Kun mies ei halua naimisiin-haluaako pitää takaovea auki?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja g
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
G

g

Vieras
Mies kosi itse vuosi sitten. Häät piti olla ensi talvena. Meille syntyi myös lapsi.

nyt mies ei haluakaan mennä naimisiin, ei ole suoraan sanonut ettei halua mutta rivien välistä voin sellaista lukea. ei kiinnosta puhua häistä mitään, ja minulle kävisi vaikka ihan maistraattihäät, joten kustannuksista/vaivasta ei voi olla kyse.

onko tässä kyse siitä että mies haluaa pitää ns. takaovea auki?

harmittaa kun ei voi suoraan sanoa missä mättää...

No onko lapsi laitettu miehen nimiin? Jos niin tuskin enää pääset naimisiin. Ei varmaan ole miehellä mitään syytä mennä.
Sano miehelle että paree puhua suu puhtaaksi jotta päästään asian yli.

Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
No onko lapsi laitettu miehen nimiin? Jos niin tuskin enää pääset naimisiin. Ei varmaan ole miehellä mitään syytä mennä.

kyllä laitettiin lapsi miehen nimelle, koska tarkoitus oli että kaikille tulee sitten yhteinen nimi kun mennään naimisiin :/ . en ole hiillostanut miestä, välillä ollut pitkänkin aikaa etten ole maininnut asiasta. miksi ei mennä naimisiin? en vain ymmärrä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

kyllä laitettiin lapsi miehen nimelle, koska tarkoitus oli että kaikille tulee sitten yhteinen nimi kun mennään naimisiin :/ . en ole hiillostanut miestä, välillä ollut pitkänkin aikaa etten ole maininnut asiasta. miksi ei mennä naimisiin? en vain ymmärrä.

Ensimmäinen nimenvaihto on ilmainen, joten olisi tosiaan kannattanut ensin mennä naimisiin/pitää ristiäiset ja häät samaan aikaan.

Meil tätä jo useampia vuosia, itse en halunnut alkuvuosina ja nyt kun haluaisin niin mies ei. Kihloihin menosta on puhunut, kun ei olla edes kihloissa. 2 lasta ja kohta 15v. yhteiseloa.

Ensimmäinen nimenvaihto on ilmainen, joten olisi tosiaan kannattanut ensin mennä naimisiin/pitää ristiäiset ja häät samaan aikaan.

ehdotin tuota, mutta silloin miehen (teko)syy oli, että haluaa kunnon erilliset häät jotka pitäisi järjestää erikseen, paljon vieraita jne.. nyt sekään ei kiinnosta sitten. koko ajan ajattelin että mies kyllä haluaa naimisiin kerta kosi. ehdotin jo maistraattia, pieniä kirkkohäitä tai sitten isoja häitä - mikään näistä ei käy, ei vaan halua virallistaa suhdetta kanssani.

Me ollaan miehen kanssa oltu lähes 4v kihloissa ja viim.voden aikana en ole sormusta miehen sormessa nähnyt, eikä kuulemma itsekkään tiedä missä on! Naimisiin piti meidänkin jo ajat sitten ennen pojan syntymää, mutta tässä sitä ollaan:( Joskus ottaa pannuun kun kysyn asiaa mieheltä niin se vastaa vaan, että "ilmotan kyllä sitten kun mennään naimisiin piste" ihan kun mulla ei olis asiaan mitään sana valtaa, että tässä nyt odottelen hänen syttyvän asiasta! Jos ja kun joku päivä ottaisi asian puheeksi, KIELTÄYDYN PERIAATTEESTA!

ehdotin tuota, mutta silloin miehen (teko)syy oli, että haluaa kunnon erilliset häät jotka pitäisi järjestää erikseen, paljon vieraita jne.. nyt sekään ei kiinnosta sitten. koko ajan ajattelin että mies kyllä haluaa naimisiin kerta kosi. ehdotin jo maistraattia, pieniä kirkkohäitä tai sitten isoja häitä - mikään näistä ei käy, ei vaan halua virallistaa suhdetta kanssani.

Sun mieshän on samanlainen kuin mun! Tosin tiukan keskustelun jälkeen tunnusti, ettei haluakaan naimisiin, koska avoliitosta olis tarvittaessa helpompi erota. Eipä se nyt sitten ole kauheen kivaa ootella sitä mahdollista eroa ja miehellekin siitä sanoin. Nyt se sitten lupasi mennä naimisiin ilman mitään pippaloita, mut tuntuu siltä, että tekis sen vastentahtoaan eikä sekään hyvältä tunnu. Homma on nyt sit vähän jäissä.

Hankala on arvuutella miksi ei halua naimisiin. Kyllä se sit haluaa jos haluaa ja ei voi toista pakottaakkaan. Mun mies ei ollut kiinnostunut naimisiin menosta. Se sit yks kerta heräs et ehkä olis aivan sama kun oli jo yksi lapsikin. Niin ja jos mies halajaa jonnekkin muualle, niin ei ainakaan tarte ottaa teiän avioeroa.
Eli kaikki tulee aikanaan jos on tullakseen.

Minusta vaan tuntuu hieman pahalta, kun mies itse kosi ja sovittiin aika, mutta nyt ei haluakaan. vaikka meillä on lapsikin. tuntuu ettei hän tavallaan rakasta minua tarpeeksi tai ole tarpeeksi varma minusta.

