Kehtaanko sanoa anopille vai en?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jajaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
älä välitä,mulla on TÄYSIN samanlainen tilanne!!anoppi ei tee muuta kun arvostelee kaikkea tekemistäni,ja myös hän on ottanut lomaa kun toinen lapsi syntyy!!!!!mitään kysymättä keneltäkään.taatusti en ota sitä akkaa meille viikoksi,se on selvää.tiedän jo etukäteen ettei hän tee muuta kun haukkuu ja arvostelee,kuka tollasta akkaa jaksaa katella ei kukaan.ja tää on MUN koti mulla on oikeus päättää ketä täällä on.mun mies on myös samanlainen nössö joka ei sano äidilleen mitään vastaan vaikka äitinsä haukkuis mua kuinka.arvaa riidelläänkö tästä aiheesta....tsemppiä sulle!!!

Voi hyvät hyssykät! Onko miehet nykyisin näin munattomia ja naiset yhtä lailla pelokkaita ja mielistelijöitä. Ovet lukkoon, kiellä, kiellä ja kiellä ja jos väkisin tunkee niin soita poliisit paikalle! Teillä on ihan laillinen oikeus yksityiselämän suojaan ja perhe-elämään. Missä ihmeessä näitä nössököitä kasvaa?!?

Peesaan muita ja sanon, että nyt olisi tosiaan sun miehesi tehtävä saada sanotuksi omalle äidilleen asiasta. Sun ei tosiaankaan kuuluisi tuollaisia asioita joutua murehtimaan. Olkoon kuinka lähisukulainen tahansa, niin ei tuollaisia päätöksiä viikon kyläreissuista voi tehdä kysymättä KAIKILTA asianomaisilta! Ja kieltävästä vastauksesta ei tosiaan ole lupaa vetää hernettä nenään. Herranen aika sentään, se on TEIDÄN koti, sun lapsivuodeaika.

Sun miehesi on kyllä suoraan sanottuna kusihousu, ei voi muuta sanoa ja itse olet lässyttäjä. Tosiaan, vaikka sitten soitatte poliisit paikalle jos ettte itse saa sitä teiltä pihalle omin voimin ja se vaan väkisin tunkee. Johan nyt on kumma!

Siis ei voi olla totta! Anopille on jo kerrottu ettei häntä kaivata vierailulle ja nainen ilmoittaa tulevansa silti. Ei ole röyhkeydellä rajoja näköjään.

Ap, sinulla on velvollisuus lapsiasi kohtaan pysyä mahdollisimman hyvävointisena niin henkisesti kuin fyysisestikin, siinä määrin kun voit asiaan itse vaikuttaa. Pyydä miestäsi vielä puhumaan asiasta äidilleen ja jos viesti ei mene perille, sanot itse. Vaikka kuinka ilkeästi jos tarve vaatii.

Pysy lujana! Jos mies ei pysty hoitamaan asiaa äitinsä kanssa, mene sinä vauvan kanssa hotelliin. Siellä voi tilata ruuat suoraan sänkyyn, pesulapalvelut pelaa jne.

[QUOTE="vaimo";22390174]sun miehesi on samanlainen kusihousu kuin omani, sori vaan. Mun mies ei tossa tilanteessa uskaltaisi sanoa äidilleen mitään. Hänen sukulaisensa ovat tässä vuosien varrella kohdelleet mua enemmän ja vähemmän törkeästi ja miehen mielestä asia on ilmeisesti ok. Hän ei puutu siihenkään mitenkään, ettei hänen siskonsa tervehdi mua ollenkaan, jos erehdytään menemään anoppilaan yhtä aikaa jne jne. Mies puolustautuu sillä, ettei hän halua pahoittaa kenenkään mieltä. Niin, oman vaimonsa mielen kyllä voi pahoittaa, mutta tärkeempien ihmisten ei :([/QUOTE]

Ihan kuin mun kirjoittama! Mulla ihan täysin samat kokemukset. Ja tuo viimeinen lause on tullut sanottua miehelle muutaman kerran... Mutta ei auta...

Voi hyvänen aika nainen, nyt otat itseäs niskasta kiinni! Soita anopille ja sanot että kuulit tämmöstä että olisi tulossa teille, pitääkö paikkaansa. Sitten toteat että teille ei sovi yökylään tulo, jos tänne päin olet tulossa niin pitää etsiä toinen yösija. Kun sitten anoppi alkaa mussuttamaan, keskeytät kohteliaasti ja sanot painokkaasti että toivottavasti tämä asia on nyt selvä, yövieraita ei oteta vastaan.

