Etsittekö te tosiaan elättäjää itsellenne, kun etsitte miestä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aargh!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="elämän kevät";23244268] Meillä mies on myös jälkikäteen todennut, että äidin ja lapsen suhde on parin ensimmäisen vuoden ajan (mm. imetyksestä ja ihan äidin hoivavietistäkin johtuen) niin tiivis, että on viisaampaa miehenä kunnioittaa sitä suhdetta ensisijaisena. .[/QUOTE]

Heh heh, tämä on ehkä fiksuin miesten veto ikinä. Kun on saatu naiset aivopestyä siihen, että kyllä äiti on se ainoa oikea vaihtoehto lapsen hoitamiseen, niin voidaan hyvällä tekosyyllä soluttaa vastuu naisille.
Jos isä jää lapsen kanssa kotiin heti alusta, syntyy isän ja lapsen välille ihan samanlainen erityinen ja kiinteä suhde, kuin mitä äidillä ja lapsella.

Mitä ihmettä mä sillä miehellä teen, jollei siitä ole mitään hyötyä/apua? Kaikki me jotain ollaan vailla.. Joko sitä toista kasvattajaa, jotakuta huolehtimaan asioista yhdessä, jne. Mitä eroa siinä on, odottaako että mies maksaa puolet asumiskuluista, vai odottaako, että maksaa kaiken. Tuskin te tuomitsijatkaan ihan ilmaiseksi sitä miestä otatte omaan kämppäänne..

No kyllä tällainen henkilö tuttavapiiristäni löytyy. Mutta toisaalta tämä henkilö on matalasti koulutettu laiska loinen joka varmaan jokaisessa työhaastattelussa toivoo, ettei vaan saa sitä työtä, koska kotona on kivaa. No, toivottavasti ei ukko missään vaiheessa jätä.

Alkuperäinen kirjoittaja päätön;23243425:
suurin osa on kyllä tainnu tehdä valinnan ulkonäön perusteella, ja jälkeenpäin haukkuvat valintaansa joka käänteessä.. :D

Nooh, mitä pahaa siinä on, jos mies on hyvännäköinen :D

Oikeasti, mä ainakaan en tarvitse elättäjää ja se on aika vapauttava tunne!

Me eletään molemmat ukon palkalla (no, nyt alan saada äp-rahaa :D ), ei oo ollu kummallakaan valittamista. Tietty kiva ois että voitettais lotosta tms ni vois ukkoki jäädä pois töistä. :D Mullehan ei oo kyllä töitä ollu tarjollakaan (enkä ihan mitä tahansa paskasti palkattua orjatyötä ottaiskaan).
En kylläkään ukkoa sillä silmällä katsellu, että elättäjäksi... Sillonhan mun olis kannattanu etsiä joku hyvätuloinen eikä perusduunaria. :) Vaikka oli tuolla kyllä säästöjä jotai 13 tonnia ja auto+muuta omaisuutta sillon ku ruettiin seurustelemaan, mut enpä mä niistä säästöistä heti tienny.

Aika moni tällä palstalla pitää miestä etupäässä elättäjänä. Itselleni on ollut yllätys se, miten monet naiset tällä palstalla näkevät esim. avioliiton tarkoituksen vain siinä, että omaisuudesta tulee yhteinen.

Ja kuten joku tuolla kirjoitti, niin valtaosa pitää itsestäänselvyytenä, että itse voi jäädä vuosikausiksi kotiin ja kyllä se mies sen aikaa sen leivän tuo taloon. Useimpia mammoja lähinnä kauhistuttaa ajatus, että mitä jos se mies jäisikin sinne kotiin ja itse menisi töihin. Eli melko vanhanaikaiset asenteet näyttäisivät vielä vahvasti olevan vallalla.

Ei nyt sentään tänäpäivänä?
Kyllä mies hoiti hienosti kotia ja lapsia melkein 2 vuotta omalla vuorollaan, ja kyllä ne minunkin tienaamat rahat olivat ihan meidän rahoja silloinkin.
Lapsia hoidetaan kotona lasten vuoksi, ei sen vuoksi että aikuiset saisi olla kotona.
Kuopus 4v aloittaa päivähoidossa osa-aikaisesti kesällä.

Alkuperäinen kirjoittaja päätön;23245623:
pahasta tiedä mutta kuka nyt välttämättä haluaa olla semmonen "kaunispoika"..

Kuka haluaa sellainenkaan olla
joka ei katsetta kestä ja jolla,
vakuutteluista huolimatta on niin huono itsetunto
että kauniin naisen nähdessään loppuu mieskunto.

Yhdessä mennään ja tehdään. Koti on meidän muurahaiskeko johon kumpikin kannamme kortemme tasaverroin. Latenhoito kuuluu molempien vastuulle, niin kotityöt, ulkohommat kuin rempat ym- Siinä on hyvin luonnollista että taloudellinenkin vastuu on molemmille jaettu - kuitenkin ottaen asia niin että jos mies vaikka sairastuu niin silloin taloudenvetovastuu tietenkin siirtyy minulle. Ja toisaalta taas jos mie jään hetkeks hoitovapaalle niin mies tekee tienestin... Mutta siihen en ikinä lähde että miehen tulee mua elättää tyyliin 9 vuotta...

Alkuperäinen kirjoittaja naiset itsekeskeisiä;23243743:
Tasa-arvon maassa harva mamma taitaa kuitenkaan edes kysyä haluaisiko se isä vastavuoroisesti olla kotona lasten kanssa. Kaikki perustuu malliin jossa mies on edelleen elättäjän roolissa ja äidillä se oikeus jäädä kotiin. Silti yritetään kovasti kasvattaa lapsista "rooli riippumattomia" ja tasa-arvoa kannattavia...jotenkin tää ontuu...

Mä en olisi tehnyt mieheni kanssa lasta jos mies ei olisi jäänyt osaltaan myös kotiin. Mutta en toisaalta ole kyllä yhtään "perus"palstalainen :)

Yhteistyössä