Meillä tulee Vapun päivänä 10 v. yhteistä aikaa täyteen. Alussa sovittiin että sitten mennään kihloihin, kun ollaan jonkin aikaa asuttu omassa kodissa. Viime syksynä ostettiin omakotitalo ja viikonloppuna ehdotin, josko vaihdettaisiin renkaita (mies mekaanikko)vuosipäivän kunniaksi. Vaan enpä saanut mitään kommenttia asiaan, oli muka liian alkoholin vaikutuksen alaisena. Sanoin kyllä että aamulla voidaan keskustella asiasta lisää, mutta ei keskustellut aamullakaan. Ärsyttävää... Muka pankin mukaan ollaan jo kihloissa (yhteinen laina) , mutta virallisesti kihlautumisessa on nyt jotain vaikeaa...

Meillä miehellä ei ollut asialle mitään vastaan, mutta ei myöskään puolesta joten meni pitkän aikaa että oltiin vaan kihloissa. Kun sitten ymmärsi (yhden mun hepulin jälkeen) kuinka paljon asia MULLE merkitsee, mentiin 2 todistajan kanssa kotona naimisiin.

Vähän vaikea tilanne, ei voi hoputtaa eikä pakottaa mutta miksi MUN pitäisi olla aina se joka antaa periksi :( Kaikille siinä tilanteessa oleville :hug:

Meilläkin oli hääsuunnitelmat olemassa. Itse halusin maistraatissa. Mies sanoi, että järjestetään isommat juhlat. Sitten tuli kaikenlaista, isompia riitoja ja omien vanhempien ero. Tulostin jo valmiiksi esteettömyyskaavakkeen, että tästä hoidetaan nyt asia, mutta kuulemma huono hetki. Siitä on nyt pari vuotta, kun ei parempaakaan hetkeä ole tullut.

Tottahan se on, että helpompi on lähteä avoliitosta. Se on molemminpuolista. Jos on takaovi auki, on se sitä molemmille. Turha olla epävarma yksin, kun ei sen toisen asema ole sen kummempi.

Rahastahan siinä on kysymys. Mies ei erotessaan ole halukas jakamaan sitä omaisuutta mitä kerryttää sillä aikaa kun sinä olet äitiyslomilla huolehtimassa yhteisestä lapsesta.

Alkuperäinen kirjoittaja Ohis:
Rahastahan siinä on kysymys. Mies ei erotessaan ole halukas jakamaan sitä omaisuutta mitä kerryttää sillä aikaa kun sinä olet äitiyslomilla huolehtimassa yhteisestä lapsesta.

Samaa mieltä. Ehdota avioehdon tekemistä. Sinun täytyy vaan sitten huolehtia, että kaikki minkä sinä ostat ja omistat on oikeasti sinun nimilläsi.

Voi ei tosi ikävä tilanne!

Mitäs jos vaan tulostaisit ja täyttäisit netistä avioliiton esteidentutkimuslomakkeen, pyytäisit allekirjoituksen ja todistajien allekirjoitukset ja lähettäisit sen. Sitten vaan varaisit ajan ja ilmoittaisit että käräjäoikeudessa/maistraatissa/missä ikinä se tehdäänkin nähdään klo se ja se sinä ja sinä päivänä.

Ja muuten: joissain työpaikoissa saa vapaapäiväksi oman hääpäivänsä. Ehkä sekin vois vähän motivoida.

Mutta eihän tämäkään konsti toimi kuin joissain tilanteissa :/

Sitten voit mennä lakkoon ;) Seksi/ruuanlaitto/siivous/pyykinpesulakko, ja sanot että jos ei mennä naimiisiin niin haluat työsopimuksen ja työehtosopimuksen, muuten et tee enää mitään! :D

Minulle kyllä avioehto passaa - miehellä on kyllä paljon omaisuutta ja minulle tehtiin jo suhteen alussa selväksi että avioehto tulee (on metsiä, peltoja, tila jne..), mutta voisin tehdä avioehdon koskemaan myös muutakin omaisuutta. En vain tiedä onko se siitä kiinni.

Tavallaan en haluaisi kiristää miestä naimisiin, olisi ihanaa jos hän TAHTOISI kanssani naimisiin eikä pitäisi suhteen virallistamista niin vaikeana.

juuri sitähän se valitettavasti on! minun ex sanoi että heti kun raskaustesti näyttää plussaa tulee kiire ostaa sormuksia,niitä sormuksia ei ikinä näkynyt, puhui naimisiin menosta yms(oma aloitteisesti), noo sitten kävikin niin että petti(minun odottaessa lastamme)ja jätti.

toinen mies kosi,odotin lastamme ja ihmettelin kun ei mitenkään ota osaa häiden suunnitteluun(vaikka tasan tiesi että haluan että ollaan sitoutuneita kun lapsi syntyy), sit yks kerta ärähti mulle että sille tulee pahamieli kun mulla on niin kiire(3kk laskettuun,oli silloin) ja tiedätkö mitä teki,jätti!

Meillä kun rupesin odottamaan toista lastemme nii tuumasin yks ilta että tuosta on sitten 4 hirttpä poikki jos et musta kunniallista naista tee. Että lapsi syntyy sillon ja sillon nii ristiäisten yhteydessä sitten vihitään...Kyllä tuo onneksi suostu. Ja edelleen ollaan naimisissa.

Yhteistyössä