kun mies käyttäytyy väkivaltaisesti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "apua"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"apua"

Vieras
minun mies on alkanut riehaantumaan väkivaltaisdesti. äsken ihan lasten nähden ja tosi pashasti.
uhkailee, huutaa, takavarikoi puhelimen, riuhtoo lapsia minun luota, kun sanoin etten heitä sen mukaan anna ulos kun on noin riehuja.
kävi kiinni minuun kun uhkasin hänen tavaransa heittää kun ei anna minun puihelinta.

mitö teen?? hävettää!½!! hän on ollut ennen niin hyvä ja ei väkivaltainen..
tämän vuoden puolella hänestä on tullut tällainen. noin 3 kertaa nyt riehunut mulle.

nolottaa niin etten uskalla kellekkään kertoa, en soittaa apua.
sanoo ettäö minä oon hänet näin suututtanut. kyllä olin turhaantunut ja haastoin häntä sanasotaan, mutta en näin

Kaksi vaihtoehtoa. Joko lähdet tai jäät. Jos mies tietää tehneensä väärin ja pyytää anteeksi niin hakeutukaa parisuhdeterapiaan. Jos syyttää yksin sinua niin lähde pois.

Tuo ei ole sinun vikasi, eikä sinun tarvitse hävetä: ethän sinä ole tehnyt miehellesi pahaa vaan hän sinulle. Kaikissa perheissä riidellään, mutta väkivallan puolelle ei saa mennä. Jos miehesi ei näe vikaa itsessään eikä suostu hakemaan apua, niin lähde suhteesta mahdollisimman pian. Lähtö on hyvä teko itsellesi, lapsillesi ja myös miehellesi. Jäämällä ja syyllistymällä viestität miehellesi, että sinua saa kohdella noin.

Tästä ei aikaa kun meillä oli sanaharkkaa sängyssä,yht äkkiä mies nousee ja rupesi tukistamaan. Olin aika järkyttynyt. Hän ei pärjännyt enää sanoin,joten piti tehdä noin. Tuollainen tilanne saattaa syntyä äkkiarvaamatta jos miehellä on taipumusta väkivaltaan. Mieti tarkkaan mitä teet!

Mun mielestä pitäis heti joko erota (mikä on lasten kannalta kamalaa) tai tehdä miehelle selväksi erittäin jyrkin keinoin, ettei hyväksy tuollaista. Yksi keinohan on soittaa poliisille. Jos on yhtään järkeä, niin herää siihen. Sulla ois täys oikeutus siihen.

käyttäytyy aggressiivisesti, ei väkivaltaisesti ensinnäkin.

Toisekseen mikä saa sinut kuvittelemaan että sinä päätät saavatko lapset lähteä hänen mukaansa?
Aika törkeää tuollainen, mikä saa sinut kuvittelemaan että sinä saat mitätöidä toisen isän roolin ja hän ei saa siitä suuttua ?
Ja kun hän siitä suuttuu niin sen jälkeen käännät pöydän täysin ympäri taas kerran ja syyllistät häntä siitä suuttumisesta.

Haastoit hänet riitelyyn "mutta et sillä tavalla" ?

Samaa mieltä olen siitä että ei ole Ok polttaa päreitään tuolla tavalla, vaikkapa lasten edessä tai muutenkaan. Mutta aina ei mahda itselleen mitään, etenkin kun tietää että toinen haki yhteenottoa jotta voisi käyttää lapsia kiistan välineenä? toisin sanoen lyödä sinne minne sattuu eniten, ja vieläpä hän tiedostaa kenties senkin että defaulttina ihmiset asettuvat 'viattoman uhrin' puolelle, eli sinun.

Mikäpä sen enempää voisi suututtaa ?

Mutta miksi pitää ärsyttää toista loppuun asti? Itse olen todella suuttuvaa sorttia oleva nainen ja suutun tulisesti mutta ei meidän tarvitse riidellä kun asioista voi puhua. Jos itse ärsyttää toista loppuun asti henkisellä väkivallalla niin itse pidän sitä yhtä pahana kun jossain määrin fyysistä. On munkin mies kerran lyönyt nyrkkinsä rikki kun löi sen seinään kun suuttui mulle niin paljon ja lapsetkin oli paikalla. Ei mulla kyllä erot siinä vaiheessa käynyt mielessä tai poliisille soittaminn tai parisuhdeterapiat. En ihmettele et kaikki eroaa nykyisin niin helposti kun heti pitää olla lähtemässä kun jotain tollasta sattuu. Ei toi vielä tee miehestä väkivaltaista. Pitäs pikemminkin miettiä sitä millä se tilanne saadaan sellaiseksi ettei toisen tarvitse hermostua niin paljoa. Toki on eri asia jos toinen hakkaamalla hakkaa niin sit mäkin kehotan lähtemään mut älkää nyt olo ylihysteerisiä!

