Alkuperäinen kirjoittaja .:
Alkuperäinen kirjoittaja Mieti vielä:
Alkuperäinen kirjoittaja EllaMaaria harmaana:
...mä olen jo etukäteen toivonut isovanhemmilta tiettyjä itsestä hyvältä tuntuvia käytäntöjä, esim. ei heti kotiin kylälle kotiutuspäivänä...
MUTTA...nyt on vähän tiukilla olo, kun ovat ilmoittaneet että eivät aio tätä kunnioittaa, kun ´se on aina ollut tapana!
Enkä haluais että välit kärsii, mutta mielestäni on vaan niin itsekästä tuollainen... KUN HEILLÄ ON OIKEUS ISOVANHEMPINA TIETÄÄ; KUULLA; NÄHDÄ VAUVA HETI. Oon vähän herkillä asian suhteen, kun tulee ensimmäisen kohdalla tunne, että olisi itse rauhassa halunnut tutustua pienokaiseen... Mutta pian nähdään kuinka käy...
Koita ottaa ihan rauhallisesti. Kyse on vaan siitä, että ihmiset haluavat käväistä katsomassa pikkuista, eivät he sinne tuntikausiksi jää. Sinulla on varmasti ihan riittävästi aikaa "tutustua vauvaan rauhassa" ennen heidän tuloaan ja sen jälkeen. Onko kyseessä kenties ensimmäinen lapsi?
kyllä meillä vaan appiukko ja miehen sisko miehineen olivat tunnin verran ja kun eivät enää keksineet puhuttavaa vauvasta niin alkoivat kysellä meidän uudesta autosta :headwall: räpsivät kuviakin niin että 12 h sitten syntynyt vauva hermostui pelästyessään salamaa. lopulta pyysin heitä lähtemään, kun eivät itse älynneet, vaikka vauva itki ja itse olin ihan rikki ja väsynyt synnytyksestä ja valvomisesta. ei ihan ollut sellainen olotila, että halusin keskustella meidän autosta.
Onko tosiaan niin vaikea sanoa, että "kiva kun tulitte vauvaa katsomaan. Olen tosi väsynyt ja haluaisin nyt nukkua. Heippa"?
Onneksi kaikki isovanhemmat eivät ole tuollaisia kuin kuvasit, vaan useimmat osaavat ottaa huomioon, että äiti on ehkä väsynyt. Omat sukulaiset kyllä kysyivät ennen kuin tulivat, että sopiiko tulla vauvaa katsomaan. Meillä oli onneksi perhehuone ja porukkaa 12 henkeä samaan aikaan. Minusta ja miehestä oli oikein mukavaa, että tulivat suurella joukolla, skoolattiin kuohuviinillä tulokkaan kunniaksi.