Kun mies ei halua lisää lapsia (yksi lapsi on..)... muita?!?!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja =)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

=)

Vieras
Ketään ei voi pakottaa ja hyvähän se on, ett ilmoittaa nyt mikä on fiilis, mutta....

Mitä tehdä kun itselleni iskenyt kova vauvakuume. Meillä on siis 2-vuotias ihana tyttö ja itsekin olin lapsen vauva-aikaan 100-varma ettei lisää lapsia tule. Olin masentunut, väsynyt, kettuuntunut jne.. tytöllä oli vauvana maitoallergiaa ja varmaan koliikkiakin. Mutta nyt kun elämä on selkiintynyt ja helpottunut olisi ihana yrittää vielä saada lisää lapsia, tai siis ainakin se yksi jos tärppäisi vielä.

Sitä on vaan vissiin hyväksyttävä tilanne jne. Jotenkin harmittaa lapsenkin puolesta jos ei koskaan saa sisarusta itselleen. Tuleeko hänelle yksinäinen olo jne?

onko kenelläkään muulla vastaavaa tilannetta? minkälaisia ajatuksia se teissä herättää?

niin ja olen tietenkin onnellinen tästä yhdestä lapsestani! se on parasta mitä minulle on tapahtunut!

Mellä sama juttu, mis ei halua. Mun harmittaa kun lapsestamme tulee yksinäinen. Jos olisin tiennyt että jää tähän yhteen niin olisin harkinnut kaksi kertaa lapsen tekoa. Tottakai olen onnellinen tästä yhdestäkin, mutta.... :(

Meilä sama tilanne. Alan olemaan sinut tilanteen kanssa. Juuri tytön kannalta väliin on surku. Itse olen läheinen siskoni kanssa ja surkuttelen, kun hän jää siitä paitsi. Mutta toisaalta, eivät sisarukset välttämättä ole kovinkaan läheisiä. Muutenkin nykyisin perhesuhteet eivät tunnu olevan niin tärkeitä.

Alkuperäinen kirjoittaja fru:
Mellä sama juttu, mis ei halua. Mun harmittaa kun lapsestamme tulee yksinäinen. Jos olisin tiennyt että jää tähän yhteen niin olisin harkinnut kaksi kertaa lapsen tekoa. Tottakai olen onnellinen tästä yhdestäkin, mutta.... :(

Minkä ikäinen teidän lapsi on? saako kysyä, että miksi sun mies ei halua lisää lapsia?

Meillä mies sanoo että hän ei pian jaksaisi ja p ysyisi täysijärkisenä kun tulisi uusi vauva, vissiin jäänyt traumat tästä ensimmäisen vauva-ajasta... =(

Itse yritän välillä väkisin kääntää sen hyväksi että on yksi lapsi... että on sitten helpompi lähteä esim. reissuun tms.. mutta se nyt on vaan mun itseni huijaamista.

Mun siskolla joka mulle läheinen, on 3v tyttö ja meidän tytöt paljon tekemisissä, että on ainakin läheinen serkku, jos ei sitä sisarusta sitten koskaan t ulekaan...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja fru:

Minkä ikäinen teidän lapsi on? saako kysyä, että miksi sun mies ei halua lisää lapsia?

Meillä mies sanoo että hän ei pian jaksaisi ja p ysyisi täysijärkisenä kun tulisi uusi vauva, vissiin jäänyt traumat tästä ensimmäisen vauva-ajasta... =(

Tyttö on nyt 1v10kk.
Miehen mielestä vauva-aika oli kuulemma niin rankkaa aikaa meidän parisuhteelle. Totta se on. Oli tosi paljon riitoja, mutta kaikki oli niin uutta kummallekin ja nyt elämä on tasoittunut, mutta mies ei halua ottaa riskiä :(

Meillä on yksi lapsi, 3-vuotias poika. Minä tahtoisin toisen lapsen, mutta mieheni kanta on tiukka :( Olen itse ainut lapsi ja ehkä juuri siksi tahtoisin ehdottomasti lapselleni sisaruksen.

Olen luvannut olla 2 vuotta hiljaa vauvakuumeestani ja kysyä sitten uudestaan mieheni mielipidettä. Odotan kauhulla, jos hän kahden vuoden kuluttua sanookin ei. Minä ole silloin jo yli kolmekymppinen.

Mieheni on itse 5-lapsisesta perheestä. Minä olen perustellut hänelle, että meidän kuoleman jälkeen lapsellamme ei ole enää omaisia. Jos lapsia olisi kaksi, heillä olisi aina toisensa. Tiedän itse omasta elämästäni sen, että vanhempieni kuoleman jälkeen minulla ei ole enää sukulaisia.

On raastavaa, kun tahtoisi itse ihanan pienen nyytin ja toinen kieltään haaveilunkin. Ensimmäinen lapsemme oli vauva-aikana huono uninen, mutta vauva-ajan jälkeen kaikki on sujunut kuin tanssi. Lapsi on aurinkoinen ja valloittava :) Tulemme asiallisesti toimeen, joten rahallisestikaan se ei olisi mahdotonta..

Mut kun mä haluun...

Yhteistyössä