Kun nainen tienaa miestä enemmän

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mietiskelijä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mietiskelijä

Vieras
Niin onko se niin kamalaa? Yksi mieheni ystävä tuntuu olevan tosi rikki, kun sen vaimolla on parempi palkka kuin hänellä.

Meillä mies tienaa enmmän kuin minä, mutta en osaa kuvitella, että se olisi miehelle niin suurta tuskaa, jos minä olisin se paremmin palkattu.

Mitä väliä sillä luulis miehellekään olevan kumpi tienaa enemmän? Meillähän tuo on mielissään kun tuon paksumman tilipussin kotiin ja useasti maksan kaikki laskut pois.
Taitaa olla miehellä aika vanhanaikainen ajatusmaailma jos ajattelee et miehen pitäis olla se perheen elättäjä ja sit ottaa itsetunnolle jos nainen tienaa enemmän...

Mulla vaihtelee tulot tosi paljon, joskus on paljon enemmän ja joskus vähemmän, kuin miehellä. Ihan sama.

Mun veljen avokkia tuntuu häiritsevän, että mun veli tienaan saman kuin hän. Tekevät samaa työtä, mutta veljeni koulu on vielä kesken, avokki on diplomi-insinööri.

Alkuperäinen kirjoittaja No ei:
Mulla vaihtelee tulot tosi paljon, joskus on paljon enemmän ja joskus vähemmän, kuin miehellä. Ihan sama.

Mun veljen avokkia tuntuu häiritsevän, että mun veli tienaan saman kuin hän. Tekevät samaa työtä, mutta veljeni koulu on vielä kesken, avokki on diplomi-insinööri.

Kyllä muakin häiritsisi että toinen saa aivan saman palkan kuin itse, vaikka ei ois edes vielä valmistunut! Koska valmistumisensa jälkeen hän on oikeutettu pyytämään vielä enemmän palkkaa..

Alkuperäinen kirjoittaja garbalo:
Alkuperäinen kirjoittaja No ei:

Kyllä muakin häiritsisi että toinen saa aivan saman palkan kuin itse, vaikka ei ois edes vielä valmistunut! Koska valmistumisensa jälkeen hän on oikeutettu pyytämään vielä enemmän palkkaa..

Mun mielestä tuo on just oikea periaate, että samasta työstä maksetaan sama palkka. Tuskin se tekis sitä hommaa, jos ei osais...

Ollaan samassa firmassa töissä, tehdään täysin samaa työtä samoilla tehtävänimikkeillä, mutta minä tienaan n.500eur enemmän kuussa kun mies. Eikä se ole sille mitenkään "kova paikka", päinvastoin. Mulla vaan on enemmän työkokemusta ja olen ehkä parempi palkkaneuvotteluissa... ;)

Yhteistyössä