Anoppi ei ole muutenkaan tunnettu kovin ymmärtäväisenä ihmisenä... Ja hänhän tietää kaiken, koska on neljän lapsen äiti ja vielä sairaanhoitaja! Mies onkin useamman kerran todennut, että turha sille mitään on sanoa, kun ei se kuitenkaan kuuntele. Mummo ei tottele meidän sääntöjä, esikoinen on esim. kananmunalle todella allerginen ja niin vaan mummo on heti tunkemassa munaa sisältäviä ruokia pojalle suuhun, kun silmä vaan välttää. Ja minä teen lapsen kanssa ihan kaiken väärin. Poika on parivuotias ja on vielä kotihoidossa, mutta mummosta lapsen olisi pitänyt mennä päiväkotiin heti kui vain mahdollista, niin eipä olisi tullut astmaa ja allergioitakaan.
Ajattelin, ettei anoppi kuitenkaan ota miestä tosissaan vaan tulee kuitenkin. Viimeksi ei vaivautunut edes ilmoittamaan asiasta. Mutta ehkä minulle saattaisi suuttua sillä tavalla, ettei heti tulisi. Vaikka tiedän, että saan asiasta kuulla lopun ikäni.
Oma äitini pääsi keskolaan kerran katsomaan esikoistamme, koska asuu läheellä ja sairaalasta saimme luvan ottaa yhden vierailijan lasta katsomaan. Tästä toinen mummo jaksaa olla vieläkin katkera ja huomautella. Nyt jo valitteli, että kun poika on menossa omalle äidilleni hoitoon synnytyksen ajaksi, että olisimme voineet pojan K- Suomeen tuoda... Kun toinen mummo saa niin paljon aikaa lapsen kanssa ja hän ei saa ollenkaan. Siltikään ei käy meillä kylässä kuin ehkä kerran vuodessa, mutta meidän pitäisi heille aina mennä, ja kun sinne menemme kylään, anoppi ei viitsi lapsen kanssa olla ollenkaan, koska hänellä on niiiiiin paljon muutakin tekemistä. Poika ei ole vielä ollut kummallakaan yötä hoidossa eikä oma äitinikään poikaa niin usein hoida, lähinnä vaan käy kyläilemässä meillä pikaisesti silloin tällöin.
Tämä nyt on tällaista valitusta. Ottaa koko akka niin paljon päähän tällä hetkellä. Tänäänkin soittelin ja kyselin eräästä asiasta, eikä anoppi taaskaan maininnut tulemisestaan mitään. Kyllä minä anopin vaikka yhdeksi yöksi voisin ottaa, mutta se viikko on ihan liikaa.