Mikä on pahin mitä voisi tapahtua? Anoppi suuttuu. Entä sitten? Aivan sitten ei yhtään mitään. Pääset vaan yhdestä riesasta. Miehesi käytös on taas niin järkyttävän vässykkämäistä etten edes keksi sanoja sille.

[QUOTE="hankey";22391395]Kysy anopiltasi, missä hotellissa hän yöpyy? ;)[/QUOTE]

Tää on hyvä. Vaikka ei ap varmaan halua anoppia edes päivisin kotiinsa koko viikoksi.

Anoppi ei ole muutenkaan tunnettu kovin ymmärtäväisenä ihmisenä... Ja hänhän tietää kaiken, koska on neljän lapsen äiti ja vielä sairaanhoitaja! Mies onkin useamman kerran todennut, että turha sille mitään on sanoa, kun ei se kuitenkaan kuuntele. Mummo ei tottele meidän sääntöjä, esikoinen on esim. kananmunalle todella allerginen ja niin vaan mummo on heti tunkemassa munaa sisältäviä ruokia pojalle suuhun, kun silmä vaan välttää. Ja minä teen lapsen kanssa ihan kaiken väärin. Poika on parivuotias ja on vielä kotihoidossa, mutta mummosta lapsen olisi pitänyt mennä päiväkotiin heti kui vain mahdollista, niin eipä olisi tullut astmaa ja allergioitakaan.
Ajattelin, ettei anoppi kuitenkaan ota miestä tosissaan vaan tulee kuitenkin. Viimeksi ei vaivautunut edes ilmoittamaan asiasta. Mutta ehkä minulle saattaisi suuttua sillä tavalla, ettei heti tulisi. Vaikka tiedän, että saan asiasta kuulla lopun ikäni.
Oma äitini pääsi keskolaan kerran katsomaan esikoistamme, koska asuu läheellä ja sairaalasta saimme luvan ottaa yhden vierailijan lasta katsomaan. Tästä toinen mummo jaksaa olla vieläkin katkera ja huomautella. Nyt jo valitteli, että kun poika on menossa omalle äidilleni hoitoon synnytyksen ajaksi, että olisimme voineet pojan K- Suomeen tuoda... Kun toinen mummo saa niin paljon aikaa lapsen kanssa ja hän ei saa ollenkaan. Siltikään ei käy meillä kylässä kuin ehkä kerran vuodessa, mutta meidän pitäisi heille aina mennä, ja kun sinne menemme kylään, anoppi ei viitsi lapsen kanssa olla ollenkaan, koska hänellä on niiiiiin paljon muutakin tekemistä. Poika ei ole vielä ollut kummallakaan yötä hoidossa eikä oma äitinikään poikaa niin usein hoida, lähinnä vaan käy kyläilemässä meillä pikaisesti silloin tällöin.
Tämä nyt on tällaista valitusta. Ottaa koko akka niin paljon päähän tällä hetkellä. Tänäänkin soittelin ja kyselin eräästä asiasta, eikä anoppi taaskaan maininnut tulemisestaan mitään. Kyllä minä anopin vaikka yhdeksi yöksi voisin ottaa, mutta se viikko on ihan liikaa.
eihän tuo miehesi ihan nössö sitten ole. Oma mies palvelee äitiään eikä kukaan edes huomaa lapsiamme. Kun rouva puhuu omaisuudestaan ja pyytelee siihen apua mieheltä.

anoppi olisi herne nenässä jos ei häntä palvella. samoin appi. samoin kaikki lastemme isovanhemmat. eivät tajua ollenkan että toiset isovanhemmat auttavat lastensa kodesisa.

aargh... harvoin hermostun mistään mutta nyt en tiedä ärsyttääkö enemmän tuo anoppi vai ap:n tossukka mies.

aivan päivänselvää että se anoppi ei teille tule! se ei ole KENENKÄÄN etu, ei sinun, ei miehen, eikä varsinkaan lasten!!

ap, soitat anopille ja sanot, että miehesi kertoi, että sanoit olevasi tulossa vaikka miehesi kertoi, että rauhoitatte kodin lapsen syntymän jälkeen vain teille. sanot, että soitat vain siksi, että varmistat, että asia on nyt ymmärretty oikein että teille ei tällä kertaa tulla.