Toisekseen mikä saa sinut kuvittelemaan että sinä päätät saavatko lapset lähteä hänen mukaansa?
Aika törkeää tuollainen, mikä saa sinut kuvittelemaan että sinä saat mitätöidä toisen isän roolin ja hän ei saa siitä suuttua ?
Ja kun hän siitä suuttuu niin sen jälkeen käännät pöydän täysin ympäri taas kerran ja syyllistät häntä siitä suuttumisesta.

Samaa mieltä olen siitä että ei ole Ok polttaa päreitään tuolla tavalla, vaikkapa lasten edessä tai muutenkaan. Mutta aina ei mahda itselleen mitään, etenkin kun tietää että toinen haki yhteenottoa jotta voisi käyttää lapsia kiistan välineenä? toisin sanoen lyödä sinne minne sattuu eniten, ja vieläpä hän tiedostaa kenties senkin että defaulttina ihmiset asettuvat 'viattoman uhrin' puolelle, eli sinun.

Sen verran haluan olla minäkin vastuullinen ja ajatella lapsen turvallisuudentunnetta, etten antaisi lapsia riehuvan isän matkaan. En todellakaan ajattelisi, miltä isästä tuntuisi se, vaan ajattelisin lapsia.

Ihmetyttää nämä äidit, jotka ovat selvästi sellaisissa tapauksissa (siis minkä kuvan kirjoittajalta saa ja muutahan tietoa meillä ei ole), aina sen miehen puolella, aina toista naista vastaan.

Tuohon tekee mieli kommentoida sen verran, että useimmilla ihmisillä käyttäytyminen suuttuneenakin pysyy kuitenkin jotenkin hallinnassa.
Sitten on näitä tapauksia, joilta mopo lähtee ihan totaalisesti hanskasta. Tällöin on kyllä mun mielestä ihan viisasta lasten turvallisuuden takia jopa kieltäytyä antamasta lapsia mukaan. Sillä hetkellä. Omakohtaista kokemusta on valitettavasti. Mies joka on lähes psykoottisena riehunut ja uhkaillut ym. kotona ja haluaa lapset mukaan autoilemaan ei ole mun mielestä hyvä yhdistelmä.
Ja joskus se syy voi olla vaan ja ainoastaan siinä riehujassakin. Jotkut ei tarvitse minkäänlaista ulkopuolista provokaatiota raivoonsa... :(

Sen verran haluan olla minäkin vastuullinen ja ajatella lapsen turvallisuudentunnetta, etten antaisi lapsia riehuvan isän matkaan. En todellakaan ajattelisi, miltä isästä tuntuisi se, vaan ajattelisin lapsia.

Ihmetyttää nämä äidit, jotka ovat selvästi sellaisissa tapauksissa (siis minkä kuvan kirjoittajalta saa ja muutahan tietoa meillä ei ole), aina sen miehen puolella, aina toista naista vastaan.

Mulla on asenne ongelma siksi että mun omaa miestä syytettiin aikanaan väkivallasta. Koko kylällä kulki huhu kuoinka oli pahoinpidllyt tyttöystävänsä ja mua varoiteltiin ettei kannata ottaa väkivaltaista miestä. Lopulta tarina oli mennyt niin et nainen oli ryyppyillan jälkeen rappukäytävässä suuttunut miehelleni kun ei ollut suostunut viemään kännissä sillosta tyttöystäväänsä autolla kotiin riidan päätteeksi. Nainen oli suuttunut ja alkanut huutaa rappukäytävässä ja ite läiminyt miestä ja mies oli tönäissyt seinää vasten et saanut naisen hiljaiseksi. Mutta kukapa uskoi sillon et naissesakin voisi olla vikaa? No tämä kamala väkivaltainn mies ei ole muhun ja lapsiin kajonnut koko kymmnen vuoden aikana kertaakaan.