kun mies "pakottaa" töihin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miamarika
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

miamarika

Jäsen
07.10.2005
53
0
6
pakko purkaa pahaa mieltäni jonnekin.

2 vuotias lapseni on keuhkokuumeessa (pääsi juuri sairaalasta kotihoitoon) ja mieheni mielestä minun kuuluu mennä töihin. Hän perustelee päätöksensä sillä että töihin pitää mennä koska olen työssä koeajalla (uusi työpaikka) ja ollut jo viikon poissa lapsen sairauden takia. Mies ilmoitti jäävänsä itse kotiin joten mitäs siinä sitten teet.

Toisaalta ymmärrän miestäni sillä työpaikka voi lähteä aika kevyesti kun olen ollut enemmän sairauslomalla kun uudessa työpaikassani mutta lapsen terveys menee kyllä kaiken edelle. En väitä etteikö mieheni osaa hoitaa lastamme mutta haluaisin todellakin itse olla lapseni kanssa kotona. Hän ei ole koskaan ollut näin kipeä ja se todella pelottaa.

Olen suoraan sanottuna aivan maassa tästä, tekisi mieli vaan itkeä ja pitää lasta sylissä eikä koskaan päästää irti. Soitin jo töihinkin ja lupasin tulla töihin huomenna. Tää on niin syvältä!!!!

Annahan miehesi olla lapsesi kanssa ja lopeta toi ruikutus. Työpaikka voi olla sinulle todella tärkeä asia tulevaisuudessa, lapsesi suhteen ei ilmeisesti suurempaa hengenhätää enää ole. Ja jos tulee, kai miehesikin osaa viedä hänet hoitoon etkä sinäkään kai koko päivää töissä ole, ilmeisesti sen 8 h kuitenkin.

Toisaalta.. miehesi on oikeassa.. hän pärjää kyllä pienen kanssa, ja sinäkään tuskin haluat menettää työpaikkaasi? Toisaalta, jos työpaikalla ei niin väliä, niin sitten olet varmaan itse kotona. Kurjaa kyllä kun pieni on kipeänä. :/

Kyllä mä ymmärrän, et miehes on huolissaan et menetät just saamas työpaikan! Ja eiköhän se mies oo yhtä pätevä hoitaja, joten miks hän ei vois olla lapsen kanssa kotona? Eikös se ole hyvä, et isälläkin on mahdollisuus ja halu hoitaa lasta kotona tämän sairastaessa....

Alkuperäinen kirjoittaja miamarika:
Olet varmasti oikeassa että mieheni osaa hoitaa lasta mutta en voi sille mitään että olisin mieluummin itse kotona sairaan lapseni kanssa. Niin monta mieltä tästä kuin ihmistä, eikö?!

Miksi mieluummin itse? Ihan asiallisesti kyselee hän?

Alkuperäinen kirjoittaja qwer:
Annahan miehesi olla lapsesi kanssa ja lopeta toi ruikutus. Työpaikka voi olla sinulle todella tärkeä asia tulevaisuudessa, lapsesi suhteen ei ilmeisesti suurempaa hengenhätää enää ole. Ja jos tulee, kai miehesikin osaa viedä hänet hoitoon etkä sinäkään kai koko päivää töissä ole, ilmeisesti sen 8 h kuitenkin.

|O
minä ainakin olin sairaan lapsen kans koko viimeviikon vaik olen viel koeajalla, vittu jos kenkää tulee sen takia niin sitten etin uuden paikan.
oman lpsen terveys on minulle nro 1
en ois mistää hinnasta ollu pois lapseni luota kun hän oli sairas, (eikä ollu pelkkää nuhaa tms)
kyse siis vakavista krampeista ja tajunnan menosta

Olet varmasti oikeassa että mieheni osaa hoitaa lasta mutta en voi sille mitään että olisin mieluummin itse kotona sairaan lapseni kanssa. Niin monta mieltä tästä kuin ihmistä, eikö?!

Varmaan aika moni äiti olis mieluummin itse sairaan lapsensa kanssa kotona, jos olis mahdollisuus! Mutta myös aika moni äiti olis ylen tyytyväinen, kun mies itse haluaisi jäädä kotiin sairaan lapsen kanssa (kaikki miehet ei tosiaankaan halua) ja ajattelisi myös äidin työpaikkaa! Kaikilla miehillä ei nykypäivänä ole edes niin helposti mahdollisuus jäädä kotiin lapsen sairastaessa, vaikka kai lakisääteinen oikeus onkin, mutta se ei aina niin yksiselitteistä ole! Joten olehan tyytyväinen että miehesi pystyy jäämään, joissain perheissä on pakko palkata ulkopuolinen hoitaja lapsille niiden sairastaessa, ja mentävä töihin jotta elanto turvataan. Vaikka varmasti tosiaan se sydäntä särkeekin jättää lapsi muille hoitoon....

Tuohan on oikein hyvin tehty mieheltäsi. Eri asia jos hommaisi täysin vieraan, esim. MLL:n typykän hoítamaan. En ymmärrä naisia jotka kuvittelevat äiteinä olevansa numero yksi lapsen hoitajana. Meillä isä on vauvaiästä asti tasavertainen hoitaja. Imetettävä lapsi on toinen juttu, mutta ap:llahan oli jo 2-vuotias.

Tää on sitä äidillistä itsekyyttä :) Tuttu tunne. Meidänkin 2,5v oli viime kuussa 5päivää keuhkokuumen takia sairaalassa ja ainut kenen seura, syli ja lohtu kelpasi, oli isi. Äidin huolehtimisvietit olivat huipussa, mutta mikäs teet.