Ei liene vaikeaa ilmoittaa ihan suoraan, kohteliaasti mutta jämäkästi, että tällä kertaa rauhoitatte ensimmäiset päivät/viikot omalle perheelle. Vieraat ovat tervetulleita myöhemmin vauvaa katsomaan. Ovet lukkoon, verhot kiinni ja puhelin äänettömälle. Tuskin se anoppi oven läpi tulee...

aargh... harvoin hermostun mistään mutta nyt en tiedä ärsyttääkö enemmän tuo anoppi vai ap:n tossukka mies.

aivan päivänselvää että se anoppi ei teille tule! se ei ole KENENKÄÄN etu, ei sinun, ei miehen, eikä varsinkaan lasten!!

ap, soitat anopille ja sanot, että miehesi kertoi, että sanoit olevasi tulossa vaikka miehesi kertoi, että rauhoitatte kodin lapsen syntymän jälkeen vain teille. sanot, että soitat vain siksi, että varmistat, että asia on nyt ymmärretty oikein että teille ei tällä kertaa tulla.

Eiiiiiiiiipäs, kun mies on pakko saada sanomaan omana mielipiteenään, että anoppi ei saa tulla. Ei ole hyvä saada anopilta leimaa, josta ei tuon jälkeen pääse irti koskaan!

On jotenkin mukava kuulla, että muilla on samanlaisia täysin mahdottomia anoppeja. Tilannetta on mahdoton ymmärtää, ellei samanlaista ihmistä tunne tosielämässä. Pari kertaa olemme miehen kanssa jutelleet, että äidillä saattaa hyvinkin olla jokin persoonallisuushäiriö, sen verran mahdoton ihminen hän on. Mieheni ei ole todellakaan niin tossukka kuin useat täällä ovat sanoneet. Anoppi esim. ei arvostele minua koskaan miehen läsnäollessa, koska mies kyllä aina puolustaa minua. Ukko kun on vuorotöissä eikä yleensäkään vapaalla ollessaan vastaa puhelimeensa äidin soittaessa, niin pirauttelee anoppi aina minulle. Ja silloinhan ne parhaat ohjeet aina annetaan.
Myönnän olevani liian kiltti, en ole noussut vastarintaan anoppia vastaan vielä kertaakaan. Muutaman kerran olen hyvin painokkaasti sanonut vastaan jostain asiasta, mutta eipä siitä juuri ole hyötyä, rouva jos on jotain päättänyt niin silloin asia vaan on niin. Me emme vieraile mummolassa tämän takia kovin usein, yleensä olemme menossa sinne vaikka neljäksi päiväksi, mutta lähdemme pois aikaisemmin, koska sukset menevät äidillä ja pojalla ristiin jo aikaisemmin. Olemme sopineet, että lähdemme heti, jos anoppi heittäytyy vaikeaksi. Kertaakaan emme ole siellä viipyneet koko aikaa jonka olemme sopineet.
Ja siis onhan mieshän todella äidilleen jo kaksi kertaa sanonut, että haluaisimme olla oman perheen kesken, mutta päiväksi kylään saa kyllä tulla. Eikä anoppi tästä ole välittänyt vaan on ilmoittanut tulevansa kuitenkin. Yhdessä ollaan tänään sovittu, että ketään ei oteta yökylään, saa sitten yöpyä hotellissa, jos kaikesta huolimatta on meille tulossa. Mieskin aloittaa isyysloman heti, että saadaan olla ihan vaan oman perheen kanssa ja saadaan esikoinenkin sopeutumaan tilanteeseen mahdollisimman kivuttomasti.
Onnellista tässä on se, että anoppi asuu sen verran kaukana, ettei pääse meidän arkielämää kovin usein sekoittamaan. Juhlapyhätkin vietämme aina minun sukuni kanssa, miehen tahdosta. Ei halua enää äitinsä käytöksen takia K-Suomeen mennä. Anopilla on kaksi "hyvää" lasta ja kaksi "huonoa", ja mieheni on aina ollut huonompi kuin veljensä äitinsä mielestä. Onneksi miehen isä on ihan eri maata ja apen antaisinkin tulla meille vaikka kuukaudeksi asumaan jos hän niin haluaisi( vanhemmat ovat eronneet miehen ollessa aivan pieni). Kyllä tästä jotenkin selvittään, mies jo ehdotti, että mennään minun äidilleni piiloon lapsen synnyttyä ja kovasti naureskelimme sitä, että konttailemme lattialla anopin kurkkiessa ikkunoista.

Hyvä, että miehesi ei ole sellainen nynny mitä ensimmäisestä viestistäsi sai kuvan. :) Eli kyse on siitä, että anopillesi ei vain mene sanoma perille. Kurjaa. Ei tuossa voi muuta sanoa kun, että sanomaa on sitten vain toistettava niin selvästi kun ikinä osaa ja jättää todellakin konditionaalit pois puheesta. Eli älkää sanoko, että haluaisitte olla perheen kesken, vaan että OLETTE perheen kesken. Mielestäni tämä on edelleen miehesi tehtävä.

Yhteistyössä