Kun on olemassa huonoja kysymyksiä..

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja eee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

eee

Vieras

Tarkoitan sitä lausahdusta, kun sanotaan, ettei ole tyhmiä kysymyksiä. Jos sun mielestäsi kuitenkin on, niin mitkä ovat huonon kysymyksen kriteerit?

Onhan olemassa sosiaalisesti kömpelöitä kysymyksiä, kysymyksiä, mitkä eivät tarkoita mitään? Vai onko?

 
Kerron esimerkin. Ihan siis elävästä elämästä.:D Olen kertonnut miehelleni, että rakas ekaluokkalaisemme tarvitsee huoneeseensa muutakin, kuin koulupöydän, runkopatjasängyn ja pienen kolmilaatikkoisen laatikoston. Säilytystilaa ei ole ja huoneen on sula mahdottomuus pysyä järjestyksessä. Olen siis 6 viikkoa puhunut asiasta, selaillut kuvastoja ja nettiä, miettinyt Ikea-reissua yms yms...

Tänään armas aviomies meni ekaluokkalaisen huoneeseen ja huusi mulle: Tuu kattoon tätä, miks tällä lapsella ei oo ees kirjahyllyä, tai mitään? Mielestäni tuo oli niitä huonoimpia ja kysäsinki sitte, että no mitäpä luulet...
 
Huonoja kysymyksiä on kaikki, jotka ei sovi tilanteeseen. Pari esimerkkiä:

"Oletko kovasti pettynyt, jos se onkin tyttö?"
"Kuulin, että miehesi on pettänyt sua, onko totta?"
"Eikai teidän lasta enää imetetä?"
"Milloin lapsilisät tulee?"
"Saako perunoita syödä, vaikka niissä on ituja?"
"Onko toi lapsi kuitenkin poika, vaikka sillä on mekko?"
"Eikö teidänkin mielestä Liisa ole ihan helvetin ruma?"
"Siis etkö ihan oikeasti ole koskaan ollut kännissä? Mikset?"
"Pitääkö lapsi viedä lääkäriin, jos se putoaa 10 metriä?"
"Saako lapsen päästää yöllä vessaan, vai meneekö sen unirytmi sekaisin?"
 

Yhteistyössä