Kyllä sun mies nyt järkevästi ajattelee ja minustakin ihan oikeassa on. Sitäpaitsi hänkin on varmaan huolissa ja haluaa tehdä oman "osuuden" sairaan lapsen hoidossa. lapsi isin kanssa kotiin ja mamma töihin :)

Miksi te teette lapsia miehen kanssa joihin ette luota? Se mies on sen lapsen ISÄ! Sä et äitinä ole sille lapselle yhtään sen tärkeämpi ja parempi kuin isänsä.

Miehesi on aivan oikeassa, jos hänen on mahdollista jäädä pois töistä, niin tottakai sulle on parempi mennä sinne töihin, jos kerran olet jo paljon joutunut olemaan pois. Jos haluat työpaikkasi säilyvän myös koeajan jälkeen.

Alkuperäinen kirjoittaja Tiheän palstailun kausi:
Tuohan on oikein hyvin tehty mieheltäsi. Eri asia jos hommaisi täysin vieraan, esim. MLL:n typykän hoítamaan. En ymmärrä naisia jotka kuvittelevat äiteinä olevansa numero yksi lapsen hoitajana. Meillä isä on vauvaiästä asti tasavertainen hoitaja. Imetettävä lapsi on toinen juttu, mutta ap:llahan oli jo 2-vuotias.

kyllä meillä isäkin on yhtä hyvä hoitaja mutta esim jos itse olisin töissä ollu ja sinne soitettu et poikaa kiikutetaan lääkärille kun kramppaa nii oisin kuitenkin siltäistumalta lähteny töistä, joten katsoin paremmaksi ilmottaa olevani sairaan lapsen kanssa

Meillä oli pojalla myös keuhkokuume viime kuussa. Isä otti saikkua töistä ollakseen kotona ja minä menin töihin. Kummallekin passasi tämä hyvin. Tilanteesi on eri koska sulle ei ole ok mennä töihin. Miehesi koettaa ajatella kokonaisuutta. Ikävä silti, että tunnet meneväsi pakotettuna töihin. Mene silti...?

Miksi mieluummin itse kyseli mallura.
Vastaus voisi olla näinkin yksinkertainen ja mielestäni täysin riittävä kuin että rakastan lastani niin kovasti että haluaisin olla hänen lähellään itse ja nähdä itse kun hän (toivon mukaan) päivä päivältä tulee parempaan kuntoon. Mukavaa juhannusta kaikille ja kiitos kommenteista :flower:

Vastaus voisi olla näinkin yksinkertainen ja mielestäni täysin riittävä kuin että rakastan lastani niin kovasti että haluaisin olla hänen lähellään itse ja nähdä itse kun hän (toivon mukaan) päivä päivältä tulee parempaan kuntoon. Mukavaa juhannusta kaikille ja kiitos kommenteista :flower:

juuri näin, minäkin rakastan lastani yli kaiken :heart:

Mä pidän huolen, että mun mies on tasan puolet lapsen sairastelun takia kotona. Yhdessä ollaan lapsi haluttu, yhdessä laitettu alulle ja yhdessä lapsi hoidetaankin. Taitaa Miamarikaa vituttaa olla töissä, mieluummin lusmuilis kotosalla. Olisko kannattanu miettiä ennen ku sitä lapsirukkaa rupes maailmaan pykäämään, että sillä lapsella on myös isä, jolla on samanlainen oikeus ja velvollisuus hoitaa lasta. Tai hommata sitten rikkaampi mies, että voi siipeillä kotona vaikka maailman tappiin asti.

Alkuperäinen kirjoittaja niko06:
Alkuperäinen kirjoittaja qwer:

|O
minä ainakin olin sairaan lapsen kans koko viimeviikon vaik olen viel koeajalla, vittu jos kenkää tulee sen takia niin sitten etin uuden paikan.
oman lpsen terveys on minulle nro 1
en ois mistää hinnasta ollu pois lapseni luota kun hän oli sairas, (eikä ollu pelkkää nuhaa tms)
kyse siis vakavista krampeista ja tajunnan menosta

Miksi ihmeessä isiin ei luoteta? yhtälailla heidän lapsensa myöskin. Nostan hattua heille jotka näin haluavat osallistua myöskin sairaan lapsen hoitoon

Mun poikani oli keuhkokuumeessa 1,2 vuoden iässä, esikoinen oli hoidossa muualla sen ajan, olin valvonut 3 vuorokautta jorvissa lapsen kanssa ja pyysin ex miestä tulemaan vuorokaudeksi jotta pääsen nukkumaan, hän tuli ja minä sain mennä kotiin, kyllä sitä jaksoi taas sairaan lapsen kanssa olla.
Kyllä isiin pitää luottaa, ei me äidit olla ainoita lapsen elämässä

Varmaan sen rahan tuominen kotiin ja näin ollen ruuan ym tarpeellisen takaaminen lapselle on myös sitä rakkauden osottamista?? Jos miehelläs ois mahdollisuus pitää palkallista vapaata lapsen sairastaessa, niin tokihan järkevämpää, et hän hoitais nyt lasta! Tästä saa kuvan, et sua ei yhtään pidemmän päälle tulevaisuus kiinnosta, valmis menettämään työpaikan tosta vaan, vaikka mies olis varmasti yhtä pätevä lasta hoitamaan kuin sinäkin!

Yhteistyössä