Kun pahoinvointi saa toimintakyvyttömäksi...?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja oksutäti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

oksutäti

Vieras
Eli olen raskaana, rv 7+3, esikoinen nyt 11kk. Tämä raskaus on täysin erilainen kun esikoista odottaessa, oksennus tulee pienimmästäkin ponnistuksesta, en pysty oikeastaan mitään päivän aikana tekemään. Olen hoitovapaalla, mies tekee töitä kotona, eli en kuitenkaan joudu olemaan ihan yksin tuon esikoisen kanssa. Olen silti aivan lopussa, enkä tiedä kestänkö enää tätä. En ole voinut pihallakaan käydä viikkoon, kun oksennusolo iskee heti.

Kohtalotovereita? Miten olette selvinneet tästä alusta hengissä?

Kaksi raskautta takana ja molemmissa raskauksissa oksensin koko raskauden ajan. Ekan raskauden aikana oli tietysti helppo "sairastaa" kun ei ollu lastenhoitoa ja olin työtön. Tokassa raskaudessa esikoinen oli 2 v kun alkuraskauden pahoinvointi oli pahimmillaan. Oksensin ja nukuin viikot 7-12. Kahdesti tuolla välillä kävin sairaalassa tiputuksessakin, kun aloin jo niin kuivumaan :( Meillä silloin esikko oli kokopäiväisesti pph:ssa ja ite olin töistä saikulla. Se oli iso pelastus että tyttö sai olla hoidossa, koska ite tosiaan en päässyt liioin sängystä ylös noina viikkoina. Viikon 12 jälkeen oksentelu sis jatkui koko loppuraskausajan mutta vointi koheni pikku hiljaa ja viikolla 16 menin jo töihin.
Me selvittiin tuosta ajasta miehen sisukkuuden ansiosta, joka jaksoi käydä päivät töissä ja hoitaa illat kotia, minua ja lasta. Suku meillä on sen verran kaukana ettei heistä ollut apua :(
Koita saada apua mieheltäsi, ystäviltä ja naapureilta ja sukulaisilta! Kyllä he varmasti mielellään auttavat. Voimia Sinulle!

Mulla auttoi vain ja ainoastaan aika jota tarvittiin noin 8 viikkoa. Oli kyllä kieltämättä elämä tuona aikana yhtä helvettiä ja henkisesti vetelin loppumetreillä jo aikalailla viimeisiä. Onneksi meillä esikko oli tuolloin jo 5v.

mulla 2 raskautta takana ja eka oli ihan kamala,oksensin koko ajan enkä mitää pystynyt syömään, itelläni autto pahoinvointi lääkkeet jota ihan neuvolasta sain ku vaan pyysin reseptin, muistaakseni primperan merkkisiä, autto kyllä ihanasti ja jaksoi niiden avulla alkuraskauden..Tokassa raskaudessa pyysin jo varmuudeksi saman kuurin mut ei tarvinnut ottaa ku en oksentanut kertaakaan vaikka voinkin pahoin koko ajan.

jaa..täällä rv 17+3 ja laatta lentää vieläkin. :whistle: kyllä se on helpottunu mutta ootan kyllä sitä päivää kun ei okseta enää. kai se loppuu viimeistään kesällä. :D

Yhteistyössä