kun koulunäytelmässä esiripun noustua oli heti minun vuoroni aloittaa esitys. Exän tavatessa mieheni kertoi jälkeenpäin, että ne pari sanaa (joita en edes muista!), jotka suustani tuli oli ihmeen kimeitä niin että hän itse hätkähti mutta niin hätkähti exäkin luullessaan että suhtauduin häneen vihamielisesti. Onneksi exä mainitsi asiasta miehelleni vielä juhlissa ja asia saatiin selvitettyä. Exäkin sitten kertoi olevansa vain tavallinen nainen jota myös jännitti kohdata exänsä uusi vaimo. Meistä ei tullut ystäviä eikä ole tarvetta olla tekemisissä, mutta ne pari kertaa sen jälkeen mitä on tavattu sukujuhlissa tai kaupassa ovat sujuneet aivan normaalisti. Hänellä on tosin uusi mies ja tämän kanssa lapsia.
Positiivinen uteliaisuus johtaa yleensä parempaan tulokseen kuin varautuneisuus. Ihmisten välinen kemia ja tulevat tilanteet ratkaisevat mitä suhteesta syntyy vai syntyykö.